لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No: 7664-93-9

اسید سولفوریک 98-95% (دکتر مجللی) Sulfuric Acid


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

این ماده بسیار سمی، خطرناک و خورنده است. پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست. از آشامیدن، تماس با پوست و استنشاق آن اجتناب کنید. به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استفاده مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
فروش با مجوز کتبی
نام های مترادف: جوهر گوگرد، سولفات هیدروژن

آماده ارسال

180,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2.5 لیتری

معرفی

معرفی و کاربرد اسید سولفوریک آزمایشگاهی

اسید سولفوریک آزمایشگاهی یک مایع بی رنگ است. با آزاد شدن گرما در آب حل می شود. برای فلزات و بافت ها خورنده است. در تماس با چوب و بیشتر مواد آلی دیگر زغال می کند، اما بعید است که باعث آتش سوزی شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت های کم یا قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض غلظت های بالا از اسید سولفوریک آزمایشگاهی می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی ناشی از استنشاق داشته باشد. از آن برای ساخت کودها و سایر مواد شیمیایی، در پالایش نفت، در تولید آهن و فولاد و برای بسیاری از مصارف دیگر استفاده می شود. در سال های اخیر استفاده از این اسید در استخراج طلا از بردهای الکترونیکی بسیار رایج می کنند.

اسید سولفوریک یک ماده شیمیایی بسیار مهم است و تولید اسید سولفوریک یک کشور شاخص خوبی برای قدرت صنعتی آن است. به طور گسترده ای با روش های مختلف مانند فرآیند تماس، فرآیند اسید سولفوریک مرطوب، فرآیند اتاق سرب و برخی روش های دیگر تولید می شود. اسید سولفوریک نیز یک ماده کلیدی در صنایع شیمیایی است. این ماده بیشتر در تولید کود استفاده می شود، اما در فرآوری مواد معدنی، پالایش نفت، پردازش فاضلاب و سنتز شیمیایی نیز مهم است. این طیف گسترده ای از کاربردهای نهایی از جمله در پاک کننده های تخلیه اسیدی خانگی، به عنوان یک الکترولیت در باتری های اسید سرب، در خشک کردن یک ترکیب و در عوامل تمیز کننده مختلف دارد. اسید سولفوریک را می توان با حل کردن تری اکسید گوگرد در آب به دست آورد.



ویژگی های اسید سولفوریک آزمایشگاهی

اگرچه تقریباً محلول اسید سولفوریک 100٪ می تواند ساخته شود، از دست دادن متعاقب SO3 در نقطه جوش، غلظت آن را به 98.3٪ اسید می رساند. عیار 98.3 درصد در ذخیره سازی پایدارتر است و شکل معمول چیزی است که به عنوان "اسید سولفوریک غلیظ" توصیف می شود. اسید سولفوریک یک اکسواسید گوگرد است که از دو گروه اکسو و دو گروه هیدروکسی تشکیل شده است که به صورت کووالانسی به یک اتم گوگرد مرکزی متصل شده اند. نقش یک کاتالیزور را دارد. این یک اسید مزدوج از یک هیدروژن سولفات است. از آنجایی که واکنش هیدراتاسیون اسید سولفوریک به شدت گرمازا است، برای جلوگیری از پاشیدن اسید، رقت‌سازی باید با افزودن اسید به آب به جای آب به اسید انجام شود. از آنجایی که واکنش به پروتونه شدن سریع آب کمک می کند، افزودن اسید به آب تضمین می کند که اسید معرف محدود کننده است. ساختار شیمیایی اسید سولفوریک آزمایشگاهی در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار شیمیایی اسید سولفوریک آزمایشگاهی


دفع ضایعات اسید سولفوریک آزمایشگاهی

 ماده ریخته شده یا نشت شده را در ظروف بدون منفذ جمع آوری کنید. باقیمانده را با مقدار زیاد آب به بیرون برانید.
 


انبار کردن و جابه جایی اسید سولفوریک

در مکان های مقاوم در برابر آتش سوزی نگهداری شود. جدا از اکسیدان های قوی نگهداری شود. در بسته نگه دارید. دور از گرما و منابع اشتعال نگهداری شود. دور از مواد ناسازگار مانند عوامل اکسید کننده ، مواد قلیایی، رطوبت نگهداری شود. به علت خصلت خوردگی بالا از تانکرهایی استفاده می شوند که لایه داخلی آنها با مواد پلیمری و مقاوم در برابر اسیدها پوشیده شده اند.
 
 


نکات ایمنی، شرایط استفاده و نگهداری اسید سولفوریک

اسید سولفوریک، اسید بسیار قوی و خورنده می‌باشد. نوشیدن آن باعث آسیب‌های شدید دائمی در دهان و سایر بافت‌های مورد تماس می‌شود. تنفس آن بسیار خطرناک بوده و باعث آسیب‌های جدی می‌شود. در صورت تماس با پوست و چشم باعث سوزش و ایجاد زخم می‌شود. در صورت تماس پوست و چشم با آن، باید با آب فراوان شستشو داده و سپس از محلول بی‌کربنات سدیم یک درصد برای شستشو موضع مورد تماس استفاده گردد.
 
  • شرایط نگهداری: این ماده را با درب بسته در مکان دور از آفتاب، در زیر هود آزمایشگاهی نگهداری کنید.
  • این ماده بسیار سمی، خطرناک و خورنده است.
  • پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست.
  • از آشامیدن یا بلعیدن، تماس با پوست و استنشاق آن خودداری کنید.
  • در زیر هود آزمایشگاهی استفاده شود.
  • به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی به خطرات احتمالی آن را خریداری کند.


اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • تحریک چشم ها

  • سوزش پوست

 

اثرات مواجهه طولانی مدت

  • سوزش وتاول زدن پوست وقتی در معرض با پوست قرار گیرد.

  • موجب آسیبهای شدید در دهان میشود.

  • تنفس آن بسیار خطرناک بوده و موجب آسیبهای جدی می شود و دستگاه تنفسی را دچار اختلال می کند.

 


فروش اسید سولفوریک آزمایشگاهی دکتر مجللی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اسید سولفوریک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

 

خرید اسید سولفوریک آزمایشگاهی دکتر مجللی

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید اسید سولفوریک آزمایشگاهی دکتر مجللی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
 

مشخصات فنی
CAS Number
7664-93-9
نام لاتین
Sulfuric Acid
فرمول شیمیایی
H2SO4
جرم مولکولی
98.079 g/mole
نام های مترادف
Sulphuric acid
غلظت (درصد)
95-98%
دمای ذوب
10.31 °C
دمای جوش
337 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
USP
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط