لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

پروپیونیک اسید (پروپانوئیک اسید) (دلتاکم) Propionic acid (DeltaChem)


0.0 (0)
بدون دیگاه

نام دیگر: پروپانوئیک اسید
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا
ارسال به سراسر کشور

موجود نیست
متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی پروپیونیک اسید

پروپیونیک اسید (پروپانوئیک اسید) یک کربوکسیلیک اسید طبیعی و کوتاه زنجیر است که از دو ماده اتان و کربن مشتق شده است. این ماده اسید مزدوج پروپیونات بوده و در واقع اسید چربی است که به عنوان داروی ضد قارج بسیار کاربرد دارد. اولین بار جان گاتلیب، پروپیونیک اسید را از تجزیه شکر به دست آورد. سال ها بعد شیمیدان ها این ماده را با استفاده از روش های مختلف تولید کردند. این ماده یکی از پرکاربردترین افزودنی ها در غذاهای فرآوری شده برای مصرف انسان و خوراک دام است. علت استفاده از آن در مواد غذایی، توانایی آن در جلوگیری از رشد کپک و برخی باکتری ها است. در تولید و تهیه نان، در ساخت پنیر و... کاربرد دارد. 



خواص و ویژگی ها پروپانوئیک اسید

خواص فیزیکی این ماده به صورت بینابین خواص اسیدهای کربوکسیلیک کوچکتر مانند اسید فرمیک و استیک اسید و اسیدهای چرب بزرگتر است. فرمول مولکولی آن C3H6O2 بوده و جرم مولکولی آن 74.08 گرم بر مول می باشد. شکل ظاهری آن به صورت مایعی بی رنگ و روغنی، با بوی تند و نامطبوع است. چگالی آن در حدود چگالی آب و در حدود 0.99 گرم بر سانتیمتر مکعب است. نقطه ذوب آن پایین و در حدود 20.5- درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن 141/15 درجه سانتیگراد است. 

در دماهای پایین در آب محلول و در دمای ۱۹- درجه سانتیگراد با آب امتزاج پذیر است. علاوه بر آن، با حلال های اتانول، اتر و کلروفرم نیز امتزاج پذیر است. پروپانوئیک اسید در دمای ۹۵- درجه سانتیگراد از حالت مایع به جامد تغییر حالت داده و کریستال های مونوکلینیک تشکیل می دهد. نام آیوپاک این ماده پروپانوئیک اسید است و با نام های دیگری مانند کربوکسی اتان، اتان کربوکسیلیک اسید، اتیل فرمیک اسید و متیل استیک اسید نیز شناخته می شود. به طور کلی این ترکیب خواص کربوکسیلیک اسیدها را از خود نشان می دهد و می تواند مشتقات انواع آمید، استر، انیدرید و کلرید را ایجاد کند.  ساختار شیمیایی پروپیونیک اسید در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار شیمیایی پروپیونیک اسید


کاربرد پروپیونیک اسید

پروپانوئیک اسید به عنوان یک مهارکننده کپک در محصولات نان و پنیر استفاده می شود. در قارچ کش ها و علف کش ها؛ نگهدارنده غلات و تراشه های چوب؛ در عوامل امولسیون کننده؛ در محلول های آبکاری نیکل، استرهای عطر، طعم دهنده های مصنوعی میوه، داروها و پلاستیک های پروپیونات سلولز و... کاربرد دارد. . وجود این ترکیب در خوراک دام علاوه بر حواص ضد قارچ، به هضم بهتر غذا کمک می کند و در نتیجه دی اکسید کربن کمتری تولید می شود و کیفیت خوراک دام افزایش پیدا می کند. حدود نیمی از تولیدات جهانی پروپانوئیک اسید، بدین منظور استفاده می شود. پروپیونیک اسید همچنین به عنوان یک واسطه در تولید سایر مواد شیمیایی به ویژه پلیمرها مفید است. سلولز استات پروپیونات یک ترموپلاستیک مفید است. از وینیل پروپیونات نیز بدین منظور استفاده می شود. در کاربردهای تخصصی تر، برای ساخت آفت کش ها و داروها نیز استفاده می شود. . استرهای پروپیونیک اسید دارای بوی میوه مانند هستند و گاهی اوقات به عنوان حلال یا طعم دهنده مصنوعی استفاده می شوند.


فروش پروپیونیک اسید دلتاکم

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش پروپیونیک اسید در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید پروپیونیک اسید دلتاکم

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید پروپیونیک اسید دلتاکم می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید و در سراسر ایران تحویل بگیرید.
 
مشخصات فنی
CAS Number
79-09-4
نام لاتین
Propionic acid
فرمول شیمیایی
C3H6O2
جرم مولکولی
74.079 g/mole
نام های مترادف
Carboxyethane Ethanecarboxylic acid Ethylformic acid Metacetonic acid Methylacetic acid
دمای ذوب
−20.5 °C
دمای جوش
141.15 °C
محلولیت
محلول در اتانول، اتر و کلروفروم
شکل ظاهری
مایع بی رنگ روغنی
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دلتاکم
لطفا چند لحظه صبر نمائید
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط