لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود

دی متیل گلی اکسیم ( دی ام جی) (مرک) Dimethylglyoxime (DMG)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :
این کالا دارای گارانتی کیفیت می باشد.

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
نام دیگر: DMG
وزن 100 گرم در بسته بندی اصلی می باشد.

آماده ارسال

360,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 25 گرمی بسته بندی : 50 گرمی بسته بندی : 100 گرمی

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی دی متیل گلی اکسیم مرک

دی متیل گلی اکسیم، ترکیبی شیمیایی و بسیاری کاربردی در شیمی بخصوص شیمی تجزیه است که به اختصار آن را به صورت dmgH2 نشان می دهند. دارای فرمول شیمیایی C4H8N2O2 بوده و به صورت پودر سفید یا شیری رنگ و بدون بو موجود است. به طور معمول و در حالت خنثی به شکل دو هیدروژنه وجود دارد اما زمانیکه آنیون آن تهیه می شود و به شکل مولکول با بار منفی در می آید یکی از هیدروژن های خود را از دست داده و به صورت dmgH- نشان داده می شود.

مهم ترین کاربرد دی متیل گلی اکسیم به عنوان واکنشگر برای شناسایی نیکل در شهابسنگ و دیگر فلزات سنگین مانند پالادیوم می باشد. همچنین از این ترکیب در پالایش فلزات گرانبها، و جداسازی کاتیون های فلزی استفاده می کنند. استفاده از این ماده در استخراج طلا از بردهای الکترونیکی بسیار رایج شده است. 



خواص و ویژگی های دی متیل گلی اکسیم

دی متیل گلی اکسیم ترکیبی با شکل ظاهری پودر سفید مایل به شیری رنگ و بدون بو است. فرمول ساختاری آن به صورت HO-N=C(CH3)-C(CH3)=N-OH بوده و نام آیوپاک آن N’,N’-دی هیدروکسی-2,3-بوتان دی ایمین است. همچنین این ترکیب با نام های دی استیل دی اکسیم، بوتان-۲و۳-دی اکسیم و واکنشگر چوگایف نیز شناخته می شود. جرم مولی دی متیل گلی اکسیم 116.120 گرم بر مول است و دارای چگالی1.37 گرم بر سانتیمتر مکعب می باشد.

حلالیت کمی در آب دارد به طوریکه می توان گفت تقریبا نامحلول است، اما در حلال هایی مانند متانول، استون، اتر، پیریدین و محلول سدیم هیدروکسید محلول است. نقطه ذوب آن حدود 240 درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن 217 درجه سانتیگراد است. این ترکیب اشتعال پذیر بوده و برای انسان و محیط زیست سمی است و به همین دلیل هنگام کار با آن نکات ایمنی باید رعایت شود. به دلیل نامحلول بودن در آب و خاصیت کمپلکس سازی با فلزات سنگین از آن برای جداسازی استفاده می شود. ساختار شیمیایی آن در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار شیمیایی دی متیل گلی اکسیم

 

کاربرد دی متیل گلی اکسیم

  • کمپلکس دهنده با فلزات سنگین مانند نیکل، پالادیوم و کبالت است. زمانیکه با نیکل کمپلکس تشکیل می دهد رسوب قرمز رنگ ایجاد می کند. همچنین در صورت تشکیل کمپلکس با پالادیوم، و در ادامه آن رقیق کردن آن با کلریدریک اسید، رنگ زرد ایجاد می کند.
  • در پزشکی به منظور تشخیص بیماری های پوستی مانند خشکی و درماتیت کاربرد دارد.
  • این ترکیب در شیمی تجزیه به عنوان شناساگر و معرف بسیار پرکاربرد است. همچنین از آن به عنوان رسوب دهنده و شناساگر فوتومتریک یون فلزات سنگین مانند کبالت، نیکل و پالادیوم استفاده می کنند. 
  • به منظور پاکسازی و شستشوی لیتیم در باتری های لیتیومی کاربرد دارد.
  • به منظور تعیین مقدار یون آهن (lll) محلول در آب استفاده می شود. این روش یک روش مناسب جهت تعیین مقدار یون آهن موجود در دریاها می باشد.
     

نکات ایمنی کار با دی متیل گلی اکسیم

dmgH2 ترکیبی سمی و اشتعال پذیر است و می تواند برای انسان و محیط زیست خطرناک باشد. وقتی در معرض حرارت قرار می گیرد تجزیه شده و گازهای سمی و منفجره تولید می کنند. همچنین ریزگردهای این ترکیب زمانیکه با گرد و غبار هوا ترکیب می شوند می توانند موجب انفجار شوند. قرار گیری در معرض بخارات آن علائمی همچون حالت تهوع و استفراغ، سردرد و مشکل در تنفس ایجاد می کند. بنابراین هنگام کار با آن نکات ایمنی از جمله استفاده از دستکش، روپوش، عینک و ماسک را رعایت فرمایید. 
 

فروش دی متیل گلی اکسیم مرک

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش دی متیل گلی اکسیم در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.


خرید دی متیل گلی اکسیم مرک

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید دی متیل گلی اکسیم مرک می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
CAS Number
95-45-4
نام لاتین
Dimethylglyoxime
فرمول شیمیایی
C4H8N2O2
جرم مولکولی
116.120 g/mole
دمای ذوب
240 °C
شکل ظاهری
پودر سفید رنگ
شرکت تولید کننده
مرک
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();