لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:497-19-8

سدیم هیدروژن کربنات (بی کربنات سدیم) (نوترون) Sodium hydrogencarbonate (USP)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

نام دیگر: بی کربنات سدیم
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

220,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی سدیم هیدروژن کربنات

بی کربنات سدیم (NaHCO3) که به آن جوش شیرین، بی کربنات سودا یا سدیم هیدروژن کربنات نیز می گویند، جامد کریستالی یا پودری سفید رنگ است که منبع دی اکسید کربن است و به عنوان یک ماده در بکینگ پودرها، نمک های جوشان و نوشیدنی ها استفاده می شود. به عنوان جزئی از کپسول های آتش نشانی خشک شیمیایی. قلیایی بودن خفیف آن آن را برای درمان اسیدیته معده یا ادرار و اسیدوز مفید می کند. همچنین در فرآیندهای صنعتی خاصی مانند دباغی و تهیه پشم استفاده می شود. بی کربنات سدیم به صورت صنعتی از کربنات سدیم تولید می شود.

بسیاری از محصولات نانوایی توسط دی اکسید کربن حاصل از اضافه کردن جوش شیرین یا بی کربنات سدیم در بکینگ پودر خمیر می شوند. بی کربنات سدیم در فرآیندی برای از بین بردن رنگ و خوردگی به نام سودابلاست استفاده می شود. به عنوان یک محیط انفجار، بی کربنات سدیم برای حذف آلودگی های سطحی از بسترهای نرم تر و کم ارتجاعی مانند آلومینیوم، مس یا الوار که ممکن است توسط رسانه های ساینده شن سیلیس آسیب ببینند، استفاده می شود. بی کربنات سدیم به عنوان مکمل خوراک گاو، به ویژه به عنوان یک عامل بافر برای شکمبه استفاده می شود. بی کربنات سدیم مخلوط با آب می تواند به عنوان یک ضد اسید برای درمان سوء هاضمه اسیدی و سوزش سر دل استفاده شود. بی کربنات سدیم زمانی که روی برگ ها استفاده شود، می تواند از رشد قارچ ها جلوگیری کند. با این حال، قارچ را از بین نمی برد. مقدار بیش از حد سدیم هیدروژن کربنات می تواند باعث تغییر رنگ میوه ها (محلول دو درصد) و کلروز (محلول یک درصد) شود. بی کربنات سدیم را می توان برای خاموش کردن چربی های کوچک یا آتش های الکتریکی با انداختن روی آتش استفاده کرد، زیرا گرم شدن بی کربنات سدیم باعث آزاد شدن دی اکسید کربن می شود.



ویژگی های سدیم هیدروژن کربنات

بی کربنات سدیم یک ترکیب آمفوتریک است. محلول های آبی به دلیل تشکیل اسید کربنیک و یون هیدروکسید کمی قلیایی هستند. سدیم هیدروژن کربنات اغلب می تواند به عنوان جایگزین ایمن تری برای هیدروکسید سدیم استفاده شود و به همین دلیل می توان از آن به عنوان شستشو برای حذف هرگونه ناخالصی اسیدی از مایع "خام" استفاده کرد و نمونه خالص تری تولید کرد. از واکنش بی کربنات سدیم و اسید، نمک و اسید کربنیک تولید می شود که به آسانی به دی اکسید کربن و آب تجزیه می شود. در دمای 80 تا 100 درجه سانتیگراد (176 تا 212 درجه فارنهایت)، بی کربنات سدیم به تدریج به کربنات سدیم، آب و دی اکسید کربن تجزیه می شود. ساختار شیمیایی سدیم هیدروژن کربنات در شکل زیر ارائه شده است:

ساختار شیمیایی سدیم هیدروژن کربنات



کاربرد سدیم هیدروژن کربنات

  • صنعت نساجی

  • تولید پلاستیک و پلیمرهای پیچیده

  • ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات و آشپزخانه

  • برق انداختن ظروف نقره

  •  تصفیه هوا

  • دئودورانت

  • به عنوان دهانشویه

  • افزایش حجم خمیر

  • محصولات مراقبت شخصی و داروها

  • شوینده ها و حلال ها

  • سفید کنندگی و تمیز کنندگی پارچه در خشک شویی ها


 

فروش سدیم هیدروژن کربنات نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش سدیم هیدروژن کربنات در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.


خرید سدیم هیدروژن کربنات نوترون

جهت خرید سدیم هیدروژن کربنات نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.


 
مشخصات فنی
CAS Number
497-19-8
نام لاتین
Sodium carbonate
فرمول شیمیایی
Na2CO3
جرم مولکولی
105.9888 g/mole
دمای ذوب
851 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودر سفید
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

})();