لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No:77-92-9

اسید سیتریک 50% (نوترون) Citric acid (Cleaning)


0.0 (0)
بدون دیگاه 2 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
بسته بندی: بطری پلاستیکی
جوهر لیمو، اسید سیتریک بدون آب
ارسال به سراسر کشور

آماده ارسال

245,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری بسته بندی : 20 لیتری

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی اسید سیتریک 

اسید سیتریک یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی HOC(CO2H)(CH2CO2H)2 است. این یک اسید آلی ضعیف بی رنگ است. به طور طبیعی در مرکبات وجود دارد. در بیوشیمی، یک واسطه در چرخه اسید سیتریک است که در متابولیسم همه موجودات هوازی رخ می دهد. سالانه بیش از دو میلیون تن از این ترکیب تولید می شود. به طور گسترده ای به عنوان اسیدی کننده، طعم دهنده و عامل کیلیت استفاده می شود.

اسید سیتریک یک عامل کیلیت عالی است که فلزات را با حل شدن آنها متصل می کند. برای حذف و جلوگیری از تجمع رسوب آهک از بویلرها و اواپراتورها استفاده می شود. می توان از آن برای تصفیه آب استفاده کرد که آن را در بهبود کارایی صابون ها و شوینده های لباسشویی مفید می کند. با کیلیت کردن فلزات در آب سخت، به این پاک کننده ها اجازه می دهد کف تولید کنند و بدون نیاز به نرم شدن آب بهتر عمل کنند. اسید سیتریک ماده فعال در برخی محلول های تمیزکننده حمام و آشپزخانه است. محلولی با غلظت شش درصد اسید سیتریک، لکه‌های آب سخت را بدون مالش دادن از روی شیشه پاک می‌کند. این ماده را می توان در شامپو برای شستشوی موم و رنگ مو استفاده کرد. نشان دهنده توانایی های کیلاسیون آن، اسید سیتریک اولین شوینده موفقی بود که برای جداسازی کل لانتانیدها از طریق تبادل یونی در طی پروژه منهتن در دهه 1940 استفاده شد. در صنعت برای حل کردن زنگ فولاد و غیرفعال کردن فولادهای زنگ نزن استفاده می شود.


کاربردهای اسید سیتریک

  • افزودنی در مواد غذایی یرای تقویت طعم و مزه
  • افزودنی به محصولات آرایشی بهداشتی
  • شار لحیم کاری
  • تولید فیلم عکاسی
  • از بین بردن رسوبات آهکی از دیگهای بخار
  •  تصفیه آب
  • جلوگبری کننده از سم بوتولیسم در کنسروها
  •  آبکاری و برنزه سازی چرم
  • داروسازی و پلیمر
  • خوراک دام


ویژگی های مولکولی اسید سیتریک

این ماده را می توان به صورت بی آب (بدون آب) یا مونوهیدرات به دست آورد. شکل بی آب از آب گرم متبلور می شود، در حالی که مونوهیدرات زمانی تشکیل می شود که اسید سیتریک از آب سرد متبلور شود. مونوهیدرات را می توان در حدود 78 درجه سانتی گراد به فرم بی آب تبدیل کرد. این ماده همچنین در اتانول مطلق (بی آب) در دمای 15 درجه سانتی گراد حل می شود. با از دست دادن دی اکسید کربن بالاتر از حدود 175 درجه سانتیگراد تجزیه می شود. اسید سیتریک یک اسید تری بازیک است، با مقادیر pKa، برون یابی شده به قدرت یونی صفر، 3.128، 4.761، و 6.396 در 25 درجه سانتی گراد. pKa گروه هیدروکسیل، با استفاده از طیف‌سنجی 13C NMR، 14.4 است. نمودار زایی نشان می دهد که محلول های اسید سیتریک محلول های بافری بین pH 2 و pH 8 هستند. در سیستم های بیولوژیکی با pH 7، دو گونه موجود یون سیترات و یون سیترات تک هیدروژن هستند. بافر هیبریداسیون SSC 20X یک نمونه در استفاده رایج است. ساختار شیمیایی اسید سیتریک در شکل زیر ارائه شده است:

ساختار شیمیایی اسید سیتریک



فروش اسید سیتریک نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اسید سیتریک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.

خرید اسید سیتریک نوترون

جهت خرید اسید سیتریک نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره 09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
CAS Number
77-92-9
نام لاتین
Citric acid
فرمول شیمیایی
C6H8O7
جرم مولکولی
192.123 g/mole
نام های مترادف
جوهر لیمو
دمای ذوب
156 °C
دمای جوش
310 °C
شرکت تولید کننده
نوترون
توضیحات
شستشو
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

در صورت تماس طولانی مدت، این مواد موجب آسیب به پوست، چشم، دندان و درد معده، مشکلات آلرژیک و تنفسی، درد مفاصل، تورم، حالت تهوع و استفراغ می شود. بعد از مصرف این ماده اگر بیماری های کلیوی، قلبی، فشارخون بالا، سابقه حمله قلبی، مشکلات ادرار، ورم یا اسهال دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

اسید سیتریک برای تنظیم سطح pH کرم ها، لوسیون ها و ژل ها اضافه می شود تا با سطح pH طبیعی پوست ما مطابقت داشته باشد. هنگامی که به صورت موضعی روی پوست اعمال می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به پنهان کردن علائم پیری کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این اسید به ترمیم پوست و تقویت غدد خونی کمک می کنند.
})();