لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:7789-09-5

آمونیوم دی کرومات (نوترون) Ammonium dichromate (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

890,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی و کاربرد آمونیوم دی کرومات

آمونیوم دی کرومات یک جامد بی بو، نارنجی روشن تا قرمز و بلوری (شبیه ماسه) است. از این ترکیب شیمیایی در رنگ آمیزی منسوجات، به عنوان رنگدانه، اکسید کننده و در تصفیه فلزات استفاده می شود. این ترکیب گاهی اوقات به عنوان vesuvian fire نیز شناخته می شود، زیرا در آزمایشات شبیه سازی کوه آتشفشان استفاده می شود. در فناوری های پیروتکنیک و در روزهای اولیه عکاسی در دوران قدیم از این ترکیب شیمیایی بسیار استفاده شده است.

آمونیوم دی کرومات یک ترکیب معدنی قابل اشتعال است که از فرآیند تبلور بدست می آید. کروم در این ترکیب شیمیایی، مانند همه کرومات ها و دی کرومات ها، در حالت اکسیداسیون +۶ قرار دارد که معمولا به عنوان کروم شش ظرفیتی شناخته می شود. این ترکیب یک نمک شیمیایی بسیار سمی است که برای حساس کردن امولسیون های آلی مانند ژلاتین و اثر نور اکتینیک استفاده می شود. این نمک از یون های آمونیوم و یون های دی کرومات تشکیل شده است و نسبت به نور حساس است.

از آن در پیروتکنیک و در روزهای اولیه عکاسی و همچنین در لیتوگرافی، به عنوان منبع نیتروژن خالص در آزمایشگاه و به عنوان کاتالیزور استفاده شده است. همچنین به عنوان ماده رنگرزی برای رنگدانه ها، در ساخت آلیزارین، زاج کروم، دباغی چرم و تصفیه روغن استفاده می شود. فیلم‌های حساس به نور حاوی PVA، دی کرومات آمونیوم و یک فسفر به‌عنوان دوغاب آبی در تولید رستر فسفر صفحه‌نمایش‌های تلویزیون و سایر دستگاه‌ها با روکش اسپینی پوشانده می‌شوند. دی کرومات آمونیوم به عنوان محل فوتواکتیو عمل می کند.
 


ساخت آتشفشان با آمونیوم در کرومات 

یکی از آزمایش های جذاب دوران مدرسه ایجاد کوه آتشفشان است. آزمایش کوه آتشفشان آمونیوم دی کرومات در اثر حرارت تجزیه می شود و باعث ایجاد کوه آتشفشان می شود. در اثر تجزیه آمونیوم دی کرومات یک جامد سبز رنگ که اکسید کروم (III) است ایجاد می شود. همچنین گاز نیتروژن و بخار آب نیز متصاعد می گردد.


مواد و لوازم مورد نیاز واکنش آزمایش کوه آتشفشان

بشر بزرگ، بوته چینی، آمونیوم دی کرومات، مقوای بزرگ، اتانول (الکل)، پنبه، کبریت، پنس



روش انجام آزمایش کوه آتشفشان

برای انجام این آزمایش نیاز هست که از روپوش آزمایشگاهی، عینک آزمایشگاهی و دستکش آزمایشگاهی استفاده شود. در ابتدا 50 گرم آمونیوم دی کرومات رو وزن کرده به صورت یک تپه درون بوته چینی قرار می دهیم. سپس کمی پنبه را با پنس گرفته و به الکل اتانول آغشته می کنیم. با کبریت آن را آتش می زنیم و پنبه آتش گرفته را به تپه آمونیوم دی کرومات نزدیک می کنیم. تپه شروع به سوختن می کند و شبیه کوه آتشفشان با زاویه ۹۰ درجه واکنش صورت می گیرد. هرچقدر واکنش پیشرفت می کند شروع به پرت کردن مواد تجزیه شده می کند. در واقع همانند یک کوه آتشفشان واقعی فوران می کند. ممکن است پرتاب مواد تا یک و نیم متری هم صورت بگیرد، بنابراین برای جلوگیری از از خطرات احتمالی سریع یک بشر بزرگ را سر و ته کرده و به آرامی روی بوته چینی قرار می دهیم. با توجه به اینکه این واکنش نیاز به اکسیژن ندارد با قرار دادن به بشر روی آن نیز واکنش صورت می گیرد.
 
روش ساخت کوه آتشفشان با آمونیوم دی کرومات



نکات ایمنی کار با آمونیوم دی کرومات

دی کرومات آمونیوم، مانند تمام ترکیبات کروم (VI)، بسیار سمی و سرطان زا است. همچنین یک محرک و سوزانده پوست و مخاط قوی است.
 

  • این ماده را با درب بسته در مکان دور از آفتاب، در زیر هود آزمایشگاهی نگهداری کنید.
  • این ماده به شدت سمی و خطرناک می باشد.
  • از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
  • پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.


فروش آمونیوم دی کرومات نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش آمونیوم دی کرومات در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز  و تضمینی در گرید فوق خالص  آزمایشگاهی و از برندهای معتبر  به صنایع، کارخانجات، پژوهشگران و دانشگاهیان است.
 


خرید آمونیوم دی کرومات نوترون

جهت خرید آمونیوم دی کرومات نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
7789-09-5
نام لاتین
Ammonium dichromate
فرمول شیمیایی
(NH4)2Cr2O7
جرم مولکولی
252.07 g/mole
دمای ذوب
180 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودر کریستالی قرمز-نارنجی
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط