لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No: 127-09-3

سدیم استات خشک (نوترون) Sodium Acetate Anhydrous


0.0 (0)
بدون دیگاه 2 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

380,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی سدیم استات خشک

سدیم استات، نمک استیک اسید است و نام دیگر آن اتانوات سدیم است. مصارف گسترده ای در صنایع شیمیایی، بتون سازی، غذایی، گرمایشی و .. دارد. این ماده به دو فرم خشک و هیدراته در بازار موجود است. این نمک از واکنش سدیم بیکربنات در سرکه به صورت محلول سدیم استات در آب به دست می‌آید. به بیان دیگر جوش شیرین با سرکه واکنش می‌دهد و تبدیل به محلول سدیم استات در آب می‌شود که با آزادسازی کربنیک اسید به صورت گاز کربن دی‌اکسید و آب همراه است.
 
استات سدیم در صنایع مختلفی کاربرد دارد. در صنایع نساجی، سدیم استات، سولفوریک اسید را خنثی می کند و به این ترتیب، کیفیت پارچه را افزایش می دهد. در عکاسی، استات سدیم بخشی از محلول ظاهر کننده ی عکس را تشکیل می دهد و مقاومت عکس را بالا می برد. در تولید لاستیک، استات سدیم با جلوگیری از جوشیدن یا گرم شدن بیش از حد لاستیک، به کنترل کلی پروزه کمک می کند. استات سدیم در مواد غذایی به عنوان نگهدارنده و طعم دهنده عمل می کند. مثلا، استات سدیم به چیپس مزه ی سرکه نمکی می دهد. محلول سدیم استات و اسید استیک یک محلول بافر تشکیل می دهد که می تواند به طور نسبی، PH را ثابت نگه دارد و از این لحاظ در صنایع نفت و صنعت لوازم ارایشی و بهداشتی کاربرد دارد. همچنین در پزشکی، برای درمان اسید بالای خون و کمبود سدیم به کار می رود. ساختار مولکولی سدیم استات در شکل زیر ارائه شده است:
 

ساختار شیمیایی استات سدیم خشک


کاربرد سدیم استات

بیوتکنولوژی: استات سدیم به عنوان منبع کربن برای کشت باکتری ها استفاده می شود. استات سدیم همچنین برای افزایش بازده جداسازی DNA با رسوب اتانول مفید است.

صنعتی: استات سدیم در صنعت نساجی برای خنثی کردن جریان های ضایعات اسید سولفوریک و همچنین به عنوان یک مقاوم در برابر نور در هنگام استفاده از رنگ های آنیلین استفاده می شود. همچنین یک عامل ترشی در دباغی کروم است و به جلوگیری از ولکانیزاسیون کلروپرن در تولید لاستیک مصنوعی کمک می کند. در پردازش پنبه برای پدهای پنبه ای یکبار مصرف، از استات سدیم برای از بین بردن تجمع الکتریسیته ساکن استفاده می شود.

طول عمر بتن:  استات سدیم برای کاهش آسیب آب به بتن با عمل به عنوان یک درزگیر بتن استفاده می شود، در حالی که از نظر زیست محیطی بی خطرتر و ارزان تر از جایگزین اپوکسی رایج برای آب بندی بتن در برابر نفوذ آب است.

غذا: استات سدیم ممکن است به عنوان چاشنی به غذا اضافه شود، گاهی اوقات به شکل دی استات سدیم، مجتمع یک به یک استات سدیم و اسید استیک، با توجه به شماره E262. اغلب برای دادن طعم نمک و سرکه به چیپس سیب زمینی استفاده می شود و ممکن است به عنوان جایگزینی برای خود سرکه روی چیپس سیب زمینی استفاده شود زیرا رطوبت را به محصول نهایی اضافه نمی کند. استات سدیم (بی آب) به طور گسترده ای به عنوان یک عامل افزایش دهنده ماندگاری، عامل کنترل pH استفاده می شود. خوردن آن در غلظت کم بی خطر است.

محلول بافر: محلول استات سدیم (نمک پایه اسید استیک) و اسید استیک می تواند به عنوان یک بافر برای حفظ سطح نسبتاً ثابت pH عمل کند. این به ویژه در کاربردهای بیوشیمیایی که در آن واکنش‌ها در محدوده اسیدی خفیف (pH 4-6) وابسته به pH هستند، مفید است.
 

فروش سدیم استات خشک نوترون

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش سدیم استات انیدرید با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع اروپایی در بسته بندی های: 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید سدیم استات خشک نوترون

شما می توانید سدیم استات انیدرید را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی "ای آز" در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
127-09-3
نام لاتین
Sodium Acetate
فرمول شیمیایی
C2H3NaO2
جرم مولکولی
82.03 g/mole
نام های مترادف
اتانوات سدیم، استات سدیم خشک
دمای جوش
881.4 °C
دمای ذوب
324 °C
محلولیت
محلول در آب و اتانول
رنگ
سفید
شکل ظاهری
پودر کریستالی
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

سدیم استات خشک از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و به همین دلیل نقش نگهدارنده در محصولات غذایی دارد. همچنین آن به علت خصلت بافری، تنظیم کننده pH نیز است. برای افزایش طعم خوراکی ها نیز از سدیم استات استفاده می شود.

استات سدیم به عنوان درزگیر برای کاهش آسیب های ناشی از آب در بتن استفاده می شود.

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();