لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

ماده اورجینال کارلو اربای فرانسه می باشد و با برند دلتاکم بسته بندی شده است.
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
تضمین کیفیت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور

آماده ارسال

155,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 10 میلی لیتری

معرفی

معرفی اسید اولئیک

اسید اولئیک یک اسید چرب است که به طور طبیعی در انواع چربی ها و روغن های حیوانی و گیاهی وجود دارد. این روغن بی بو و بی رنگ است، اگرچه نمونه های تجاری ممکن است مایل به زرد باشند. از نظر شیمیایی، اسید اولئیک به عنوان یک اسید چرب امگا-9 تک غیراشباع طبقه بندی می شود که به اختصار عدد لیپیدی آن 18:1 cis-9 است. فرمول آن CH3(CH2)7CH=CH(CH2)7COOH است. این نام از کلمه لاتین oleum به معنای روغن گرفته شده است. این رایج ترین اسید چرب در طبیعت است. نمک ها و استرهای اسید اولئیک اولئیت نامیده می شوند.

اسید اولئیک در آب نامحلول است و درحلال های آلی همانند اتانول، متانول، دی کلرومتان، کلروفروم و .. حل می شود. نقطه ذوب آن 14 درجه سانتیگراد است. وزن مولکولی آن 282.468 گرم است. ساختار مولکولی اسید اولئیک در تصویر زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی اسید اولئیک



کاربرد اسید اولئیک

اسید اولئیک به عنوان یک جزء در بسیاری از غذاها، به شکل تری گلیسیرید آن استفاده می شود. این جزئی از رژیم غذایی طبیعی انسان است و بخشی از چربی های حیوانی و روغن های گیاهی است. اسید اولئیک به عنوان نمک سدیم آن جزء اصلی صابون به عنوان یک عامل امولسیون کننده است. از آن به عنوان نرم کننده نیز استفاده می شود. مقادیر کمی از اسید اولئیک به عنوان یک ماده کمکی در داروسازی استفاده می شود و به عنوان یک عامل امولسیون کننده یا حل کننده در محصولات آئروسل استفاده می شود. این ماده شیمیایی برای القای آسیب ریه در انواع خاصی از حیوانات به منظور آزمایش داروهای جدید و سایر وسایل برای درمان بیماری های ریوی استفاده می شود. به طور خاص در گوسفند، تجویز داخل وریدی اسید اولئیک باعث آسیب حاد ریه با ادم ریوی مربوطه می شود. همچنین به عنوان یک شار لحیم کاری در شیشه های رنگی برای اتصال سرب استفاده می شود. اسید اولئیک به طور گسترده در سنتز فاز محلول نانوذرات استفاده می‌شود و به عنوان یک دستگیره جنبشی برای کنترل اندازه و مورفولوژی نانوذرات عمل می‌کند.



اثرات مثبت اسید اولئیک بر سلامتی

اسید اولئیک بالاترین چربی تک غیراشباع در رژیم غذایی انسان است. مصرف چربی تک غیراشباع با کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و احتمالاً با افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) مرتبط است. اسید اولئیک ممکن است مسئول اثرات کاهش فشار خون (کاهش فشار خون) روغن زیتون باشد که یک مزیت برای سلامتی در نظر گرفته می شود. یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم های غذایی غنی شده با اسید اولئیک برای تنظیم وزن بدن مفید هستند.

FDA ایالات متحده ادعای سلامتی را در مورد کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب برای روغن های اولئیک بالا (بیش از 70٪ اسید اولئیک) تایید کرده است. برخی از گیاهان روغنی دارای ارقامی هستند که برای افزایش میزان اسید اولئیک در روغن ها پرورش داده شده اند. علاوه بر ارائه ادعای سلامت، پایداری گرما و ماندگاری نیز ممکن است بهبود یابد، اما تنها در صورتی که افزایش سطح اسید اولئیک تک غیراشباع با کاهش قابل توجهی در محتوای اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه (به ویژه اسید α-لینولنیک) مطابقت داشته باشد. هنگامی که چربی اشباع شده یا چربی ترانس موجود در غذای سرخ شده با روغن اولئیک بالا و پایدار جایگزین شود، مصرف کنندگان ممکن است بتوانند از خطرات سلامتی خاصی که با مصرف چربی اشباع شده و چربی ترانس مرتبط است اجتناب کنند.



روش سنتز اسید اولئیک

بیوسنتز اسید اولئیک شامل عمل آنزیم استئاروئیل-CoA 9-دساتوراز است که روی استئاروئیل-CoA عمل می کند. در واقع، اسید استئاریک هیدروژنه می‌شود تا مشتقات تک غیراشباع، اولئیک اسید، تولید شود. اسید اولئیک تحت واکنش اسیدهای کربوکسیلیک و آلکن ها قرار می گیرد. در پایه آبی محلول است و صابون هایی به نام اولئات می دهد. ید در سراسر پیوند دوگانه اضافه می کند. هیدروژناسیون پیوند دوگانه مشتق اشباع شده اسید استئاریک را به دست می دهد. 


فروش اسید اولئیک دلتاکم

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اسید اولئیک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.


خرید اسید اولئیک دلتاکم

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید اسید اولئیک آزمایشگاهی دلتاکم می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
CAS Number
112-80-1
نام لاتین
Oleic acid
فرمول شیمیایی
C18H34O2
جرم مولکولی
282.468 g/mole
دمای ذوب
13 °C
محلولیت
نامحلول در آب، محلول در اتر، استون و الکل
دمای جوش
360 °C
شکل ظاهری
مایعی روغنی زرد رنگ
گرید
USP
شرکت تولید کننده
دلتاکم
لطفا چند لحظه صبر نمائید