لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

بوته ذوب طلا و نقره (بوته زرگری یا بوته هواگاز) 1.5 کیلویی


5.0 (1)
بدون دیگاه

ظرفیت: 1/5 کیلو طلا
قطر: 12 سانتی متر ارتفاع: 5/5 سانتی متر
مناسب برای ذوب فلزات طلا، پالادیوم، نقره، پلاتین

آماده ارسال

حداقل خرید 1

279,000 تومان
معرفی

معرفی بوته ذوب طلا و نقره (بوته زرگری)

بوته ذوب طلا و نقره که با نام های بوته هواگاز یا بوته زرگری نیز شناخته می شود، ظرف کاسه ای شکل  از جنس ماده نسوز می باشد که برای حرارت دهی فلزات گرانبها در فرآیند استخراج طلا و نقره استفاده می شود. درواقع این بوته ها از موادی ساخته شده اند که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت بالا و شوک های حرارتی دارند. جنس بوته ذوب طلا و نقره بیشتر از گرافیت، خاک های نسوز، آلومینا و یا سلیکون کاربید است تا در برابر حرارت مقاوم باشد. این بوته ها در مصارف آزمایشگاهی و یا آموزشی در دانشگاه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بوته های که برای ذوب استفاده می کنند معمولا در جنس ها و اندازه ها و شکل های مختلف ساخته می شوند و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. 

در سال های اخیر استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی بسیار رواج پیدا کرده است، روش های مختلفی برای این فرآیند وجود دارد. اما در اغلب موارد استفاده از تجهیزاتی همانند بوته زرگری، اسید نیتریک، اسید هیدروکلریک، اسید سولفوریک، کلرید مس، متا بی سولفیت سدیم، دی متیل گلی اکسیم، کاغذ صافی، بوراکس، اوره و .. برای استخراج طلا ضروری می باشد.
 


نحوه استفاده از بوته ذوب طلا و نقره (بوته زرگری)

قبل از این که موادی که می خواهید ذوب کنید را در بوته ذوب طلا و نقره قرار دهید، باید ظرف را گرم کنید. وقتی بوته گداخته شد کم کم فلز را در ظرف قرار دهید و سپس آن را در کوره بگذارید تا ذوب شود. این پیشگرم کردن بوته ها قبل از قرار دادن فلز مورد نظر، امکان اکسیداسیون فلز داخل و مدت آن را محدود می کند  و از آسیب در هنگام ذوب فلزات جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که هنگامی که می خواهید بوته را از کوره بیرون بیاورید سعی کنید از یک انبر گرد استفاده کنید که با دهانه این انبر بوته از زیر محکم گرفته شده باشد، چرا که وقتی از انبر تخت استفاده می کنید احتمال اینکه قطعه ای از دیوار بوته بشکند زیاد است. زمان ذوب نباید زیاد طول بکشد. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن این بوته ها باید بعد از ذوب کردن فلزات صبر کنید تا بوته ها سرد شوند و بعد آنها را تمیز کنید. بهتر است بدانید که نباید مذاب را داخل ظرف بگذارید تا سرد شود.
 
نحوه ی ذوب طلا در بوته زرگری برای استخراج طلا از بردهای الکترونیکی



فروش بوته ذوب طلا و نقره (بوته زرگری)

ای آز، فروشگاه مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش بوته ذوب طلا و نقره با قیمت مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است. این کالا با تضمین اصالت کالا و قیمت عرضه می شود. 


خرید بوته ذوب طلا و نقره (بوته زرگری)

جهت خرید بوته ذوب طلا و نقره می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

 

مشخصات فنی
جنس
گرافیت و کاربید سیلیکون
رنگ
سفید
شکل ظاهری
قطر: 12 سانتی متر
توضیحات
مقاوم به حرارت دهی
لطفا چند لحظه صبر نمائید