لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

سدیم سیانید (مرک) کد:106437 Sodium cyanide


0.0 (0)
بدون دیگاه

فروش با مجوز کتبی، این ماده به شدت سمی و خطرناک می باشد. از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید. خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استفاده مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی به خطرات آن را خریداری کند. پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست.



موجود نیست
متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
معرفی

نکات ایمنی، شرایط استفاده و نگهداری سدیم سیانید

سدیم سیانید، مانند دیگر نمک های محلول سیانید، بسیار سمی و خطرناک است. NaCN یک مهار کننده قوی تنفس است، بر روی سیتوکروم اکسیداز میتوکندریایی عمل می کند و در نتیجه مانع از انتقال الکترون می شود. این امر منجر به کاهش متابولیسم اکسیداتیو و استفاده از اکسیژن می شود. اسیدوز لاکتیک سپس به عنوان یک نتیجه از متابولیسم بی هوازی اتفاق می افتد. سدیم سیانید گاز هیدروژن سیانید کشنده و قابل اشتعال را با اسیدها، حتی اسیدهای بسیار ضعیف، به عنوان مثال، کربن دی اکسید حل شده در آب تولید می کند. به شدت با فلوئور، منیزیم، اسید نیتریک، نیترات ها و نیتریت ها واکنش می دهد.
 
  •  پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست.

  • شرایط نگهداری: این ماده و محلول های آن را با درب بسته در مکان دور از آفتاب، در زیر هود آزمایشگاهی نگهداری کنید.

  • این ماده به شدت سمی و خطرناک می باشد. از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.

  • در زیر هود آزمایشگاهی استفاده شود.

  • قبل از مصرف خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی به خطرات آن را خریداری کند.


معرفی سدیم سیانید مرک

سدیم سیانید یک ترکیب شیمیایی با فرمول NaCN است. یک جامد محلول در آب است. سیانید تمایل زیادی به فلزات دارد که منجر به سمیت بالای این نمک می شود. از این ماده در استخراج طلا، سنتز آلی و آبکاری استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به جواهرسازی برای آبکاری طلا و پرداخت فلز اشاره کرد. سیانیداسیون طلا (که به عنوان فرآیند سیانید شناخته می شود) تکنیک غالب برای استخراج طلا است، که بیشتر آن از سنگ معدن با درجه پایین به دست می آید. بیش از ۷۰ درصد از مصرف سیانید در سطح جهان برای این منظور استفاده می شود.  امروزه هنوز هم این روش کارآمدترین روش استخراج با سدیم سیانید مورد استفاده در فرآیند لیچینگ در اکثر عملیات استخراج طلا محسوب می شود. اوریکا یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سیانید سدیم برای صنعت معدن است. آمونیاک و سود پرک (سود سوزآور) مواد خام کلیدی مورد استفاده در تولید این ماده شیمیایی هستند.

سدیم سیانید سمی است و در صورت استنشاق، بلعیده یا جذب از طریق پوست ممکن است کشنده باشد. تماس با سدیم سیانید ممکن است باعث سوختگی پوست و چشم ها شود. افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیه ها، دستگاه تنفسی، پوستی و... ریسک بسیار بالایی دارد. استفاده از این ماده در استخراج طلا از بردهای الکترونیکی بسیار رایج شده است.  شکل ظاهری سدیم سیانید در پایین ارائه شده است:
شکل ظاهری سدیم سیانید


کاربرد سدیم سیانید

  • سدیم سیانید در استخراج طلا استفاده می شود.
  • برای تمیز کردن فلزات استفاده می شود.
  • در تولید رنگ ها استفاده می شود.
  • در ساخت محلول های آبکاری الکتریکی استفاده می شود.
  • در تولید هیدروسیانیک اسید استفاده می شود.
  • در مواد شیمیایی کشاورزی استفاده می شود.
  • برای تهیه نیتریل ها استفاده می شود.
  • به عنوان عامل کی لیت ساز استفاده می شود.


کاربرد سدیم سیانید در استخراج طلا

محلول سدیم سیانید معمولا برای لیچینگ طلا از سنگ معدن استفاده می شود. دو نوع لیچینگ وجود دارد:
  • لیچینگ توده ای: در روش لیچینگ توده ای، محلول سیانید روی توده های عظیمی از سنگ معدن خرد شده که در بالای توده های عظیم پراکنده شده اند، اسپری می شود. سیانید طلا را از سنگ معدن در محلول حل می کند و از میان توده عبور می دهد.
  • لیچینگ Vat (مخزن): سنگ معدن با محلول سیانید در مخازن بزرگ مخلوط می شود. اگرچه احتمال نشت کم تر است زیرا فرآیند لیچینگ کنترل شده تر است، پساب حاصل در پشت سده ای بزرگ ذخیره می شود که می تواند فاجعه به بار بیاورد!

خرید سدیم سیانید مرک

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. 
مشخصات فنی
CAS Number
143-33-9
نام لاتین
Sodium cyanide
فرمول شیمیایی
NaCN
توضیحات
این کالا خطرناک بوده و احتیاط در زمان استفاده الزامیست.
لطفا چند لحظه صبر نمائید
})();