لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) 30% مرک کد:108597 Hydrogen peroxide (H2O2) Merck (USP)


0.0 (0)
بدون دیگاه 2 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

ارسال این کالا فقط از طریق باربری چاپار یا ترمینال امکان پذیر است. لطفا پست را انتخاب نکنید.
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
نام مترادف: هیدروژن پراکسید، هیدروژن پراکساید (H۲O۲)
استنشاق و تماس پوستی این ماده موجب سوزش و تحریک می شود.
پوشیدن دستکش، عینک و ماسک مناسب الزامی است.

آماده ارسال

1,400,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 2/5 لیتری

معرفی

معرفی آب‌ اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)

هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه (H۲O۲) یک اکسنده متداول است که به عنوان سفیدکننده استفاده می‌شود. آب اکسیژنه برای حذف مواد آلی و معدنی که موجب فاسد شدن آب استخر می‌شوند بکار می‌رود. هیدروژن پراکسید ساده‌ترین پراکسید است (پراکسیدها ترکیباتی هستند که دارای یک پیوند یگانه اکسیژن-اکسیژن هستند). آب اکسیژنه خالص H2O۲ یک مایع ناروانی است که کمی آبی رنگ می‌باشد و با زحمت زیاد می‌توان آن را تهیه نمود. آب اکسیژنه‌ای که در داروخانه‌ها به اسم آب اکسیژنه رقیق فروخته می‌شود محلولی است از آب اکسیژنه در آب که %۳ آن آب اکسیژنه است، مانند آب بی‌رنگ و بی‌بو است، مزه تلخی دارد و کمی اسیدی است.

این مایع اکسیدکننده‌ای قوی است. تجزیه این ماده باعث ایجاد رادیکالهای OH می‌شود که بیش از چند ثانیه در دسترس نمی‌باشند و در این مدت با خاصیت شدید اکسیدکنندگی خود، مواد آلی و معدنی را اکسید می‌کند. با گرم کردن هیدروژن پراکسید در حالی که در مجاور نمک فلزاتی مانند منگنز، نیکل، کروم، آهن یا مس قرار دارد (به عنوان کاتالیزور)، به اکسیژن و آب تجزیه می شود. این ماده یکی از مواد شیمیایی با بالاترین سطح قابلیت انعطاف پذیری بوده به همین دلیل کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون دارد.

آب اکسیژنه برای حذف مواد آلی و معدنی که موجب فاسد شدن آب استخر می‌شوند بکار می‌رود. تزریق این عنصر قبل از دستگاه UV باعث ایجاد رادیکالهای OH می‌شود که بیش از چند ثانیه در دسترس نمی‌باشند و در این مدت با خاصیت شدید اکسیدکنندگی خود، مواد باقی‌مانده آلی و معدنی را تجزیه می‌کند. بدین ترتیب نیاز به تعویض آب استخرها کاهش می‌یابد.آب اکسیژنه در بازیافت کاغذ نقش مؤثری دارد و سفید کردن کاغذهای بازیافتی در برخی از کارخانه‌های بازیافت کاغذ بر عهده هیدروژن پراکسید است. اگر از آب اکسیژنه به عنوان محلول شستشوی دهان مرتب استفاده کنید متوجه خواهید شد که به مرور زمان دندان‌های شما سفیدتر از قبل شده‌است.  ساختار شیمیایی هیدروژن پراکسید در زیر نمایش داده شده است:
 
 ساختار شیمیایی آب اکسیژنه، هیدروژن پراکسید


کاربرد آب اکسیژنه

  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • فرآوری مواد غذایی
  • معدن
  • صنعت کاغذ و خمیر کاغذ
  • سنتز شیمیایی
  • ضدعفونی کننده
  • کشاورزی
     

انبار و نگهداری هیدروژن پراکسید

به مرور آب اکسیژنه تجزیه و تبدیل به آب و اکسیژن می‌گردد. این عمل تجزیه در محیط بازی سریعتر و در محیط اسیدی کندتر از محیط خنثی صورت می‌گیرد. همچنین در نور یا گرما تجزیه می‌شود بنابراین باید در ظرف کدر و دور از گرما نگهداری شود. اگر مدت مدیدی آب اکسیژنه را انبار کنند، ممکن است کاملاً تجزیه و تبدیل به آب گردد.
 


خطرات هیدروژن پراکسید بر سلامتی (نکات ایمنی)

.تماس پوستی می تواند سوختگی ایجاد کند. استنشاق هیدروژن پراکساید ممکن است باعث ایجاد حساسیت شدید در محیط استنشاق مانند سرفه، خفگی یا تنگی نفش شود. تاثیر طولانی مدت مواجه با آب اکسیژنه، سوختگی در پوست و زخم و حساسیت در تنفس ایجاد می کند. سوختگی چشم ها از طریق سرخ شدن، آبریزش و خارش قابل تشخیص است. تماس های مکررممکن است سبب برونشیت شود که با سرفه، خلط وکوتاهی تنفس همراه است. تماس طولانی مدت گاهی باعث سفیدی موقت پوست و احساس سوزش می شود.
 
  • استنشاق و تماس پوستی این ماده موجب سوزش و تحریک می شود.
  • پوشیدن دستکش، عینک و ماسک مناسب الزامی است.

فروش هیدروژن پراکسید مرک

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش هیدروژن پراکسید در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.

خرید هیدروژن پراکسید مرک

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید هیدروژن پراکسید مرک می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره 09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را مستقیما از شرکت خریداری کنید.
 
مشخصات فنی
CAS Number
7722-84-1
نام لاتین
Hydrogen peroxide
فرمول شیمیایی
H2O2
جرم مولکولی
34.014 g/mole
نام های مترادف
Dioxidane, Oxidanyl
غلظت (درصد)
30%
دمای ذوب
-0.43 °C
دمای جوش
150.2 °C
رنگ
بی رنگ تا آبی بسیار کمرنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
USP
شرکت تولید کننده
مرک آلمان
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

هیدروژن پراکسید دارای وزن مولکولی کمی است؛ بنابراین یک ماده اکسید کننده کارآمدتر از پرمنگنات پتاسیم یا دی کرومات است. ضمنا در چندین حلال آلی از جمله آب قابل حل است.

در این صنایع از آب اکسیژینه به عنوان سفید کننده استفاده می کنند.

کالاهای مرتبط

قیمت ها در حال به روز رسانی می باشد لطفا قبل از ثبت سفارش با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

})();