لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:144-62-7

اسید اگزالیک (دکتر مجللی) Oxalic acid (Extra Pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

500,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی اسید اگزالیک

ین اسید به عنوان ساده‌ترین اسید دی‌کربوکسیلیک طبقه‌بندی می‌شود. قدرت اسیدی آن خیلی بیشتر از اسید استیک است. آنیون آن یعنی یون اکسالات به عنوان یک عامل کاهنده مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دو صورت بدون آب و آبپوشی شده وجود دارد. در فرم آبپوشی به ازای هر مولکول این ماده دو مولکول آب نیز وجود دارد. فرم بدون آب آن به صورت کریستال های سفید رنگ است. اسید اگزالیک عمدتاً با اکسیداسیون کربوهیدرات ها یا گلوکز با استفاده از اسید نیتریک یا هوا در حضور پنتوکسید وانادیوم تولید می شود.
مشخصات، قیمت و خرید اسید اگزالیک

اسید اگزالیک یک اسید آلی با نام سیستماتیک اتاندیوئیک اسید است. این ساده ترین اسید دی کربوکسیلیک است. این یک جامد کریستالی سفید است که محلولی بی رنگ در آب تشکیل می دهد. به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. مصرف بیش از حد اسید اگزالیک یا تماس طولانی مدت با پوست می تواند خطرناک باشد. اسید اگزالیک قدرت اسیدی بسیار بیشتری نسبت به اسید استیک دارد.  یک عامل کیلیت برای کاتیون های فلزی است. 



کاربرد اسید اگزالیک در صنایع مختلف

کاربردهای اصلی اسید اگزالیک شامل تمیز کردن یا سفید کردن، به ویژه برای از بین بردن زنگ زدگی (عامل کمپلکس آهن) است. کاربرد آن در عوامل زدودن زنگ به دلیل تشکیل نمکی پایدار و محلول در آب با آهن فریک، یون فریوکسالات است. محصول تمیز کننده Zud حاوی اسید اگزالیک است.[51] اسید اگزالیک یکی از مواد تشکیل دهنده برخی از محصولات سفید کننده دندان است. حدود 25 درصد از اسید اگزالیک تولید شده به عنوان ماده رنگرزی در فرآیندهای رنگرزی استفاده می شود. همچنین در سفید کننده ها، به ویژه برای خمیر چوب، و برای زدودن زنگ زدگی و تمیز کردن دیگر، در بیکینگ پودر،  و به عنوان معرف سوم در ابزارهای آنالیز سیلیس استفاده می شود. اسید اگزالیک توسط برخی از زنبورداران به عنوان سم کش در برابر کنه انگلی واروآ استفاده می شود.

محلول های رقیق (0.05-0.15 M) اسید اگزالیک را می توان برای حذف آهن از خاک های رس مانند کائولینیت برای تولید سرامیک های رنگ روشن استفاده کرد. اسید اگزالیک برای تمیز کردن مواد معدنی استفاده می شود. اسید اگزالیک گاهی اوقات در فرآیند آنودایز کردن آلومینیوم، با یا بدون اسید سولفوریک استفاده می‌شود. در مقایسه با آندایزینگ اسید سولفوریک، پوشش‌های به‌دست‌آمده نازک‌تر هستند و زبری سطح پایین‌تری را نشان می‌دهند. اسید اگزالیک نیز به طور گسترده ای به عنوان سفید کننده چوب استفاده می شود که اغلب به شکل کریستالی آن برای استفاده با آب مخلوط می شود تا رقیق شود.



کاربرد اسید اگزالیک

  • برای استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی استفاده می شود.
  • این ترکیب به عنوان یک عامل کاهنده در دارو ها (آنتی بیوتیک ها) استفاده می شود.
  • خواص سفیدکنندگی این ماده برای استرلیزه کردن وسایل خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای حذف جرم و آلودگی از روی سطوح بسیار مفید است.
  • این ماده را می توان برای از بین بردن زنگ آهن نیز استفاده کرد
  • برای از بین بردن این کنه های زنبورهای عسل از اسید های مختلفی همچون اسیدفرمیک، سیتریک، استیک، لاکتیک و اسید اگزالیک استفاده می شود.
  • به عنوان زنگ زدا در برخی از کاربردها مانند ترمیم عتیقه جات یا مکانیکی ها مورد استفاده قرار می گیرد.


نکات ایمنی و خطرات اسید اگزالیک

در ظروف کاملا سربسته و در محل خشک و خنک نگهداری شود.  این ماده باید از نقره، کلرید و اوره دور نگه‌ داشته شود زیرا با این مواد ناسازگار می‌باشد. در کل به دلیل داشتن خاصیت اسیدی باید از قلیا و محیط‌های قلیایی به دور باشد و در مجاورت باز‌ها و فلزات فعالی نظیر سدیم ، پتاسیم و منیزیم قرار نگیرد. از نگه‌داری این ترکیب در مجاورت موادی که با این ترکیب گاز سمی تولید می‌کنند، مانند سدیم سیانید و سولفید آهن اجتناب کنید. از نگه‌داری جامدات یا اسیدهای اکسید کننده در مجاورت این اسید خودداری کنید.
 

فروش اسید اگزالیک نوترون

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش اسید اگزالیک با بهترین قیمت و کیفیت ممتاز از معتبرترین منابع  اروپایی در بسته بندی های 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید اسید اگزالیک نوترون

جهت خرید اسید اگزالیک نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
CAS Number
144-62-7
نام لاتین
Oxalic acid
فرمول شیمیایی
C2H2O4
جرم مولکولی
90.034 g/mole
دمای ذوب
189 °C
محلولیت
محلول در آب و اتانول
شکل ظاهری
پودر کریستالی سفید
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

})();