لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:1310-73-2

سدیم هیدروکسید (گرانول) (نوترون) Sodium Hydroxide


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

588,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی و کاربرد سدیم هیدروکسید

NaOH یا کاستیک سودا یا سود سوز آور، ماده ای معدنی است که از آن برای کنترل pH و ایفای نقش بافر در تهیه بسیاری از مواد همچون محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. این قلیای قوی در دمای اتاق جامدی کریستالی سفید و بدون بو است. در گذشته سدیم هیدروکسید در صابون استفاده می شد و امروزه نیز در فرمول ساخت بسیاری از مواد وجود دارد. به عنوان ماده ای مجاز برای افزودن مستقیم به غذا ( با گرید خوراکی E524) شناخته می شود. دو شکل رایج این ماده به صورت جامد پرک و گرانول می باشد. 

یکی از کاربردهای هیدروکسید سدیم اسکراب گاز به منظور حذف اسیدهای مخلوط در آن قبل از تزریق به محیط بازمی باشداز جمله این قبیل گازها می توان به گازهای حاصل از سوختن سوخت های فسیلی که حاوی مقدار قابل توجهی از دی اکسید گوگردهستند اشاره نمود. متدهای بسیاری جهت به دام انداختن گاز دی اکسید گوگرد وجود دارند. یکی از شناخته شده ترین این متدها که بصورت گسترده مورد استفاده قرار دارد، اسکراب گازهای مخلوط در محلول سدیم و کلسیم هیدروکسید می باشد. این متد در فرایندهای پالایشی متنوع مانند تصفیه بوکسیت استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی سدیم هیدروکسید در پروسه تولید کاغذ از چوب می باشد. این پروسه شامل متدهای متفاتی از جمله متد "کرافت" بوده که در متد مذکور چوب را با یک محلول حاوی مخلوطی از سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم پالایش و پاکسازی می شود;از جمله این محصولات نامطلوب می توان به لیگنین، روغنهای نامحلول و سلولز خالص برگ ها اشاره نمود. سلولز پس از خالص سازی اولیه در این متد، همچنین طی فراوریهای مراحل بعدی، به اصلی ترین محصول جهت تولید کاغذ تبدیل می گردد. سایر کاربردهای سدیم هیدروکسید عبارتند از: تولید محصولات فعال سطحی (سورفکتانت‌ها )، صابون و سفید کننده ها.
 


ویژگی های سدیم هیدروکسید

هیدروکسید سدیم خالص یک جامد کریستالی بی رنگ است که در دمای 318 درجه سانتیگراد (604 درجه فارنهایت) بدون تجزیه و با نقطه جوش 1388 درجه سانتیگراد (2530 درجه فارنهایت) ذوب می شود. در آب بسیار محلول است و در حلال های قطبی مانند اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد. NaOH در اتر و سایر حلال های غیر قطبی نامحلول است. مشابه هیدراتاسیون اسید سولفوریک، انحلال هیدروکسید سدیم جامد در آب یک واکنش بسیار گرمازا است که در آن مقدار زیادی گرما آزاد می‌شود و از طریق احتمال پاشش، ایمنی را تهدید می‌کند. محلول حاصل معمولا بی رنگ و بی بو است. مانند سایر محلول های قلیایی، به دلیل فرآیند صابونی شدن که بین NaOH و روغن های طبیعی پوست رخ می دهد، در تماس با پوست احساس لغزنده می کند. شکل ظاهری سدیم هیدروکسید گرانول در زیر ارائه شده است:
 

شکل ظاهری سدیم هیدروکسید گرانول



نکات ایمنی کار با سدیم هیدروکسید

این ماده را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید. بشکه های حاوی این ترکیب بعد از خالی شدن نیز می توانند خطرناک باشند. به دلیل جذب بالای کربن دی اکسید هوا توسط این ترکیب آن را در ظروف مقاوم به هوا نگهداری می نمایند. سدیم هیدروکسید به راحتی با چربی ها و روغن موجود بر روی پوست وارد واکنش می شود تا بتواند نمک تولید نماید. بنابراین این ماده بسیار خطرناک است و بعد از تماس با این ترکیب باید فورا محل آلوده شده را شست و شو داد. محلول های 0.5 مولار از این ماده باید با نام خورنده لیبل گذاری شوند و محلول های با غلظت 0.5–0.05 مولار می توانند منجر به حساسیت و تحریک پوست گردند.
 

فروش سدیم هیدروکسید (گرانول)

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش سدیم هیدروکسید در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید سدیم هیدروکسید نوترون

جهت خرید سدیم هیدروکسید نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره 09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را مستقیما از شرکت خریداری کنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
1310-73-2
نام لاتین
Sodium hydroxide
فرمول شیمیایی
NaOH
جرم مولکولی
39.99 g/mole
نام های مترادف
White caustic, Caustic soda
دمای ذوب
323 °C
دمای جوش
1388 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودر کریستالی سفید رنگ
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

قیمت ها در حال به روز رسانی می باشد لطفا قبل از ثبت سفارش با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

})();