لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

بوتیل استات (دکتر مجللی) Butyl acetate


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

ارسال این کالا فقط از طریق چاپار یا تیپاکس امکانپذیر است. لطفا پست را انتخاب نکنید.
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.

آماده ارسال

540,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری

معرفی

معرفی بوتیل استات

بوتیل استات یک ترکیب شیمیایی و ارگانیک است که به صورت طبیعی در بسیاری از میوه ها یافت می شود و همراه با سایر مواد شیمیایی، طعم و عطر خاصی را ایجاد می کند. از جمله آن می توان به بوی شیرین موز و سیب قرمز اشاره کرد. این ماده در حشرات و زمانیکه در خطر هستند تولید می شود تا به حشرات دیگر هشدار خطر بدهد. همچنین از واکنش استری شدن بوتانول نیز می توان به صورت سنتزی آن را تهیه کرد. این ترکیب کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله فیلم های عکاسی، پاک کننده لاک ناخن، تهیه عطر، روغن و رزین ها و... دارد. 


خواص و ویژگی های بوتیل استات

این ترکیب با فرمول شیمیایی C6H12O2 و جرم مولکولی ۱۶۰/۱۱۶ گرم بر مول، به صورت مایع بی رنگ و شفاف با بوی میوه ای وجود دارد. چگالی آن از آب کمتر و در حدود ۸۸/۰ گرم/ سانتیمتر مکعب بوده و انحلال پذیری کمی در آب دارد به همین جهت زمانیکه با آب مخلوط می شود در سطح بالایی آب قرار می گیرد. نقطه ذوب کم و در حدود ۷۸- درجه سانتیگراد دارد و نقطه جوش آن نیز ۱۲۶ درجه سانتیگراد است. ساختار مولکولی بوتیل استات در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی بوتیل استات


در حلال های الکلی بسیار محلول بوده و با اتانول امتزاج پذیر است. همچنین در استون، کلروفرم و گلیکول ها نیز محلول است. با نام های دیگری مانند ان-بوتیل استات، بوتیل استر و بوتیل اتانوات نیز شناخته می شود. شاخص ترین بوی آن در موز استشمام می شود و همچنین به مقدار زیادی در سیب سرخ نیز وجود دارد. اشتعال پذیر است و نقطه اشتعال آن ۲۲ درجه سانتیگراد می باشد و به علت داشتن فشار بخار پایین بسیار فرار است. برخی از ویژگی های مهم این ترکیب شامل موارد زیر است:
•    حلالیت خوب و بالا
•    مقاومت الکتریکی بالا
•    مقدار MIR پایین
•    کشش سطحی کم
•    حلالیت کم در آب
•    فراریت و تبخیر متوسط
•    بوی ملایم
•    زیست تخریب پذیر


کاربرد بوتیل استات در صنایع

مهم ترین و متداول ترین کاربرد این ماده در صنعت کاربرد آن به عنوان حلال به منظور تولید لاک و رنگ است. از طرفی این ماده در تولید چسب و روکش سطوح با سختی بالا استفاده می شود. در صنایع آرایشی و بهداشتی، و در تولید عطر ها نیز بکار برده می شود. به طور کلی مهم ترین کاربردهای بوتیل اتانوات در صنعت در موارد زیر خلاصه می شود:
•    چسب و درزگیرها
•    پوشش های آئروسل، پوشش های هوافضا و پوشش های معماری
•    پلاستیک خودرو ها
•    قطعات و لوازم جانبی خودرو
•    جوهرهای چاپ صنعتی
•    مواد شیمیایی الکترونیکی
•    تجهیزات و ماشین آلات
•    پوشش های صنعتی عمومی
•    پوشش های چوبی مانند مبلمان
•    محصولات مراقبت شخصی


خطرات بوتیل استات (MSDS)

هشدارهای بسیاری برای بوتیل استات در استفاده و حمل و نقل وجود دارد و بنابراین هنگام کار با آن باید نکات ایمنی رعایت شود. این ترکیب هم با آتش و هم در واکنش های هوا و آب به عنوان ماده بسیار اشتعال پذیر طبقه بندی می شود. می توان آن را به راحتی در دمای بالا و یا به کمک شعله های آتش، مشتعل کرد. بخارات آن نیز سنگین هستند و به منبع احتراق می روند و با هوا مخلوط های انفجاری تشکیل می دهند. همچنین دارای رتبه سلامت NFPA 2 است. از استنشاق خودداری کنید زیرا باعث سردرد، خواب آلودگی، سوزش دهان، دو بینی و حالت تهوع می شود. استفاده از تجهیزات PPE هم برای چشم و هم برای پوست مورد نیاز است زیرا این امر به جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده کمک می کند و از خشکی پوست و چشم جلوگیری می کند.
 

روش نگهداری و حمل و نقل بوتیل استات

بوتیل استات بهتر است در محیط خنک، خشک با تهویه مناسب نگهداری شود. از قرار دادن آن در کنار مواد ناسازگار مانند مواد و عوامل اکسید کننده قوی و اسیدها خودداری شود. دور از نور مستقیم خورشید، گرما و مواد اشتعال زا نگهداری شود. درب ظرف آن باید کاملا بسته باشد و در ظروف از جنس فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و یا فولاد کربنی نگهداری شود. 
 

فروش بوتیل استات دکتر مجللی

فروشگاه اینترنتی ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش بوتیل استات در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید بوتیل استات دکتر مجللی

شما می توانید بوتیل استات را با قیمت مناسب در بسته بندی های 50 میلی لیتری، 100 میلی لیتری، 250 میلی لیتری، 500 میلی لیتری، 1 لیتری، 2/5 لیتری، 5 لیتریی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
 
مشخصات فنی
گرید
Lab
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید