لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

آمونیاک (دکتر مجللی) Ammonia (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه 2 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

ارسال این کالا فقط با چاپار یا ترمینال امکانپذیر است. لطفا پست را انتخاب نکنید.
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور

آماده ارسال

170,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری

معرفی

معرفی و کاربرد آمونیاک

آمونیاک یک ماده شیمیایی پرکاربرد می باشد که به صورت مایع و دارای بوی تند زننده است. در مواردی، از آمونیاک در خنثی سازی ترکیبات اسیدی موجود در روغن خام و محافظت از تجهیزات در برابر خورندگی استفاده می شود. صنعت چرم از دیگر صنایع است که از آمونیاک، به عنوان ماده ترمیم کننده استفاده می کند. جهت پیشگیری از لک و کپک در مشروبات برنزه کننده استفاده می شود. یکی از کاربرد های دیگر آمونیاک در صنعت لاستیک دیده می شود. از این ماده شیمیایی در تثبیت لاتکس طبیعی و مصنوعی به منظور جلوگیری از پیری زودرس لاستیک ها و تایرها استفاده می کنند.

از آمونیاک مایع یا گاز برای خمیر چوب و به عنوان ماده پراکنده کننده پروتئین شیر (Casein) در پوشش های کاغذ استفاده می کنند. همچنین در تهیه آمونیوم هیدروژن سولفید نقش دارد. از آمونیاک در استخراج فلزاتی مانند مس، مولیبدن، روی و نیکل از سنگ معدن آن ها استفاده می کنند. از آمونیاک برای ساخت سولفونامید و انواع ویتامین های گروه ب در داروسازی استفاده می کنند. از طرف دیگر، میتوان با کاهش غلظت آن توسط مخلوط شدن با آب، از آن به عنوان پاک کننده در مصارف خانگی استفاده برد که به «محلول آمونیاک خانگی» شناخته می شود. از آمونیاک برای تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید مواد منفجره مانند آمونیوم نیترات و TNT، نیتروگلیسیرین، سدیم هیدروژن کربنات، سدیم کربنات، هیدروژن سیانید و هیدرازین استفاده می شود و در مشتقات سوختی به کار برده می شود.

آمونیاک به عنوان یک سرد کننده (صنایع آمونیاک مبرد) کاربرد گسترده ای در سیستم های صنعتی تبرید دارد. به علاوه، این ماده به عنوان منبع نیتروژن لازمه مخمر و میکرو ارگانیسم ها استفاده می کنند. آمونیاک جهت خنثی کردن اکسید های گوگرد از احتراق و سوخت های گوگرد دار، در سیستم های کنترل انتشار گاز هایی خاص استفاده می کنند. روش فوق الذکر، به عنوان فرایندی برای کنترل NOx در هر دو حالت کاتالیزوری و غیر کاتالیزوری انجام می گیرد؛ همچنین به منظور افزایش کارایی رسوبگر های الکترواستاتیک برای کنترل ذرات به کار برده می کنند. ساختار شیمیایی آمونیاک در زیر ارائه شده است:

ساختار شیمیایی آمونیاک

فرایند تولید آمونیاک

روش های متفاوتی برای انجام این فرایند وجود دارند که به دلایلی مانند مشکلات عملیاتی یا هزینه بالا قابل اجرا نبوده اند. چهار روش اصولی تولید این ماده به شرح زیر می باشند که روش آخر به سبب عملی و به صرفه بودن از لحاظ امکان تولید ماده در مقیاس بزرگ صنعتی، در مراکز امروزه انجام می پذیرد:

  • تقطیر زغال سنگ
  • سنتز مستقیم
  • تهیه سینامالدئید و سیانوزها
  • تولید به روش هابر


نکات ایمنی استفاده از آمونیاک

 این ماده در تماس با مجاری تنفسی سبب تحریک و اختلال می شود و به فرد آسیب می زند. همچنین، در تماس با پوست باعث سوختگی می شود. با توجه به انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر کره زمین و دفع زباله، دانشمندان و محققان در تلاش اند تا برای کاهش آلودگی های منتشر شده در سرتاسر جهان به دلیل تولید آمونیاک، ملاحظات اساسی بسیاری انجام دهند. به طور کلی، آمونیاک برای آب زیان و محیط زیست بسیار سمی می باشد و از طرف دیگر، رها شدن مقدار بالای آن  در هوا موجب آلودگی هوا می شود.

آمونیاک بلافاصله پس از تماس با پوست، چشم، حفره دهان، دستگاه تنفسی (در صورت استنشاق) و به ویژه سطوح مخاطی، با رطوبت موجود در این نواحی شروع به تعامل می کند و آمونیوم هیدروکسید را که بسیار سوز آور است، به وجود می آورد. آمونیوم هیدروکسید در این بخش ها با اختلال در نکروز بافت ها از طریق اختلال در لیپید های غشای سلولی (ساپونی سازی) همراه شده که منجر به تخریب سلولی می شود. با تجزیه پروتئین های سلولی، آب استخراج می شود که موجب ایجاد یک واکنش التهابی می شود و آسیب بیشتر می گردد.


فروش آمونیاک دکتر مجللی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش آمونیاک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.


خرید آمونیاک دکتر مجللی

جهت خرید آمونیاک آزمایشگاهی دکتر مجللی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

مشخصات فنی
CAS Number
7664-41-7
نام لاتین
Ammonia
فرمول شیمیایی
NH3
جرم مولکولی
17.031 g/mole
دمای ذوب
−77.73 °C
دمای جوش
−33.34 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
دمای خود آتشگیری
651 °C
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

اگرچه آمونیاک به خودی خود تجزیه پذیر نمی باشد اما اگر در دما و فشار مشخصی قرار گیرد، با مواد شیمیایی گسترده ای واکنش می دهد و به سرعت تجزیه می گردد.

نقطه جوش بالای این ماده در مقایسه با همنوع های سنگینترش، نشان از وجود پیوند هیدروژنی قوی در این ترکیب است، وجود پیوند هیدروژنی قوی موجب بالا بودن گرمای تبخیر آن نیز شده است. این عوامل باعث می شوند تا بتوان از این ترکیب علی رغم نقطه جوش پایینش در دمای اتاق به راحتی به صورت مایع استفاده کرد.
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید
})();