لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

مناسب مدارس و اهداف آموزشی
مناسب کارهای آزمایشگاهی، کارگاهی، صنایع و کارخانجات
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
ارسال به سراسر کشور

آماده ارسال

300,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 5 گرمی

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی کلسیم (فلز)

کلسیم یک عنصر شیمیایی با نماد Ca و عدد اتمی 20 است. به عنوان یک فلز قلیایی خاکی، کلسیم یک فلز واکنش پذیر است که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد یک لایه اکسید-نیترید تیره تشکیل می دهد. خواص فیزیکی و شیمیایی آن بیشتر شبیه همولوگ های سنگین تر آن استرانسیوم و باریم است. این عنصر پنجمین عنصر فراوان در پوسته زمین و سومین فلز فراوان پس از آهن و آلومینیوم است. رایج ترین ترکیب کلسیم روی زمین کربنات کلسیم است که در سنگ آهک و بقایای فسیل شده حیات دریایی اولیه یافت می شود. گچ، انیدریت، فلوریت و آپاتیت نیز منابع کلسیم هستند. این نام از لاتین calx "آهک" گرفته شده است که از گرم کردن سنگ آهک به دست می آید.
برخی از ترکیبات کلسیم برای پیشینیان شناخته شده بود، اگرچه شیمی آنها تا قرن هفدهم ناشناخته بود. کلسیم خالص در سال 1808 از طریق الکترولیز اکسید آن توسط هامفری دیوی، که این عنصر را نامگذاری کرد، جدا شد. ترکیبات کلسیم به طور گسترده در بسیاری از صنایع استفاده می شود: در مواد غذایی و دارویی برای مکمل کلسیم، در صنعت کاغذ به عنوان سفید کننده، به عنوان اجزای سازنده در سیمان و عایق های الکتریکی، و در ساخت صابون. از سوی دیگر، فلز به شکل خالص به دلیل واکنش پذیری بالا کاربرد کمی دارد. هنوز در مقادیر کم اغلب به عنوان یک جزء آلیاژی در فولادسازی و گاهی اوقات به عنوان آلیاژ کلسیم-سرب در ساخت باتری های خودرو استفاده می شود.


تاریخچه کلسیم (فلز)

ترکیبات کلسیم برای هزاران سال شناخته شده بودند، اگرچه ترکیب شیمیایی آنها تا قرن هفدهم شناخته شده نبود.آهک به عنوان مصالح ساختمانی و به عنوان گچ برای مجسمه ها در حدود 7000 سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار می گرفت.قدمت اولین کوره آهک سازی به 2500 سال قبل از میلاد برمی گردد و در خفاجه، بین النهرین یافت شد.تقریباً در همان زمان، گچ خشک شده (CaSO4·2H2O) در هرم بزرگ جیزه مورد استفاده قرار می گرفت. این ماده بعداً برای گچ در مقبره توت عنخ آمون مورد استفاده قرار گرفت. رومیان باستان در عوض از ملات های آهکی ساخته شده از حرارت دادن سنگ آهک (CaCO3) استفاده می کردند. نام «کلسیم» خود از کلمه لاتین calx «آهک» گرفته شده است.ویتروویوس اشاره کرد که آهکی که به دست آمد سبکتر از سنگ آهک اصلی بود و این را به جوشاندن آب نسبت داد. در سال 1755، جوزف بلک ثابت کرد که این امر به دلیل از دست دادن دی اکسید کربن است که به عنوان گاز توسط رومیان باستان شناخته نشده بود.


منبع غذایی کلسیم (فلز)

غذاهای غنی از کلسیم عبارتند از محصولات لبنی، مانند ماست و پنیر، ساردین، ماهی آزاد، محصولات سویا، کلم پیچ و غلات صبحانه غنی شده.به دلیل نگرانی در مورد عوارض جانبی طولانی مدت، از جمله کلسیفیکاسیون شریان ها و سنگ کلیه، هر دو موسسه پزشکی ایالات متحده (IOM) و سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) سطوح بالای مصرف قابل تحمل (ULs) را برای ترکیب رژیم غذایی و مکمل تعیین کردند. کلسیم از IOM، افراد 9 تا 18 ساله نباید از 3 گرم در روز مصرف ترکیبی تجاوز کنند. برای سنین 19 تا 50 سال، نباید بیش از 2.5 گرم در روز باشد. برای سنین 51 سال و بالاتر، نباید بیش از 2 گرم در روز باشد. EFSA UL را برای همه بزرگسالان 2.5 گرم در روز تعیین کرد، اما به این نتیجه رسید که اطلاعات برای کودکان و نوجوانان برای تعیین UL کافی نیست.

کاربرد کلسیم (فلز) قطران شیمی

  • مناسب برای مدارس (اهداف آموزشی)
  • مناسب دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی
  • مناسب صنایع و کارخانجات
  • مناسب صنایع خانگی و کارگاهی


فروش کلسیم (فلز) قطران شیمی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش کلسیم (فلز) در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گرید آموزشی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به مدارس، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، صنایع و کارخانجات است.


خرید کلسیم (فلز) قطران شیمی

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید کلسیم (فلز) می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ، ایتا، روبیکا با شماره 09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
قطران شیمی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط