لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:151-50-8

پتاسیم سیانید (مرک) کد:104967 Potassium cyanide


0.0 (0)
بدون دیگاه 1 پرسش و پاسخ

فروش با مجوز کتبی؛ این ماده به شدت سمی و خطرناک می باشد. از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید. خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استفاده مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی به خطرات آن را خریداری کند. پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست.

موجود نیست
متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
معرفی

نکات ایمنی، شرایط استفاده و نگهداری پتاسیم سیانید 

  •  پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست.

  • شرایط نگهداری: این ماده و محلول های آن را با درب بسته در مکان دور از آفتاب، در زیر هود آزمایشگاهی نگهداری کنید.

  • این ماده به شدت سمی و خطرناک می باشد. از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.

  • قبل از مصرف خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی به خطرات آن را خریداری کند.

  • در زیر هود آزمایشگاهی استفاده شود.

  • سیانید پتاسیم در صورت بلعیده شدن باعث مرگ می شود. تماس سیانید پتاسیم با پوست بسیار خطرناک بوده و موجب التهاب پوستی می گردد. استنشاق این ماده شیمیایی نیز بسیار خطرناک بوده و ممکن است موجب مرگ شود.


معرفی پتاسیم سیانید مرک

پتاسیم سیانید (KCN) یک نمک کریستالی بی‌رنگ شبیه به شکر و بسیار محلول در آب است. از این ماده در استخراج طلا، سنتز آلی و آبکاری استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به جواهرسازی برای آبکاری طلا و پرداخت فلز اشاره کرد. سیانید پتاسیم بسیار سمی است. این جامد مرطوب به علت هیدرولیز، مقدار کمی سیانید هیدروژن آزاد می‌کند که بویی شبیه به بادام تلخ دارد و هرکس قادر به تحمل بوی آن نیست.  استفاده از این ماده در استخراج طلا از بردهای الکترونیکی بسیار رایج شده است. 

این ماده از واکنش سیانید هیدروژن با محلول آبدار هیدروکسید پتاسیم و سپس با تبخیر محلول در خلاء و یا از واکنش فرم‌آمید با هیدروکسید پتاسیم تولید می‌شود. در گذشته، سیانید پتاسیم مهم‌ترین منبع سیانیدهای فلزات قلیایی بوده است که از تجزیه فروسیانید پتاسیم تولید می‌شده است. در محلول آبدار، KCN به یون‌های پتاسیم هیدراته و یون‌های سیانید شکسته می‌شود. شکل جامد سیانید پتاسیم که در دما و فشار محیط پایدار است، دارای ساختار کریستال مکعبی شکل شبیه به کلرید سدیم است که هر یون پتاسیم توسط شش سیانید احاطه شده است و بالعکس. شکل ظاهری پتاسیم سیانید در پایین ارائه شده است:
شکل ظاهری پتاسیم سیانید


کاربرد پتاسیم سیانید

سیانید پتاسیم و سدیم سیانید به طور گسترده در سنتز آلی برای تهیه نیتریل‌ها و اسیدهای کربوکسیلیک به ویژه در واکنش فون ریشتر و نیز برای سنتز هیدانتوئین‌ها استفاده می‌شود، که در صورت واکنش با یک ترکیب کربونیلی مانند آلدئید یا کتون در حضور آمونیم کربنات می‌تواند یک حدواسط سنتزی مفیدی باشد.

سیانید پتاسیم به عنوان ماده ثبوت عکاسی در فرایند کلودیون (اولین مرحله در عکاسی) استفاده می‌شود. KCN نقره را حل می‌کند، در حالی که در ماده ظهور انحلال ناپذیر نیست. این امر باعث ظاهر و تثبیت شدن عکسی می‌شود که دیگر به نور حساس نیست. عکاسان مدرن ممکن است ثبوتی را ترجیح دهند که کمتر سمی باشد (مانند سدیم تیوسولفات)، اما هنوز هم سیانید پتاسیم استفاده می‌شود. سیانیدطلای پتاسیم نمک محلول در آب (یا سیانید پتاسیم طلا) و هیدروکسید پتاسیم را از فلز طلا در حضور اکسیژن و آب تشکیل می‌دهد. به طور گسترده ای در استخراخ طلا از بردهای اکترونیکی و مخابراتی کاربرد دارد. از دیگر مواد شیمیایی و لوازم  پرکاربرد در استخراج طلا می توان به اسید نیتریک آزمایشگاهی، اسید هیدروکلریک، اسید سولفوریک، سدیم متا بی سولفیت، بوراکس، دی متیل گلی اکسیم، سیانید سدیم، بوته زرگری، بوته چینی، بشر آزمایشگاهی، کاغذ صافی و ... اشاره کرد.

 

کاربرد پتاسیم سیانید

  • سدیم سیانید در استخراج طلا استفاده می شود.
  • برای تمیز کردن فلزات استفاده می شود.
  • در تولید رنگ ها استفاده می شود.
  • در ساخت محلول های آبکاری الکتریکی استفاده می شود.
  • در تولید هیدروسیانیک اسید استفاده می شود.
  • در مواد شیمیایی کشاورزی استفاده می شود.
  • برای تهیه نیتریل ها استفاده می شود.
  • به عنوان عامل کی لیت ساز استفاده می شود.


خرید پتاسیم سیانید مرک

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. 


 

مشخصات فنی
CAS Number
151-50-8
نام لاتین
Potassium cyanide
فرمول شیمیایی
KCN
جرم مولکولی
65.12 g/mole
توضیحات
این کالا خطرناک بوده و احتیاط در زمان استفاده الزامیست.
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

این ماده به شدت سمی و خطرناک است. از بلعیدن، استنشاق و تماس با پوست خودداری کنید. با احتیاط با آن کار کنید. پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست.