لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No: 7647-01-0

اسید هیدروکلریک صنعتی (37%)، (اسید کلریدریک، جوهر نمک) Hydrochloric Acid


0.0 (0)
بدون دیگاه 4 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

ارسال فقط با هماهنگی قبلی با توجه امکان ارسال به شهر مقصد
برای کارهای حساس آزمایشگاهی مناسب نمی باشد.
بعلت این که این ماده گرید صنعتی است حجم در بازه 20±3 لیتر متغیر است.
این ماده بسیار سمی، خطرناک و خورنده است. پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست. از آشامیدن، تماس با پوست و استنشاق آن خودداری کنید. به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استفاده مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
.

آماده ارسال

249,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 20 لیتری

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی اسید هیدروکلریک صنعتی

اسید هیدروکلریک صنعتی (HCl) یک محلول شفاف، بی‌رنگ و بسیار تند بو از هیدروژن کلرید در آب است. یک اسید معدنی بسیار خوردنده و یک اسید قوی با استفاده‌های صنعتی زیادی است. پی‌اچ  (pH) اسید هیدروکلریک صنعتی بین ۰ تا ۱ می‌باشد. هیدروکلریک اسید از قدیم به نام‌های اسیدم سالیس، موریاتیک اسید و ارواح نمک معروف بوده و از ویتریول (سولفوریک اسید) و نمک طعام به دست آمد. هیدروکلریک اسید آزاد ابتدا در قرن شانزدهم توسط آندریاس لیباویوس رسماً معرفی شد. بعدتر، توسط شیمیدان‌هایی مثل ژوهان رودولف گلابر، جوزف پریستلی و همفری دیوی در تحقیقات علمی شان مورد استفاده قرار گرفت.

از بین شش اسید معروف قوی از اسیدهای معدنی در شیمی، اسید هیدروکلریک، یک پروتون دارد و کمترین تمایل را به شرکت در یک واکنش اکسایش-کاهش دارد. برخلاف اسیدی بودن آن، یکی از کم خطرترین اسیدها برای استفاده است زیرا شامل یون کلرید واکنش ناپذیر و غیر سمی است. محلولهای نسبتاً قوی هیدروکلریک اسید ضمن نگهداری شان کاملاً پایدار هستند و غلظت آن‌ها در زمان ثابت می‌ماند. این ویژگی‌ها به علاوه این که به عنوان یک واکنشگر ناب خالص در دسترس است، اسید هیدروکلریک را به یک واکنش گر اسیدی عالی مبدل می‌سازد. 
 


ساختار مولکولی اسید هیدروکلریک

هیدروژن کلرید (HCl) اسید تک پروتونی است، به این معنی که می‌تواند فقط یک بار تفکیک شود (مثلاً یونیزه) تا یک یون H+ (یک پروتون تنها) آزاد کند. در هیدروکلریک اسید آبی، H+ به یک مولکول آب می‌پیوندد تا یک یون هیدرونیوم، H3O+ تشکیل دهد. دیگر یون تشکیل شده Cl−، یون کلرید است؛ بنابراین هیدروکلریک اسید می‌تواند برای تهیه نمک‌های کلرید، مثل سدیم کلرید به کار رود. هیدروکلریک اسید یک اسید قوی است چون در اصل به‌طور کامل در آب تفکیک می‌شود. اسیدهای تک پروتون دار یک ثابت تفکیک اسیدی، Ka، دارد که نشانگر میزان تفکیک در آب است. برای یک اسید قوی مثل HCl، مقدار Ka بزرگ است. ساختار مولکولی اسید هیدروکلریک در شکل زیر ارائه شده اشت.
ساختار شیمیایی اسید هیدروکلریک صنعتی



کاربرد اسید هیدروکلریک صنعتی

  • تهیه تیزاب سلطانی
  • اسیدشویی فولاد
  • تولید ترکیبات آلی و شیمیایی
  • صنایع غذایی به عنوان کنترل کننده pH و خنثی سازی
  • بازسازی مبدل های یونی
  • چرم سازی
  • صنایع ساختمانی
  • اسید زنی چاه نفت
     

دفع ضایعات اسید هیدروکلریک صنعتی

ماده ریخته شده یا نشت شده را در ظروف بدون منفذ جمع آوری کنید. باقیمانده را با مقدار زیاد آب به بیرون برانید.چون ماده خورنده ای می باشد ازتماس با اشیا فلزی دور بماند.
 


انبار کردن و جابه جایی اسید هیدروکلریک

در مکان های مقاوم در برابر آتش سوزی نگهداری شود. جدا از اکسیدان های قوی نگهداری شود. در بسته نگه دارید. دور از گرما و منابع اشتعال نگهداری شود. دور از مواد ناسازگار مانند عوامل اکسید کننده، اسیدها، مواد قلیایی، رطوبت نگهداری شود.
 


نکات ایمنی، شرایط استفاده و نگهداری اسید هیدروکلریک

در اثر واکنش بافلزات گاز هیدروژن تولید می کند که بشدت واکنش پذیراست. ماده ای بسیار خورنده می باشد که صدمات زیادی به فلزات می زند. منیزیم بورید وقتی درمعرض اسید کلریدریک قرار می گیرد گازی بسیار اشتعال پذیر تولید می کند.
  • شرایط نگهداری: این ماده را با درب بسته در مکان دور از آفتاب، در زیر هود آزمایشگاهی نگهداری کنید.
  • این ماده بسیار سمی، خطرناک و خورنده است.
  • پوشیدن عینک آزمایشگاهی، دستکش (آزمایشگاهی-ایمنی) و ماسک فیلتردار (ویژه مواد شیمیایی) الزامیست.
  • از آشامیدن یا بلعیدن، تماس با پوست و استنشاق آن خودداری کنید.
  • در زیر هود آزمایشگاهی استفاده شود.
  • به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی به خطرات احتمالی آن را خریداری کند.
 


اثرات مواجهه کوتاه مدت اسید هیدروکلریک

  • تحریک چشم ها و سوختگی و تخریب قرنیه چشم
  • سوزش و سوختگی شدید پوستی
  • احساس خفگی و گرفتگی صدا


اثرات مواجهه طولانی مدت اسید هیدروکلریک

  • کبد را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.
  • ایجاد التهاب وسوزش شدید در دستگاه گوارشی
  • ایجاد اختلال در سیستم قلبی وعروقی


فروش اسید هیدروکلریک صنعتی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اسید هیدروکلریک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید اسید هیدروکلریک صنعتی

کاربر موظف است پیش از اقدام به خرید این کالا، صفحه قوانین و مقررات وبسایت را مطالعه کند. جهت خرید اسید هیدروکلریک صنعتی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
7647-01-0
نام لاتین
Hydrochloric Acid
فرمول شیمیایی
HCl
جرم مولکولی
36.46 g/mole
نام های مترادف
اسید کلریدریک، جوهر نمک
دمای ذوب
9 °C
دمای جوش
17 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
شرکت تولید کننده
گرید صنعتی (برای کارهای حساس و دقیق آزمایشگاهی از برندهای شرکتی استفاده شود)
توضیحات
20±3 لیتر
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

تیزاب سلطانی محلولی بسیار خورنده است که همه فلزات حتی طلا را حل می کند و از ترکیب اسید هیدروکلریک و اسید نیتریک با نسبت حجمی 3 به 1 به دست می آید.

جوهر نمک نام دیگر اسید هیدروکلریک یا همان اسید کلریدریک است.

به علت سرعت تبخیر بالا، غلظت های بالاتر از 40% از اسید کلریدریک از نظر شیمیایی پایدار نیست. بنابراین باید در نگهداری آن دقت شود چون در دما و فشار بالا، به غلظت های کمتر از 34% تنزل پیدا می کند.
 

اسید هیدروکلریک تولید مه های اسیدی می کند که به شدت خورنده است و باعث آسیب های جدی به پوست، چشم، دستگاه گوارش و ریه می شود. باید هنگام کار با آن دستکش ضد اسید، عینک و ماسک ویژه اسیدی را استفاده کرد.
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();