لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:7631-99-4

سدیم نیترات Extra pure (نوترون) Sodium nitrate


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

نام های مترادف: سالت پیتر (شوره)، نیتراتین، نیتراتیت، نیتروناتریت، نیتر سودا، سدیم جوش شیرین
به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

670,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی سدیم نیترات

سدیم نیترات یا سالت پیتر با نام علمی Sodium Nitrate، یک ترکیب شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است که به صورت پودری سفید رنگ و یا کریستالی بی رنگ با بویی شیرین به صورت توده ای و لایه ای همراه با آهک یافت می شود. این ماده شیمیایی با فرمول شیمیایی NaNO3 وجود دارد. معادن فراوان و بزرگی از این ماده در کشور شیلی وجود دارد و به همین دلیل به این ماده شوره شیلی نیز گفته می شود که با شوره پتاسیم نیترات تفاوت دارد. این ماده در شیلی به عنوان طلای سفید نیز شناخته می شود. بیشتر نیترات سدیم در کودها استفاده می شود، جایی که شکل محلول در آب از نیتروژن را تامین می کند. استفاده از آن، که عمدتاً خارج در دنیای غرب است، جذاب است زیرا pH خاک را تغییر نمی دهد. کاربرد عمده دیگر به عنوان مکمل نیترات آمونیوم در مواد منفجره است. نیترات سدیم مذاب و محلول های آن با نیترات پتاسیم پایداری حرارتی خوبی (تا 600 درجه سانتیگراد) و ظرفیت حرارتی بالایی دارند. این خواص برای فرآیندهای حرارتی فلزات و برای ذخیره انرژی حرارتی در کاربردهای خورشیدی مناسب است.


نیترات سدیم یک پودر سفید رنگ است که بسیار محلول در آب است. این ماده به عنوان یک منبع در دسترس از آنیون نیترات (NO3-) است که در چندین واکنش انجام شده در مقیاس صنعتی برای تولید کودها، مواد آتش‌زا، بمب‌های دودزا و سایر مواد منفجره، لعاب‌های شیشه و سفال، مواد نگهدارنده مواد غذایی مفید است. نیترات سدیم نیز به صورت صنعتی با خنثی سازی اسید نیتریک با کربنات سدیم یا بی کربنات سدیم سنتز می شود. دیگر نام های این ماده شیمیایی عبارتند از: سالت پیتر (شوره)، نیتراتین، نیتراتیت، نیتروناتریت، نیتر سودا، سدیم جوش شیرین. سدیم نیترات با شماره ثبت سی ای اس اس ۴-۹۹-۷۶۳۱ یافت می شود. ساختار مولکولی سدیم نیترات در شکل زیر ارائه شده است:

 


کاربرد سدیم نیترات

  • صنایع شیشه
  • کودهای شیمیایی
  • تولید نیترات پتاسیم
  • ماده اولیه برای تولید اسید نیتریک
  • عملیات حرارتی سخت کاری و زاج کاری
  • اکسیداسیون مواد ارگانیتی
  • تولید فرآورده‌های گوشتی کارخانه‌ای نظیر سوسیس و کالباس 
  • تولید تقویت کننده‌ها، بمب‌های دودی
  • قلمزنی فلزات
  • تصفیه و استخراج طلا


نکات ایمنی کار با سدیم نیترات

سدیم نیترات، غیر قابل احتراق است، اما سوزاندن مواد قابل احتراق را تسریع می بخشد. اگر به مقادیر زیادی در آتش سوزی نقش داشته باشد یا مواد قابل احتراق به خوبی ریز تقسیم شود، ممکن است انفجار رخ دهد. تحت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما یا آتش نیز، امکان انفجار این ماده وجود دارد. لازم است بدانید که اکسیدهای سمی نیتروژن در آتش سوزی تولید می شود.
 


کاربرد سدیم نیترات در صنایع غذایی

نیترات سدیم نیز یک افزودنی غذایی است که به عنوان نگهدارنده و تثبیت کننده رنگ در گوشت و مرغ پخته شده استفاده می شود. تحت شماره E251 فهرست شده است. برای استفاده در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و استرالیا و نیوزیلند تأیید شده است. نیترات سدیم را نباید با نیتریت سدیم، که همچنین یک افزودنی و نگهدارنده رایج غذایی است که به عنوان مثال در گوشت های اغذیه فروشی استفاده می شود، اشتباه گرفت.

 

فروش سدیم نیترات نوترون

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش سدیم نیترات با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید سدیم نیترات نوترون

شما می توانید سدیم نیترات را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
7631-99-4
نام لاتین
Sodium nitrate
فرمول شیمیایی
NaNO3
جرم مولکولی
84.9947 g/mole
دمای ذوب
308 °C
محلولیت
محلول در آب
دمای جوش
380 °C
شکل ظاهری
پودر سفید
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید
})();