لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:69-72-7

اسید سالیسیلیک (دکتر مجللی) Salicylic acid


0.0 (0)
بدون دیگاه 1 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

1,400,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 800 گرمی

معرفی

معرفی و کاربرد اسید سالیسیلیک

سالیسیلیک اسید یکی از اسیدهای آلی است که دارای مصارف دارویی نیز می‌باشد. از گروه داروهای پوستی و ضد آفتاب هاست. اسیدسالیسیلیک برای درمان موضعی اختلالات هیپرکراتوتیک پوست، عفونت‌های قارچی پوست به ویژه تینه‌آ و آکنه ولگاریس، شوره سر و التهابات سبوره‌ای پوست سر و همچنین درمان پسوریازیس به کار می‌رود. محلول سالیسیلیک اسید برای درمان میخچه به کار می‌رود. ترکیب مؤثر چسب میخچه هم سالیسیلیک اسید است.

سالیسیلیک اسید یک اسید مونوهیدروکسی بنزوئیک لیپوفیل، یک نوع اسید فنولیک و بتا‌هیدروکسی اسید است. این اسید آلی، بلورین و بی‌رنگ است و عمدتا در سنتز آلی استفاده می‌شود و به عنوان هورمون گیاهی عمل می‌کند. از متابولیسم سالیسین حاصل می‌شود. علاوه بر کاربرد به عنوان متابولیت مهم فعال آسپیرین که به عنوان پیش داروی سالیسیلیک اسید عمل می‌کند، احتمالا برای استفاده به عنوان ماده اولیه مهم در محصولات موضعی ضد آکنه شناخته شده است. نمک‌ها و استرهای اسید سالیسیلیک با نام سالیسیلات شناخته می‌شوند.

اسید سالیسیلیک از اسید آمینه فنیل آلانین بیوسنتز میشود. آن را می توان از روش مستقل فنیل آلانین سنتز کرد. از روش صنعتی، سالیسیلات سدیم با استفاده از واکنش فنولات سدیم (نمک سدیم فنول) با دی اکسید کربن در فشار (۱۰۰ اتمسفر) و دمای بالا (۳۹۰ کیلوگرم) تولید میشود. از اسیدی کردن محصول این واکنش با اسید سولفوریک، سالیسیلیک اسید به دست می‌آید. همچنین توسط هیدرولیز آسپیرین (اسید استیل سالیسیلیک) یا متیل سالیسیلات با اسید یا باز قوی تهیه می‌شود.

فروش اسید سالیسیلیک

فروشگاه ای آز فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش اسید سالیسیلیک با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از منابع ایرانی، چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید اسید سالیسیلیک

شما می توانید اسید سالیسیلیک را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
69-72-7
نام لاتین
Salicylic acid
فرمول شیمیایی
C7H6O3
جرم مولکولی
138.122 g/mole
دمای ذوب
158.6 °C
محلولیت
محلول در آب و اتانول
دمای جوش
200 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
پودر کریستالی
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
طول موج جذبی
210 nm
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

اسید سالیسیلیک به عنوان یک عامل موضعی و بتا هیدروکسی اسید (بر خلاف آلفا هیدروکسی اسید) قادر به نفوذ و تجزیه چربی‌ها و لیپیدها است، مقادیر زیاد آن باعث سوختگی‌های شیمیایی پوست از درجه متوسط می‌شود، در حلال‌هایی مانند الکل، استون یا روغن ممکن است به روزنه‌های پوست آسیب برساند.
})();