لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

اسید سیتریک مونو هیدرات (دکتر مجللی) Citric acid (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
نام مترادف: اسید سیتریک یک آبه، نمک ترش، جوهر لیمو

آماده ارسال

360,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی بسته بندی : 5 کیلوگرمی بسته بندی : 10 کیلوگرمی

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی اسید سیتریک

اسید سیتریک یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی HOC(CO2H)(CH2CO2H)2 است. اسید سیتریک در انواع میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات، وجود دارد. لیمو و لیموترش دارای غلظت بالایی از اسید هستند. می تواند تا 8 درصد از وزن خشک این میوه ها را تشکیل دهد. از آنجایی که این اسید یکی از اسیدهای خوراکی قوی‌تر است، استفاده غالب از اسید سیتریک به عنوان طعم‌دهنده و نگهدارنده در غذاها و نوشیدنی‌ها، به‌ویژه نوشابه‌ها و آب نبات‌ها است. در اتحادیه اروپا با شماره E330 نشان داده می شود. نمک های سیترات فلزات مختلف برای رساندن آن مواد معدنی به شکل بیولوژیکی موجود در بسیاری از مکمل های غذایی استفاده می شود. اسید سیتریک 247 کیلو کالری در 100 گرم دارد.

اسید سیتریک را می توان به بستنی به عنوان یک عامل امولسیون کننده برای جلوگیری از جدا شدن چربی ها، به کارامل برای جلوگیری از کریستال شدن ساکارز یا در دستور العمل ها به جای آب لیموی تازه اضافه کرد. اسید سیتریک همراه با بی کربنات سدیم در طیف گسترده ای از فرمول های جوشان، هم برای خوردن (مانند پودرها و قرص ها) و هم برای مراقبت شخصی (مانند نمک های حمام، بمب های حمام، و تمیز کردن چربی) استفاده می شود. اسید سیتریک که به صورت پودر خشک فروخته می شود، به دلیل شباهت ظاهری آن به نمک خوراکی، معمولاً در بازارها و مواد غذایی به عنوان نمک ترش فروخته می شود. در کاربردهای آشپزی، به عنوان جایگزینی برای سرکه یا آب لیمو، که در آن اسید خالص مورد نیاز است، استفاده می شود. این ماده را می توان در رنگ آمیزی مواد غذایی برای متعادل کردن سطح pH یک رنگ معمولی استفاده کرد.

اسید سیتریک یک عامل کیلیت عالی است که فلزات را با حل شدن آنها متصل می کند. برای حذف و جلوگیری از تجمع رسوب آهک از بویلرها و اواپراتورها استفاده می شود. می توان از آن برای تصفیه آب استفاده کرد که آن را در بهبود کارایی صابون ها و شوینده های لباسشویی مفید می کند. با کیلیت کردن فلزات در آب سخت، به این پاک کننده ها اجازه می دهد کف تولید کنند و بدون نیاز به نرم شدن آب بهتر عمل کنند. اسید سیتریک محلول ماده فعال در برخی محلول های تمیزکننده حمام و آشپزخانه است. محلولی با غلظت شش درصد اسید سیتریک، لکه‌های آب سخت را بدون مالش دادن از روی شیشه پاک می‌کند. این ماده را می توان در شامپو برای شستشوی موم و رنگ مو استفاده کرد. نشان دهنده توانایی های کیلاسیون آن، اسید سیتریک اولین شوینده موفقی بود که برای جداسازی کل لانتانیدها از طریق تبادل یونی در طی پروژه منهتن در دهه 1940 استفاده شد. در صنعت برای حل کردن زنگ فولاد و غیرفعال کردن فولادهای زنگ نزن استفاده می شود.



کاربردهای اسید سیتریک

افزودنی در مواد غذایی یرای تقویت طعم و مزه
افزودنی به محصولات آرایشی بهداشتی
شار لحیم کاری
تولید فیلم عکاسی
از بین بردن رسوبات آهکی از دیگهای بخار
 تصفیه آب
جلوگبری کننده از سم بوتولیسم در کنسروها
 آبکاری و برنزه سازی چرم
داروسازی و پلیمر
خوراک دام


ویژگی های مولکولی اسید سیتریک

این ماده را می توان به صورت بی آب (بدون آب) یا مونوهیدرات به دست آورد. شکل بی آب از آب گرم متبلور می شود، در حالی که مونوهیدرات زمانی تشکیل می شود که اسید سیتریک از آب سرد متبلور شود. مونوهیدرات را می توان در حدود 78 درجه سانتی گراد به فرم بی آب تبدیل کرد. این ماده همچنین در اتانول مطلق (بی آب) در دمای 15 درجه سانتی گراد حل می شود. با از دست دادن دی اکسید کربن بالاتر از حدود 175 درجه سانتیگراد تجزیه می شود. اسید سیتریک یک اسید تری بازیک است، با مقادیر pKa، برون یابی شده به قدرت یونی صفر، 3.128، 4.761، و 6.396 در 25 درجه سانتی گراد. pKa گروه هیدروکسیل، با استفاده از طیف‌سنجی 13C NMR، 14.4 است. نمودار زایی نشان می دهد که محلول های اسید سیتریک محلول های بافری بین pH 2 و pH 8 هستند. در سیستم های بیولوژیکی با pH 7، دو گونه موجود یون سیترات و یون سیترات تک هیدروژن هستند. بافر هیبریداسیون SSC 20X یک نمونه در استفاده رایج است. ساختار شیمیایی اسید سیتریک در شکل زیر ارائه شده است:

ساختار شیمیایی اسید سیتریک



فروش اسید سیتریک مونو هیدرات دکتر مجللی

فروشگاه اینترنتی ای آز  فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش اسید سیتریک مونو هیدرات با بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از منابع ایرانی، چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید اسید سیتریک مونو هیدرات دکتر مجللی

شما می توانید اسید سیتریک مونو هیدرات را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
5949-29-1
نام لاتین
Citric Acid Monohydrate
فرمول شیمیایی
C6H8O7•H2O
جرم مولکولی
210.14 g/mole
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

قیمت ها در حال به روز رسانی می باشد لطفا قبل از ثبت سفارش با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

})();