لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

کلسیم کربنات (دکتر مجللی) Calcium carbonate (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
ارسال به سراسر کشور
تضمین کیفیت کالا

آماده ارسال

210,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 500 گرمی بسته بندی : 5 کیلوگرمی بسته بندی : 10 کیلوگرمی

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی کلسیم کربنات

کربنات کلسیم یکی از پرمصرف ترین مواد خام در جهان است و کاربردهای جدید آن دائماً در حال توسعه است، بنابراین احتمالاً استفاده از آن تا هزاره های بعدی نیز رشد خوبی خواهد داشت. کربنات کلسیم یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 می باشد. آن را با نام هایی نظیر گچ فرنگی، سنگ آهک، کلسیت، آراگونیت و سنگ مرمر نیز می شناسند. این ماده از نظر شکل ظاهری به صورت یک پودر کرکی سفید رنگ است. این ماده متداول در سنگ ها به عنوان مواد معدنی کلسیت و آراگونیت (به ویژه سنگ آهک که نوعی سنگ رسوبی است و عمدتا از کلسیت تشکیل شده است) است و جز اصلی مرواریدها و پوسته های موجودات دریایی، حلزون ها و تخم ها می باشد. کلسیت پایدارترین پلی مورف کربنات کلسیم به صورت شفاف و مات است.

کربنات کلسیم خوراکی یک مکمل غذایی است که وقتی مقدار کلسیم در رژیم غذایی کافی نباشد، استفاده می شود. کلسیم برای سلامت استخوان ها، عضلات، سیستم عصبی و قلب مورد نیاز بدن است. همچنین از کربنات کلسیم به عنوان ضد اسید برای رفع سوزش معده، سوءهاضمه اسید و ناراحتی معده استفاده می شود. این دارو با نسخه یا بدون نسخه در دسترس است.

 

کاربرد کلسیم کربنات

  • ساخت روغن
  • به عنوان ماده پر کننده در کاغذ
  • تولید پلاستیک و لاستیک
  • به عنوان ماده اولیه در صنعت ساختمان و سیمان، شیشه سازی و صنایع فولاد
  • سوزاندن در کوره
  • سفیدکاری
  • تصفیه آهن از سنگ آهن در کوره بلند
  • به عنوان یک تصحیح کننده PH برای حفظ قلیائیت و جبران خواص اسیدی ماده ضد عفونی کننده به استخرها
  •  چسب های کاشی و سرامیک
  • به عنوان ماده پر کننده بی اثر برای قرص ها و سایر داروها در صنعت داروسازی 
  • تولید آهک باغچه یا آهک کشاورزی
  • تنظیم pH خاک

 
ویژگی های کلسیم کربنات

کربنات کلسیم یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 می باشد. کربنات کلسیم در هنگام گرم شدن تا ۱۲۰۰ درجه کلوین، دی اکسید کربن آزاد می کند. هنگامی که با اسید رقیق واکنش نشان می دهد، دی اکسید کربن را به عنوان محصول جانبی آزاد می کند. این ماده در آب محلول است و در حلال های آلی همانند استون، اتانول، متانول، کلروفروم و .. حل نمی شود. حالت پایدار کربنات کلسیم از لحاظ ترمودینامیک تحت شرایط نرمال با ساختار شش ضلعی β-CaCO3 (کلسیت معدنی) است. سایر ساختارها می تواند به صورت متراکم‌تر (2.83 g/cm3) دستگاه بلوری راست‌لوزی یا اورتورومبیک λ-CaCO3 (آراگونیت معدنی) و شش ضلعی μ-CaCO3 به صورت ویتریت در معادن ایجاد شود. در حالت آراگونیت می تواند از طریق ته‌نشینی در دمای بیش از 85 درجه سانتیگراد تشکیل گردد و اگر دما در حدود 60 درجه سانتیگراد باشد ، به صورت ویتریت ایجاد می شود. کلسیت حاوی اتم‌های کلسیم هماهنگ شده با شش اتم اکسیژن است در حالی که اتم‌های کلسیم در آراگونیت با نه اتم اکسیژن هماهنگ شده اند. ساختار ویتریت هم کاملاً شناخته شده نیست. ساختار مولکولی کلسیم کربنات در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی کلسیم کربنات
 


فروش کلسیم کربنات دکتر مجللی

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش کلسیم کربنات با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید کلسیم کربنات دکتر مجللی

شما می توانید کلسیم کربنات را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی "ای آز" در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
471-34-1
نام لاتین
Calcium carbonate
فرمول شیمیایی
CaCO3
جرم مولکولی
100.0869 g/mole
نام های مترادف
Aragonite; calcite; chalk; lime; limestone; marble; oyster; pearl
دمای ذوب
1339 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودری
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

})();