لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No: 64-17-5

اتانول 96 درصد (دکتر مجللی) Ethanol 96%


0.0 (0)
بدون دیگاه 3 پرسش و پاسخ

فروش فقط به مراکز دولتی، تشخیص طبی و کارخانجات

موجود نیست
متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
معرفی

معرفی اتانول 96%

اتانول با فرمول شیمیائی C2H5OH با بوی خاص و آتشگیری است که در نوشیدنیهای الکلی وجود دارد. اتانول بدلیل نقطه ذوب پائین در صنعت ضدیخ‌سازی استفاده می‌شود. حلال بسیار خوبی برای مواد آبگریز است و در صنعت عطرسازی، رنگسازی و … استفاده می‌شود. محلول ٪۸۵ – ۷۰ آن بعنوان محلول ضدعفونی کننده کاربرد دارد. اتانول با تغییر دادن پروتئین و حل کردن چربی، میکرو ارگانیسمهای آنها را از بین می‌برد. البته این عمل فقط در برابر باکتریها و ویروسها و قارچها موثر است، ولی در مقابل هاگ باکتریها تاثیری ندارد. 

اتانول خالص یک مایع قابل اشتعال بی رنگ (نقطه جوش 78.5 درجه سانتیگراد [173.3 درجه فارنهایت]) با بوی اتری مطبوع و طعم سوزاننده است. اتانول سمی است و بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. مقادیر متوسط، ماهیچه ها را شل می کند و با سرکوب فعالیت های بازدارنده مغز، یک اثر محرک ظاهری ایجاد می کند، اما مقادیر بیشتر، هماهنگی و قضاوت را مختل می کند و در نهایت منجر به کما و مرگ می شود. این یک داروی اعتیادآور برای برخی افراد است که منجر به بیماری الکلیسم می شود.

اتانول بسیار قابل اشتعال است و نباید در نزدیکی شعله های آتش استفاده شود. طبق CDC، استنشاق اتانول می تواند باعث سرفه یا سردرد شود. FDA اتانول را به عنوان یک ماده به طور کلی به عنوان یک ماده ایمن (GRAS) نامگذاری کرده است، به این معنی که گروهی از متخصصان واجد شرایط تشخیص دادند که اتانول برای استفاده در محصولات غذایی بی خطر است.


کاربرد اتانول

اتانول به راحتی با آب و بسیاری از ترکیبات آلی مخلوط می شود و یک حلال موثر برای استفاده در رنگ ها، لاک ها و لاک ها و همچنین محصولات مراقبت شخصی و پاک کننده خانگی می سازد. به عنوان یک افزودنی به محصولات پاک کننده، اتانول همچنین به عنوان یک نگهدارنده استفاده می شود زیرا در از بین بردن ارگانیسم هایی که می توانند برای مصرف کنندگان خطرآفرین باشند، موثر است. بیش از 98 درصد بنزین ایالات متحده حاوی اتانول است، معمولاً در مخلوطی به نام E10 که از 10 درصد اتانول و 90 درصد بنزین تشکیل شده است تا سوخت را اکسیژن رسانی کند و آلودگی هوا را کاهش دهد.

الکل به دهانشویه اضافه می شود تا مواد دیگر را حل کند و به مواد موثر مهم مانند منتول، اکالیپتول و تیمول کمک کند تا به پلاک نفوذ کنند. بسیاری از مایعات سرفه و سرماخوردگی و سایر محصولات OTC (بدون نسخه) حاوی مقداری الکل هستند. در فرمولاسیون، الکل به حل شدن مواد فعال یا حفظ محصول کمک می کند. ساختار مولکولی اتانول در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی اتانول
 


دفع ضایعات اتانول

 ماده ریخته شده یا نشت شده را در ظروف بدون منفذ جمع آوری کنید. باقیمانده را با مقدار زیاد آب به بیرون برانید.
 

انبارکردن و جابه جایی اتانول

 در مکان های مقاوم در برابر آتش سوزی نگهداری شود. جدا از اکسیدان های قوی نگهداری شود. در بسته نگه دارید. دور از گرما ومنابع اشتعال نگهداری شود. دور از مواد ناسازگار مانند عوامل اکسید کننده، اسیدها، مواد قلیایی، رطوبت نگهداری شود.
 

خطرات شیمیایی اتانول

به آرامی با هیپوکلریت کلسیم، اکسید نقره و آمونیاک واکنش می دهد و منجر به آتش  سوزی و انفجار میشود. به شدت با اکسیدان های قوی مانند نیترات جیوه و یا پرکلریت منیزم واکنش داده و منجر به آتش  سوزی و انفجار میشود.
 

اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • تحریک چشم ها
  • تحریک دستگاه تنفسی
  • تاثیر بر دستگاه اعصاب مرکزی

اثرات مواجهه طولانی مدت

  • سبب گرفتن چربی پوست می شود.
  • تاثیر بر دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه اعصاب مرکزی و منجر به تحریک، سر درد، خستگی و فقدان تمرکز می شود.
  • مصرف گوارشی آن منجر به سیروز کبدی می شود.


فروش اتانول دکتر مجللی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اتانول در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.


خرید اتانول دکتر مجللی

جهت خرید اتانول آزمایشگاهی دکتر مجللی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
CAS Number
64-17-5
نام لاتین
Ethanol
فرمول شیمیایی
C2H6O1
جرم مولکولی
46.07 g/mole
نام های مترادف
الکل میوه، الکل اتیلیک، اتیل هیدروکساید، اتیل هیدرات، اتیل الکل
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
توضیحات
96%
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

اعتقاد بر این است که سمیت اتانول تا حد زیادی به دلیل سمی بودن محصول متابولیکی اولیه آن، استالدئید (AcH) است. AcH به آسانی در کبد تولید می شود و عمدتاً به شکل کووالانسی متصل با پروتئین ها و همچنین در حالت آزاد تا حد بسیار کمی در سراسر بدن گردش می کند.

در صورت مصرف مسمومیت، این ماده می تواند منجر به آسیب اندام ها شود. از آنجایی که این ماده مضعف سیستم عصبی مرکزی است، عوارض جانبی می تواند شامل سرگیجه، سردرد و بی حالی باشد. از آنجایی که این ماده تحریک کننده دستگاه گوارش است، می تواند باعث تهوع، درد شکم و استفراغ خون شود. نوشیدن الکل با این غلظت و به تنهایی موجب کما و مرگ می شود.

در بزرگسالان علائم شدید مسمومیت با اتانول ممکن است پس از مصرف 1 تا 1.5 میلی لیتر بر کیلوگرم (50-100 میلی لیتر) اتانول خالص ایجاد شود. مرگ معمولاً با سطوح > 80 تا 90 میلی مول در لیتر همراه است، اما سطح کشنده ممکن است برای مصرف کنندگان مزمن اتانول بسیار بالاتر باشد.

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();