لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود

بالن ته صاف تک دهانه 5 لیتری (بالن تقطیر) (روداژ 29/32) Flat bottom flask


0.0 (0)
بدون دیگاه

وارداتی-درجه یک
روداژ: 29/32، ته صاف
جنس ضخیم و سنگین
قابل اتوکلاو
ارسال رایگان

آماده ارسال

موجود در انبار

حداقل خرید 1

ارسال رایگان

1,350,000 تومان
معرفی

معرفی و کاربرد بالن ته صاف تک دهانه

بالن های های ته صاف ظروف شیشه ای با کف صاف هستند که بیشتر برای کارهای شیمیایی یا بیوشیمیایی استفاده می شوند. آنها معمولاً از شیشه بوروسیلیکات مقاوم در برابر حرارت ساخته می شوند. دارای یک بخش لوله‌ای شکل هستند که با نام گردن نیز شناخته می‌شود و در سر آن دهانه‌ای وجود دارد. بالن های دو یا سه دهانه نیز رایج هستند. بالن های ته صاف در اندازه های مختلف، از 5 میلی لیتر تا 20 لیتر، با اندازه هایی که معمولاً روی شیشه درج می شوند، وجود دارند.

انتهای گردن محل اتصالات شیشه ای است. دهانه ها استاندارد هستند و می توانند هر گونه اتصالات مخروطی (نر) با اندازه مشابه را بپذیرند. هنگام استفاده، فلاسک های ته صاف معمولاً توسط گیره هایی روی میله و  پایه نگه داشته می شوند. بالن های ته صاف برای انجام واکنش های شیمیایی، تقطیر، جوشاندن مایعات و ... استفاده می شود.
 

انواع بالن ته صاف چند دهانه و کاربرد آنها

بالن دو دهانه: برای گرما دادن مایعات و عمل تقطیر استفاده می شود از دیگر کاربردهای بالن دو دهانه می توان به وارد کردن همزمان چند ماده به بالن و خارج کردن ماده ای دیگر از یک دهانه اشاره کرد.
بالن سه دهانه: برای خروج و ورود همزمان مواد و یا گاز نیتروژن و یا لوازم آزمایشگاهی از جمله همزن مکانیکی، دماسنج (ترموکوپل) و… به کار می رود.
بالن چهار دهانه: در تقطیر مایعات و یا تعیین چگالی گازها کاربرد دارد.


نحوه ی اتصال بالن ته صاف در ست تقطیر و عرق گیری

معمولاً بالن ته صاف دارای روداژ 29/32 است که بر سر  آن سه راهی تقطیر قرار می گیرد. یک قسمت سه راهی تقطیر که به صورت مورب بسته می شود باید با کندانسور ارتباط داشته باشد و در انتهای دیگر کندانسور، قطره گیر قرار می‌گیرد تا جمع آوری مایعات به دست آمده از بخارات راحت باشد. معمولاً  مایعات به دست آمده در ارلنی جمع آوری می گردد. برای عمل عرق گیری معمولاً از بالن از بالن ته صاف با حجم ۵۰۰ سی سی تا ۵ لیتر استفاده می شود که این بستگی به مقدار محصول مورد نظر دارد. 

دقت شود که کندانسور، سه راهی تقطیر، بالن ته صاف و قطر گیر دارای نری و مادگی با روداژ یکسان (29/32) باشد تا اتصالات به خوبی صورت گیرد. همچنین برای جلوگیری از شکستن شیشه آلات و قفل شدن محل اتصالات، باید قبل از عمل تقطیر از روغن سیلیکونی برای چرب کردن اتصالات استفاده شود. برای حرارت دهی یکنواخت و منظم مایع درون بالن ته صاف بهتر است از هات پلیت همزن یا همان هیتر استیرر استفاده شود با قرار دادن یک مگنت آزمایشگاهی درون مایع در بالن ته صاف و روشن کردن  هیتر استیرر عمل  حرارت دهی و هم زدن همزمان به خوبی صورت می گیرد.

نکته مهم: هنگام قرار گرفتن یک بالن ته صاف روی شعله از یک توری نسوز استفاده می شود که این طوری بین شعله و بالن قرار می گیرد. بر خلاف بالن ته گرد یا بالن تقطیر، بدلیل صاف بودن کف بالن ته صاف اگر روی شعله مستقیم قرار گیرد بدلیل متمرکز شدن حرارت شعله در یک نقطه ترک برداشته و می شکند.

نحوه ی اتصال بالن ته صاف در ست تقطیر و عرق گیری



فروش بالن ته صاف تک دهانه آزمایشگاهی

فروشگاه اینترنتی ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش بالن ته صاف تک دهانه آزمایشگاهی با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید بالن ته صاف تک دهانه آزمایشگاهی

شما می توانید بالن ته صاف تک دهانه آزمایشگاهی را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در حجم های های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

 

مشخصات فنی
جنس
شیشه بوروسیلیکاتی
شرکت تولید کننده
وارداتی-کیفیت ممتاز
رنگ
بی رنگ
توضیحات
روداژ 29/32
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();