لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

سدیم نیترات (دکتر مجللی) Sodium nitrate (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیدگاه 1 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

نام های مترادف: سالت پیتر (شوره)، نیتراتین، نیتراتیت، نیتروناتریت، نیتر سودا
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
ارسال به سراسر کشور
تضمین کیفیت کالا

آماده ارسال

450,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی بسته بندی : 5 کیلوگرمی بسته بندی : 10 کیلوگرمی

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی سدیم نیترات

سدیم نیترات یا سالت پیتر با نام علمی Sodium Nitrate، یک ترکیب شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است که به صورت پودری سفید رنگ و یا کریستالی بی رنگ با بویی شیرین به صورت توده ای و لایه ای همراه با آهک یافت می شود. این ماده شیمیایی با فرمول شیمیایی NaNO3 وجود دارد. معادن فراوان و بزرگی از این ماده در کشور شیلی وجود دارد و به همین دلیل به این ماده شوره شیلی نیز گفته می شود که با شوره پتاسیم نیترات تفاوت دارد. این ماده در شیلی به عنوان طلای سفید نیز شناخته می شود. بیشتر نیترات سدیم در کودها استفاده می شود، جایی که شکل محلول در آب از نیتروژن را تامین می کند. استفاده از آن، که عمدتاً خارج در دنیای غرب است، جذاب است زیرا pH خاک را تغییر نمی دهد. کاربرد عمده دیگر به عنوان مکمل نیترات آمونیوم در مواد منفجره است. نیترات سدیم مذاب و محلول های آن با نیترات پتاسیم پایداری حرارتی خوبی (تا 600 درجه سانتیگراد) و ظرفیت حرارتی بالایی دارند. این خواص برای فرآیندهای حرارتی فلزات و برای ذخیره انرژی حرارتی در کاربردهای خورشیدی مناسب است.

نیترات سدیم یک پودر سفید رنگ است که بسیار محلول در آب است. این ماده به عنوان یک منبع در دسترس از آنیون نیترات (NO3-) است که در چندین واکنش انجام شده در مقیاس صنعتی برای تولید کودها، مواد آتش‌زا، بمب‌های دودزا و سایر مواد منفجره، لعاب‌های شیشه و سفال، مواد نگهدارنده مواد غذایی مفید است. دیگر نام های این ماده شیمیایی عبارتند از: سالت پیتر (شوره)، نیتراتین، نیتراتیت، نیتروناتریت، نیتر سودا، سدیم جوش شیرین. سدیم نیترات با شماره ثبت سی ای اس اس ۴-۹۹-۷۶۳۱ یافت می شود. ساختار مولکولی سدیم نیترات در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی سدیم نیترات
 


کاربرد سدیم نیترات

  • صنایع شیشه
  • کودهای شیمیایی
  • تولید نیترات پتاسیم
  • ماده اولیه برای تولید اسید نیتریک
  • عملیات حرارتی سخت کاری و زاج کاری
  • اکسیداسیون مواد ارگانیتی
  • تولید فرآورده‌های گوشتی کارخانه‌ای نظیر سوسیس و کالباس 
  • تولید تقویت کننده‌ها، بمب‌های دودی
  • قلمزنی فلزات
  • تصفیه و استخراج طلا


کاربرد سدیم نیترات در صنایع غذایی

نیترات سدیم نیز یک افزودنی غذایی است که به عنوان نگهدارنده و تثبیت کننده رنگ در گوشت و مرغ پخته شده استفاده می شود. تحت شماره E251 فهرست شده است. برای استفاده در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و استرالیا و نیوزیلند تأیید شده است. نیترات سدیم را نباید با نیتریت سدیم، که همچنین یک افزودنی و نگهدارنده رایج غذایی است که به عنوان مثال در گوشت های اغذیه فروشی استفاده می شود، اشتباه گرفت.


نکات ایمنی کار با سدیم نیترات

سدیم نیترات، غیر قابل احتراق است، اما سوزاندن مواد قابل احتراق را تسریع می بخشد. اگر به مقادیر زیادی در آتش سوزی نقش داشته باشد یا مواد قابل احتراق به خوبی ریز تقسیم شود، ممکن است انفجار رخ دهد. تحت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما یا آتش نیز، امکان انفجار این ماده وجود دارد. لازم است بدانید که اکسیدهای سمی نیتروژن در آتش سوزی تولید می شود.
 


فروش سدیم نیترات دکتر مجللی

فروشگاه اینترنتی ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش سدیم نیترات با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید سدیم نیترات دکتر مجللی

شما می توانید سدیم نیترات را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
7631-99-4
نام لاتین
Sodium nitrate
فرمول شیمیایی
NaNO3
جرم مولکولی
84.9947 g/mole
دمای ذوب
308 °C
محلولیت
محلول در آب
دمای جوش
380 °C
شکل ظاهری
پودر سفید
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

اگرچه استفاده از نیترات سدیم (NaNO3) در گوشت های پخته شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجاز است، اما مطالعات متعدد مصرف بیش از حد نیترات را با سرطان، خطرات بالاتر بیماری های عصبی و بیماری های قلبی مرتبط دانسته اند. بسیاری از محققان بر این باورند که افزودن این ماده نگهدارنده به گوشت های پخته شده برای سلامتی مضر است زیرا با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سرطان ها و بیماری پارکینسون مرتبط است.

اگر در معرض گرمای شدید یا محیط بسیار اسیدی قرار گیرد، نیترات سدیم، مانند نیتریت سدیم، می تواند در بدن به نیتروزامین تبدیل شود. نیتروزامین یک سرطان زا شناخته شده است.
بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله جهانی گوارش، نیترات سدیم تبدیل به نیتروزامین می تواند باعث سرطان معده شود. همچنین ثابت شده است که نیترات سدیم اثر مضری بر گردش اکسیژن در خون دارد که می تواند منجر به متهموگلوبینمی (شرایط گردش خون ناکارآمد اکسیژن) شود. استنشاق نیترات سدیم بیش از حد باعث تحریک مجاری تنفسی می شود که علائم آن ممکن است شامل سرفه، تنگی نفس باشد.

مصرف بیش از حد نیترات سدیم ممکن است باعث موارد زیر شود:
  • گاستروانتریت
  • درد شکم
  • سرگیجه
  • سردرد
  • اختلال روانی
  • خون با مدفوع شل
  • تشنج و فروپاشی
  • استفراغ
  • ناهنجاری های کلیوی
گزارش‌هایی مبنی بر تبدیل نیترات‌ها به نیتریت‌های خطرناک‌تر، عمدتاً در نوزادان، گزارش شده است.
تماس پوست و چشم باعث قرمزی، خارش و درد می شود

قرار گرفتن در معرض مزمن:
در برخی موارد، زمانی که نیترات توسط باکتری های معده به نیتریت تبدیل می شود، متهموگلوبینمی در افراد ایجاد می شود.
این تبدیل می تواند باعث تهوع، استفراغ، سرگیجه، ضربان قلب سریع، تنفس نامنظم، تشنج، کما و مرگ شود.
بیماران با سابقه بیماری کلیوی یا ریوی می توانند نسبت به اثرات این ماده حساس تر باشند.