لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No: 67-64-1

استون 20 لیتری (پارس شیمی) Acetone


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :
کالا اصل می باشد و با تضمین اصالت عرضه می شود.

بسته بندی: بطری پلاستیکی
ارسال سریع به سراسر کشور
قیمت رقابتی

آماده ارسال

ارسال رایگان

4,700,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 20 لیتری

وزن : 20 کیلوگرم

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی استون 

استون (نام گذاری ایوپاک: "پروپانون") ساده‌ترین کتون با فرمول مولکولی CH3)2CO) و یکی از لکه‌برها است. این ماده توسط حییم وایزمن کشف شده است. این ماده فرار، بی‌رنگ و به شدت آتش گیر است و مصرف بسیار زیادی در صنعت به عنوان حلال دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت این ماده تقطیر استات کلسیم است. استون به عنوان یک حلال آلی متداول که قطبی و آپروتیک می باشد در واکنشهای آلی استفاده می شود. به عنوان حلال برای بسیاری از پلاستیک ها و فیبرها بکار می رود. این حلال در صنایع آرایشی و پزشکی نیز بسیار استفاده می شود.

استون یک عنصر اصلی در بسیاری از پاک کننده های ناخن است. لاک ناخن را از بین می برد و به راحتی با یک سواب پنبه ای یا پارچه پاک می شود. استون صنعتی در صنعت نساجی برای چربی زدایی پشم و صمغ زدایی ابریشم استفاده می شود. استون صنعتی غالباً در سیستم‌های حلال یا «مخلوط‌ها» گنجانده می‌شود که برای ساخت لاک‌های تزئینی خودرو و مبلمان استفاده می‌شود. استون به طور مستقیم یا غیر مستقیم از پروپیلن تولید می شود. تقریباً 83 درصد استون از طریق فرآیند کومن تولید می شود؛ در نتیجه، تولید استون با تولید فنل مرتبط است. در فرآیند کیومن، بنزن با پروپیلن آلکیله می شود تا کومن تولید شود، که توسط هوا برای تولید فنل و استون اکسید می شود. ساختار شیمیایی استون در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی استون صنعتی
 


کاربرد استون

به عنوان حلال: حدود یک سوم استون جهان به عنوان حلال استفاده می شود و یک چهارم آن به عنوان استون سیانوهیدرین، پیش ساز متیل متاکریلات، مصرف می شود. استون یک حلال خوب برای بسیاری از پلاستیک ها و برخی الیاف مصنوعی است. برای نازک کردن رزین پلی استر، تمیز کردن ابزارهای مورد استفاده با آن و حل کردن اپوکسی ها و سوپرچسب های دو قسمتی قبل از سفت شدن استفاده می شود. به عنوان یکی از اجزای فرار برخی از رنگ ها و لاک ها استفاده می شود. به عنوان یک چربی‌گیر سنگین، در آماده‌سازی فلز قبل از رنگ‌آمیزی یا لحیم کاری و برای از بین بردن شار رزین پس از لحیم کاری (برای جلوگیری از چسبندگی کثیفی و نشت الکتریکی و شاید خوردگی یا به دلایل زیبایی) مفید است، اگرچه به بسیاری از آنها حمله می‌کند. قطعات الکترونیکی (به عنوان مثال خازن های پلی استایرن) بنابراین برای تمیز کردن بسیاری از بردهای مدار نامناسب است.

حامل استیلن: اگرچه استون به خودی خود قابل اشتعال است، اما به طور گسترده ای به عنوان یک حلال برای حمل و نقل و ذخیره ایمن استیلن استفاده می شود که نمی تواند به عنوان یک ترکیب خالص تحت فشار ایمن قرار گیرد. ظروف حاوی مواد متخلخل ابتدا با استون و سپس استیلن پر می شوند که در استون حل می شود. یک لیتر استون می تواند حدود 250 لیتر استیلن را با فشار 10 بار (1.0 مگاپاسکال) حل کند. واسطه شیمیایی: استون برای سنتز متیل متاکریلات استفاده می شود. با تبدیل اولیه استون به استون سیانوهیدرین شروع می شود.


دفع ضایعات استون

دفع ضایعات در محیط آزمایشگاهی در ظرف حاوی ضایعات حلال جمع آوری می شود.


انبار کردن و جابه جایی استون 

 در مکان هایی به دور از منابع آتش و جرقه نگهداری شود. در محیط های خشک و خنک نگهداری گردد. دور از دسترس احیا کننده ها، اسیدها و بازها در امان باشد.


خطرات شیمیایی استون

این ماده آتش گیر است. با مخلوط هیدروژن پراکسید و استیک اسید بشدت واکنش انفجاری می دهد. با کرومیل کلراید نیز بشدت مخلوط قابل انفجار تولید می کند.


اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • تحریک چشم ها
  • تحریک دستگاه تنفسی وتنگی نفس
  • شکم درد ودرد عضلانی


اثرات مواجهه طولانی مدت 

  • تاری دید واختلال در بینایی
  • التهاب دستگاه گوارشی
  • اختلال در سیستم قلبی وعروقی ودستگاه ادراری

فروش استون 20 لیتری پارس شیمی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش استون در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید استون 20 لیتری پارس شیمی

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید استون پارس شیمی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره 09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را مستقیما از شرکت خریداری کنید.

مشخصات فنی
CAS Number
67-64-1
نام لاتین
Acetone
فرمول شیمیایی
C3H6O
جرم مولکولی
58.080 g/mole
نام های مترادف
دی متیل کتون، بتا-کتو پروپان، دی متیل فرمالدهید، 2-پروپانون
دمای ذوب
-94.7 °C
دمای جوش
56.05 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
دمای خود آتشگیری
465 °C
شرکت تولید کننده
پارس شیمی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();