لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:94-13-3

پروپیل پارابن USP (نوترون) Propylparaben


0.0 (0)
بدون دیگاه 3 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

1,100,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی و کاربرد پروپیل پارابن

پروپیل پارابن جزء پارا هیدروکسی بنزوات ها و یا استرهای پاراهیدروکسی بنزوئیک اسید است که به عنوان هیدروکسی بنزوئیک اسید شناخته می شود. پروپیل پارابن به عنوان نگهدارنده (کاهش دهنده ی رشد میکروب ها) در لوازم آرایشی، دارویی و غذایی استفاده می شود. پروپیل پارابن به طور طبیعی در برخی محصولات مانند  میوه و سبزیجات مانند جو ، دانه کتان و انگور وجود دارد. پارابن ها به شکل p-hydroxybenzoic acid (PHBA) در گیاهان یافت می شوند، یک ماده شیمیایی که برای محافظت از گیاه تجزیه می شود و به پارابن تبدیل می شود. پارابن های مورد استفاده در لوازم آرایشی ، مشابه با آنهایی هستند که در طبیعت یافت می شوند. اگر پارابن ها از طریق پوست جذب بدن انسان شوند، بدن انسان می تواند آنها را به سرعت به PHBA متابولیزه کرده و از بین ببرد.

به علت حلالیت ضعیف پارابن ها،نمک های پارابن خصوصا نمک سدیم در فرمولاسیون ها مورد استفاده قرار می گیرند.این مورد می تواند باعث قلیایی شدن فرمولاسیون های با بافر ضعیف شود. پروپیل پارابن (0.02% w/v) به همراه متیل پارابن (0.18% w/v) به عنوان نگهدارنده در فرمولاسون های داروهای تزریقی مختلفی استفاده می شود. 
 

فروش پروپیل پارابن

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش پروپیل پارابن با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید پروپیل پارابن

شما می توانید پروپیل پارابن را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی "ای آز" در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
94-13-3
نام لاتین
Propylparaben
فرمول شیمیایی
C10H12O3
جرم مولکولی
180.203 g/mole
نام های مترادف
E216
دمای ذوب
96 °C
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

جایگزینی گروه­های شیمیایی مختلف سبب تغییر در محلولیت و تغییر در طیف اثر میکروبی پارابن­ها می شود. بطوری که هرچه طول زنجیره آلکیل افزایش پیدا می­کند، محلولیت ماده در آب کاهش و محلولیت در روغن­ها و حلال­های آلی افزایش می­یابد. هر چه محلولیت در فاز چربی افزایش یابد، عبور آن از بافت اپیدرم پوست زیادتر می شود. بنابراین نفوذ پوستی پارابن های با طول زنجیره بلندتر به پوست بیشتر است.

از نظر اثرات ضد میکروبی، پارابن­ها طیف اثر وسیعی علیه انواع باکتری­ها و قارچ­های پاتوژن دارند. طیف اثر ضد میکروبی این مواد با افزایش طول زنجیره آلکیل افزایش می­یابد. معمولاً برای رسیدن به اثر محافظتی بیشتر و طیف اثر وسیع تر از ترکیب چند نوع پارابن­ مانند متیل و اتیل در فرمولاسیون استفاده می شود. به طور کلی پارابن­ها روی قارچ­ها مؤثرتر بوده و در بین باکتری­ها اثرات ضد میکروبی بیشتری روی باکتری­های گرم مثبت دارند. برخی میکروارگانیسم­های گرم منفی با تولید آنزیم­های خاص، پارابن­ها را تخریب می­کنند و نسبت به آن­ها مقاوم شده­ اند. به خاطر اثر کم این دسته از نگهدارنده ها روی سودوموناس، پارابن ها را با مواد باکتریوسید دیگر مثل ایزوتیازولیدون­ها و فنوکسی اتانول همراه می­کنند. 

WHO مقدار تقریبی قابل قبول برای مصرف روزانه متیل، اتیل و پروپیل پارابن را 10 mg/kg در نظر گرفته است.