لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود

0.0 (0)
بدون دیگاه 3 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

380,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری

معرفی

معرفی دی اتانول آمین

 دی اتانول آمین به صورت مایع روغنی بی‌رنگ یا کریستال‌های جامد سفید رنگ می‌ باشد. مایع دی اتانول آمین کمی بوی آمونیاک می‌دهد و خاصیت نم‌ بینی دارد و در آب یا الکل انحلال ناپذیراست. دی اتانول آمین ترکیبی آلی می باشد که یک آمین نوع دوم و یک دی‌اُل یا دی الکل است. دی الکل به ترکیب شیمیایی گفته می‌شود که در ساختار خود دو گروه هیدروکسیل دارد. مانند آمین‌های دیگر، دی اتانول آمین نیز خاصیت بازی دارد و یک باز ضعیف به شمار می‌آید. از آنجاییکه دی اتانول آمین دارای گروه‌های آمین و هیدروکسیل است، هم خاصیت آمینی و هم خاصیت الکلی داشته ودر واکنش با اسیدها نمک می‌سازد و گروه هیدروکسیل نیز توانایی برقراری پیوند استری دارد. وقتی دی اتانول آمین با اسیدهای آلی واکنش می‌دهد، تولید نمک نسبت به تشکیل استر ارجحیت دارد.
 

کاربرد دی اتانول آمین

به عنوان ماده‌ی اولیه به جهت تولید سورفاکتانت‌ها استفاده می‌شود. کاربرد دی اتانول آمین به عنوان سورفاکتانت بسیار متنوع است و از روغن فلزکاری و برش‌کاری گرفته تا تولید لوازم بهداشتی باکیفیت را شامل می‌شود.  نکته‌ی دیگر این است که چون اتانول آمین‌ها خوردگی ایجاد نمی‌کنند، عملاً می‌توان از آن‌ها روی هر سطحی استفاده کرد. صابون‌های اتانول آمینی که از ترکیب با اولئیک اسید، استئاریک اسید، لوریک اسید و کاپریلیک اسید (همه‌ اسیدهای چرب) تهیه می‌شوند، اساس ساختاری بسیاری از شوینده‌های بهداشتی و صابون‌های درمانی را تشکیل می‌دهند. دی اتانول آمین در ترکیب با اسیدهای چرب روغن نارگیل و اولئیک اسید، دی اتانول آمیدهایی را می‌سازد که در مقیاس صنعتی برای تولید مواد شوینده لباس و ظروف و محصولات بهداشت شخصی کاربرد دارند. در صنایع تولید چرم، از مواد شیمیایی بر پایه‌ی اتانول آمین‌ها در پوشش، رنگرزی و پرداخت سطوح استفاده می‌شود. اتانول آمین‌ها هم در تولید رنگ‌ها استفاده می‌شود و هم به عنوان نرم‌کننده و پاک کننده‌ی رنگ‌ها و پوشش‌دهنده‌ها کاربرد دارد. دترجنت‌های مایع بیشتر بر پایه‌ی تری اتانول آمین تولید می‌شوند.
دی اتانول آمین و تری اتانول آمین به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای مواد بازدارنده خوردگی به خصوص در مورد محصولاتی که در تماس با فلزات قرار می‌گیرند، مثل خنک کننده‌های موتور خودرو و روغن‌های فلزکاری و برشکاری، استفاده می‌شوند. همچنین در لوبریکانت‌ها یا روان‌کننده‌ها به عنوان افزودنی مصرف می‌شوند. برای شیرین سازی گاز ترش، دی اتانول آمین یکی از پرکاربردترین مواد است. از دی اتانول آمین به عنوان ماده‌ی خنثی‌کننده در تولید امولسیون‌ کننده‌های آنیونی استفاده می‌شود.
 

تاثیر دی اتانول آمین بر سلامتی

دی اتانول آمین تحریک کننده پوستی است. البته تحقیقات نشان داده استنشاق این ماده در موش ها موجب اختلالات کبد و کلیه می¬شوند. ممکن است دی اتانول آمین به نیتروزآمین تبدیل شود که ماده ای بسیار سرطان زا است. مونو اتانول آمین در بدن انسان به عنوان ماده‌ای طبیعی در ساختار اجزای غشای سلولی، فسفولیپیدها و در سنتر لیستین از کولین کاربرد دارد. دی اتانول آمین با گرفتن جای کولین، در متابولیسم فسفولیپیدها و مونو اتانول آمین اختلال ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد دلیل مسمومیت سیستمیک با دی اتانول آمین، تجمع فسفولیپیدهای غیرطبیعی باشد.
 

نکات انبار کردن دی اتانول آمین

ظرف را به صورت محکم مهر و موم شده نگهداری کنید.ظروفی که در آنها محکم بسته شده را در محیط سرد و خشک ذخیره کنید. تهویه ی کافی را برای محیط فراهم کنید. دور از عوامل اکسید کننده انبار شود. دور از آب/رطوبت انبار شود.
 

فروش دی اتانول آمین

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش دی اتانول آمین در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.

 

خرید دی اتانول آمین

شما می توانید دی اتانول آمین را با قیمت مناسب در بسته بندی های 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.


 
مشخصات فنی
CAS Number
111-42-2
نام لاتین
Diethanolamine
فرمول شیمیایی
C4H11NO2
جرم مولکولی
105.137 g/mole
دمای ذوب
28 °C
دمای جوش
271.1 °C
محلولیت
امتزاج پذیر با آب
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
جامد
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
نوترون
طول موج جذبی
260 nm
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

زمانی که دی اتانول آمین همراه با سدیم نیترات به عنوان بازدارنده‌ی خوردگی استفاده می‌شود، ممکن است باعث ایجاد موادی به نام نیتروزآمین‌ها گردد. نیتروزامین‌ها موادی سرطان‌زا هستند؛ لذا سدیم نیترات نباید هم زمان با دی اتانول آمین استفاده شود.

در مورد خاصیت سرطان‌زایی دی اتانول آمین در انسان شواهدی وجود ندارد اما در مدل‌های حیوانی مشاهده شده است. سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا دی اتانول آمین را به عنوان یک کارسینوژن نمی‌شناسد.

گاز ترش به گازی گفته می‌شود که دارای مقادیر زیادی هیدروژن سولفید و گاهی دی اکسید کربن  است. حذف هیدروژن سولفید از گاز ترش و تولید گاز شیرین از چندین جهت ضروری است. 

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();