لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

نیترات نقره (دکتر مجللی) Silver nitrate (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور

آماده ارسال

990,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 10 گرمی بسته بندی : 25 گرمی بسته بندی : 50 گرمی

معرفی

معرفی نیترات نقره

نیترات نقره ترکیبی است کریستالی و بسیار محلول در آب مقطر که از واکنش حل کردن نقره در اسید نیتریک حاصل می شود. این ماده دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است. در صنایع آبکاری، تولید رنگ و جوهر، عکاسی و در ازمایشگاه به عنوان معرف تولنز کاربرد دارد. این ماده در شرایط محیطی به صورت کریستال های جامد سفید رنگ بوده و در صورت بلع می تواند موجب سوزش شود. این ماده کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف مانند آبکاری و داروسازی دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته یونانیان و رومیان باستان در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح به خواص ضد باکتریایی این ماده پی برده و از آن استفاده می کرده اند. امروزه از این ماده در بسیاری از فرآیندها مانند شناسایی هالیدها، رسوب هالوژن، نقره اندود کردن اینه و آبکاری فلزات کاربرد دارد.

این ماده از پیوند یونی بین کاتیون نقره (نقره +) و آنیون نیترات (NO3–) تشکیل شده است و با توجه به ماهیت یونی، به راحتی در آب مقطر حل می شود و در آب یون‌های تشکیل دهنده آن از هم جدا می شوند. در ساخت فیلم های عکاسی و در آزمایشگاه ها به عنوان یک عامل رنگ آمیزی برای آشکار سازی پروتئین در ژل های PAGE و در اسکن میکروسکوپ الکترونی استفاده می شود. این ماده پیشرو بسیاری از ترکیبات نقره از جمله ترکیبات نقره ای است که در عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد. در مقایسه با هالیدهای نقره ای که به دلیل حساسیت به نور در عکاسی استفاده می شوند، AgNO3 هنگام قرار گرفتن در معرض نور کاملاً پایدار است. در شکل زیر ساختار مولکولی نیترات نقره ارائه شده است:
ساختار مولکولی نیترات نقره
 



کاربرد نیترات نقره

  • سنتز سایر کمپلکس‌ها و ترکیبات نقره
  • بررسی حضور هالیدها، سیانیدها و تیوسیانات در محلول در شیمی تجزیه
  • جداسازی مخلوط‌های آلکن
  • اثرات آنتی باکتریال
  • در محلول‌های عکاسی (درگذشته)
  • تشخیص پروتئین در ژل PAGE
  • دارای خاصیت ضدعفونی‌کننده
  • رفع زگیل یا تگ‌های پوستی
  • محافظت از بینایی کودکان متولدشده از مادر مبتلا به سوزاک
  • رنگ‌آمیزی نقره در بافت‌شناسی (هیستولوژی)
  • تولید مواد منفجره


نکات ایمنی کار با نیترات نقره

از تماس با پوست و چشم خودداری کنید. از استنشاق خودداری کنید. باید در ظروف یا بسته بندی های مهر و موم شده نگهداری شود و در معرض نور نباشد. با توجه به خاصیت اکسید کنندگی قوی آن، نیترات نقره باید به دور از مواد قابل اشتعال و آمونیاک و در یک محفظه ی خنک و با تهویه مناسب ذخیره شود. بعد از استفاده درب ظرف را به خوبی ببندید تا از اکسیدشدگی آن خودداری به عمل آورید. بعد از اتمام کار حتما دست های خود ار به خوبی شست و شو دهید.

تماس نقره نیترات با پوست سبب بروز آلرژی می‌شود و در صورت تماس با چشم سبب آسیب شدید به قرنیه می‌شود. تنفس بخار نیترات نقره باعث سرگیجه، مشکلات تنفسی، سردرد یا سوزش مجاری تنفسی می‌شود. استشمام غلظت بالای آن باعث گیجی، خواب‌آلودگی، بیهوشی، کما و درنهایت مرگ می‌شود. بلع نیترات نقره باعث اختلالات معده، حالت تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود. استفراغ پس از بلع منجر به پنومونیتیس شیمیایی می‌شود که کشنده است. قرار گرفتن در معرض نیترات نقره بدون بهره‌گیری از عوامل ایمنی باعث آسیب به کلیه، آسیب به چشم، آسیب شش، آسیب کبد، آنمی یا آسیب مغزی می‌شود.

 

فروش نیترات نقره

فروشگاه اینترنتی ای آز ی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش نیترات نقره با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 1 گرمی، 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی و 250 گرمی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید نیترات نقره

شما می توانید نیترات نقره را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
7761-88-8
نام لاتین
Silver nitrate
فرمول شیمیایی
AgNO3
جرم مولکولی
169.87 g/mole
دمای ذوب
212 °C
محلولیت
محلول در آب و اتانول
دمای جوش
440 °C
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید
})();