لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No: 7647-01-0

دی متیل فرمامید HPLC (نوترون) Dimethylformamide (DMF)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

ارسال این کالا فقط از طریق چاپار یا تیپاکس امکانپذیر است. لطفا پست را انتخاب نکنید.
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا

آماده ارسال

540,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری

معرفی

معرفی دی متیل فرمامید

دی متیل فرمامید یک ترکیب آلی با فرمول (CH3)2NC(O)H است. این مایع بی رنگ که معمولاً به اختصار DMF خوانده می شود، این مایع بی رنگ با آب و اکثر مایعات آلی همانند کلروفرم، استون، دی کلرومتان، متانول، استونیتریل و .. قابل اختلاط است. گرید HPLC یک حلال رایج برای کروماتوگرافی است. دی متیل فرمامید بی بو است، اما نمونه های با درجه فنی یا تخریب شده اغلب به دلیل ناخالصی دی متیل آمین، بوی ماهی دارند. ناخالصی های تجزیه دی متیل آمین را می توان با پاشیدن نمونه ها با گاز بی اثر مانند آرگون یا با سونیک کردن نمونه ها تحت فشار کاهش یافته حذف کرد. همانطور که از نام آن مشخص است، از نظر ساختاری با فرمامید مرتبط است. DMF یک حلال قطبی (آب دوست) آپروتیک با نقطه جوش بالا است. واکنش‌هایی را که از مکانیسم‌های قطبی پیروی می‌کنند، مانند واکنش‌های SN2، تسهیل می‌کند.

DMF اولین بار در سال 1893 توسط شیمیدان فرانسوی آلبرت ورلی با تقطیر مخلوطی از دی متیل آمین هیدروکلراید و فرمت پتاسیم تهیه شد. DMF با ترکیب متیل فرمات و دی متیل آمین یا با واکنش دی متیل آمین با مونوکسید کربن تهیه می شود. اگرچه در حال حاضر غیر عملی است، DMF را می توان از دی اکسید کربن فوق بحرانی با استفاده از کاتالیزورهای مبتنی بر روتنیم تهیه کرد. ساختار مولکولی دی متیل فرمامید در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی دی متیل فرمامید
 

کاربرد دی متیل فرمامید

استفاده اولیه از DMF به عنوان یک حلال با نرخ تبخیر کم است. DMF در تولید الیاف اکریلیک و پلاستیک استفاده می شود. همچنین به عنوان یک حلال در جفت پپتیدی برای داروها، در توسعه و تولید آفت کش ها، و در ساخت چسب، چرم مصنوعی، الیاف، فیلم ها و پوشش های سطحی استفاده می شود. از آن به عنوان یک معرف در سنتز آلدئیدها استفاده می شود.
این یک حلال رایج در واکنش هک است. همچنین یک کاتالیزور رایج است که در سنتز آسیل هالیدها، به ویژه سنتز آسیل کلریدها از اسیدهای کربوکسیلیک با استفاده از اگزالیل یا تیونیل کلرید استفاده می شود. DMF به بیشتر پلاستیک ها نفوذ می کند و باعث متورم شدن آنها می شود. به دلیل این خاصیت DMF برای سنتز پپتید فاز جامد و به عنوان جزئی از پاک کننده های رنگ مناسب است.


دفع ضایعات دی متیل فرمامید

ماده ریخته شده یا نشت شده را در ظروف بدون منفذ جمع آوری کنید. باقیمانده را با مقدار زیاد آب به بیرون برانید. مابقی حلال در ظرف ضایعات جمع آوری گردد.
 

انبار کردن و جابه جایی دی متیل فرمامید

در مکان های مقاوم در برابر آتش سوزی نگهداری شود. جدا از اکسیدان های قوی نگهداری شود. در بسته نگه دارید. دور از گرما و منابع اشتعال نگهداری شود. دور از مواد ناسازگار مانند عوامل اکسید کننده، اسیدها، مواد قلیایی، رطوبت نگهداری شود. در ظروف مهروموم شده و در جای خشک و خنک نگهداری گردد.
 

خطرات شیمیایی دی متیل فرمامید

این ماده اشتعال پذیراست و در حضور حرارت و جرقه و شعله خطرناک است.
 

اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • تحریک چشم ها
  • خارش، تورم و قرمزی پوست
 

اثرات مواجهه طولانی مدت

  • تشنج و ضعف عضلانی
  • التهاب دستگاه گوارشی
  • اختلال سیستم قلبی و عروقی

فروش دی متیل فرمامید

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش دی متیل فرمامید در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید دی متیل فرمامید

شما می توانید دی متیل فرمامید را با قیمت مناسب در بسته بندی های 50 میلی لیتری، 100 میلی لیتری، 250 میلی لیتری، 500 میلی لیتری، 1 لیتری، 2/5 لیتری، 5 لیتریی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
68-12-2
نام لاتین
Dimethylformamide
فرمول شیمیایی
HCON(CH3)2
جرم مولکولی
73.09 g/mole
نام های مترادف
N,N-دی متیل متان آمین، N,N-Dimethylmethanamide، DMF
دمای ذوب
-61 °C
دمای جوش
153 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
HPLC
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();