لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود

سدیم هگزا متا فسفات (دکتر مجللی) Sodium hexametaphosphate


0.0 (0)
بدون دیگاه 1 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
ارسال به سراسر کشور
تضمین کیفیت کالا

آماده ارسال

440,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی بسته بندی : 5 کیلوگرمی بسته بندی : 10 کیلوگرمی

معرفی

معرفی و کاربرد سدیم هگزا متا فسفات

سدیم هگزا متا فسفات معمولاً مخلوطی از متا فسفات هاست و دارای فرمول تجربی NaPO3 می باشد.  از نظر شکل ظاهری، به صورت جامد سفید رنگ است که در آب حل می شود. سدیم هگزا متا فسفات (Sodium hmp) که با نام تجاری کالگون (Calgon) و یا نمک گراهام نیز شناخته می شود به عنوان امولسیفایر با شاخص  E452i در تهیه ی اغلب محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان عامل دیسپرس کننده و امولسیون کننده کاربرد های گوناگونی در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی به خصوص در فرآوری پنیر و تولید مواد شیمیایی دارد.

ترکیب شیمیایی سدیم هگزا متا فسفات در حقیقت، مخلوطی از پلیمرهای متافسفات می باشد که اصلی ترین ساختار آن، یک هگزامر یا ساختار ۶ وجهی است. اگر در صنایع تصفیه آب و فاضلاب، حذف یون های فلزی مزاحم در آب مورد نظر باشد، از این ترکیب پلیمری استفاده می شود. یون های فلزی موجود در آب موجب تغییر رنگ آب و کاهش کیفیت آب از نظر بو و مزه خواهند شد. علاوه بر این، ماده فوق در تهیه محصولات سفید کننده ی دندان، نمک حمام، آب بویلر ها، مقوا و کاغذ های مورد استفاده در محصولات غذایی کاربرد دارد.


کاربرد سدیم هگزا متا فسفات در تصفیه ی آب

کاتیون های دو و یا سه ظرفیتی مانند هگزا فسفات سدیم در محلول های آبی برای تسهیل فرایند فلوکولاسیون ذرات نامحلول موجود در سوسپانسیون ها مانند ذرات کلوئیدی (خاک و مواد آلی که دارای بار منفی می باشند) مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، کاتیونهای دو ظرفیتی یا سه ظرفیتی اغلب در تصفیه آب نیز استفاده می شوند تا ترکیبی از مواد معدنی، آلی و همچنین موجودات زنده میکروسکوپی از طریق لخته سازی و به دنبال آن فیلترسیون از محلول جدا شود.


ویژگی های سدیم هگزا متا فسفات

این محصول شیمیایی به صورت جامد یافت می شود که حالت پودری و یا کریستالی دارد و به رنگ سفید دیده می شود. به علاوه این ماده شیمیایی هیچ گونه بویی ندارد. این ترکیب شیمیایی در دمایی معادل ۶۲۸ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد و در دمایی معادل ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد. از دیگر خواص و ویژگی های سدیم هگزا متا فسفات می توان به حلالیت بسیار خوب این ترکیب شیمیایی در آب اشاره کرد. اما این ترکیب شیمیایی حلالیت خوبی در انواع حلال های آلی ندارد. ساختار مولکولی سدیم هگزا متا فسفات در شکل زیر ارائه شده است:

ساختار مولکولی سدیم هگزا متا فسفات


اطلاعات ایمنی و شرایط نگهداری سدیم هگزا متا فسفات

لازم است بسته بندی های مخصوص نگهداری و ذخیره سدیم هگزا متا فسفات در انبارهای خشک و خنک و به دور از منابع تولید حرارت گرما و جرقه نگهداری شوند. حرارت زیاد بر این ماده معدنی تاثیر می گذارد و موجب تجزیه شدن آن می شود. اگر انبار حاوی نگهداری هگزا متافسفات سدیم دچار آتش سوزی شود، کف اکسید سدیم، تولید شده که بسیار سمی است. بسته بندی های این ماده معدنی باید به دور از تماس با مواد شیمیایی، مواد اکسید کننده، اسیدها و قلیاها نگهداری شود. همچنین محوطه انبار باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. علائم ایمنی شیمیایی و برچسب اطلاعات ماده شیمیایی باید بر روی بسته بندی های حاوی هگزا متافسفات سدیم درج شده باشد.
 

فروش سدیم هگزا متا فسفات

فروشگاه اینترنتی ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش سدیم هگزا متا فسفات با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.

خرید سدیم هگزا متا فسفات

شما می توانید سدیم هگزا متا فسفات را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
 

مشخصات فنی
شکل ظاهری
پودر سفید
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

این ترکیب شیمیایی، برای سلامتی انسان مضر نیست. اما به کلیه پرسنل اعلام می شود که به هنگام کار با این ماده، تمام موارد ایمنی و نکات کار با مواد شیمیایی را رعایت فرمایند. در اثر برخورد هگزامتا فسفات سدیم با پوست دست و چشم، امکان التهاب و تحریک آن ها وجود دارد. به هنگام برخورد ناگهانی این ماده با پوست، محل تماس را با آب فراوان بشویید. شستشوی چشم ها پس از تماس با این ماده توسط آب سرد باید انجام شود.

سدیم هگزا متا فسفات، خاصیت اشتعال پذیری ندارد یا در واقع می توان گفت که جزو مواد غیر قابل اشتعال است. این ماده را نباید در مجاورت منابع تولید گرما، یا در مجاورت حرارت، نور مستقیم خورشید یا جرقه قرار داد، زیرا موجب تجزیه و ایجاد کف سمی اکسید سدیم می شود. هگزا متا فسفات سدیم باید در مکانی خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری شود. هگزا متا فسفات سدیم از نظر زیست محیطی برای انسان، جانوران و گیاهان خطری ندارد.

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();