لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:57-55-6

پروپیلن گلایکول (پروپیلن گلیکول) (نوترون) USP, Propylene glycol


0.0 (0)
بدون دیگاه 2 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

تضمین اصالت و کیفیت کالا
بسته بندی: بطری پلاستیکی
ارسال به سراسر کشور
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

470,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری بسته بندی : 20 لیتری

معرفی

معرفی پروپیلن گلیکول

بعد از اتیلن گلایکول دومین ترکیب الکلی آلیفاتیک شناخته شده است. فرمول مولکولی این ماده به صورت C3H6O2 بوده که حاوی دو گروه هیدروکسیلی رو ساختار ترکیب است. شکل ظاهری این ترکیب به صورت یک مایع ویسکوز، شفاف، بی بو و تقریبا با مزه شیرین است. به دلیل وجود دو گروه الکلی در ساختار خود جزء دسته ترکیبات دی ال دسته بندی می شود. وجود گروه های هیدروکسیلی به همراه ساختار آلی منجر به افزایش انحلال پذیری آن در اکثر حلال ها مانند، الکل ها، اترها، آب، استون، کلروفرم و بسیاری از حلال های رایج دیگر شده است. 

این دسته از مواد در مقایسه با نمونه های الکلی ساده خود فراریت پایینی داشته و از نظر تحریک پذیری در مقایسه با آن ها بسیار پایین هستند. این ترکیب به دلیل نقطه جوش و دمای انجماد بسیار پایین، برای تهیه انواع ضدیخ یخ های ماشین و روان کننده های روغن های هیدرولیکی استفاده می شود از مهم ترین کاربردهای این مواد، استفاده از آن ها در صنعت آرایشی بهداشتی، مواد غذایی و خوراکی، صنایع داروسازی و همچنین تهیه انواع رزین های پلیمری است.  این ماده به حرارت زیاد حساس بوده و در اثر اعمال حرارت مستقیم، تمایل بسیار بالایی به اکسید شدن دارد. همچنین در حضور اکسید کننده ها، احیاء کننده ها، کلرو فرمات ها، اسیدها و بازهای قوی، و اسید ها انیدرید ناپایدار بوده و به سرعت تخریب می شوند. 
 

خواص و ویژگی‌ های پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول یک مایع روغنی ویسکوز، شفاف، بی رنگ، بی بو با مزه نسبتا شیرین است. این ماده جزء دسته مواد اشتعال پذیر و با سمیت پایین است. ساختار شیمیایی این ماده CH3CHOHCH2OH است. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این ماده و کاربردهای بسیار وسیع آن، در صنعت با نام های مختلفی مانند پروپان-1و2-دی ال، متیل اتیل گلیکول و آلفا پروپیلن گلیکول نیز شناخته می شود. به دلیل وجود گروهای هیدروکسیل در پیکربندی آلی خود در آب، اتانول، استون، دی اتیل اتر، کلروفرم و اتیل استات به هر میزان امتزاج پذیر است. روش تهیه این ماده به صورت صنعتی از طریق هیدرولیز مستقیم پروپیلن اکسید در حضور کاتالیزورهای احیاء کننده است. همچنین، روش صنعتی دیگر برای تهیه آن، انجام واکنش در راکتورهای تحت فشار در شرایط دمایی 180-150 درجه سانتیگراد و در غیاب کاتالیزورهای احیاء کننده است. 

جرم مولکولی این ترکیب 095/76 گرم بر مول و چگالی آن 036/1 گرم بر میلی لیتر است. همچنین، نقطه ذوب و نقطه جوش آن به ترتیب 59- و 2/188 درجه سانتیگراد است. به دلیل نقطه جوش بالا در دمای محیط کاملا پایدار است. به دلیل انحلال پذیری خوب این ماده در آب و اتانول، استون و اتر همچنین نقطه ذوب بسیار پایین آن، در تهیه ضدیخ ماشین ها و روغن های هیدرولیک استفاده می شود. 
 

کاربرد پروپیلن گلیکول

  • حلال دارو: مثلاً دیازپام در آب حل نمی‌شود.
  • افزودنی‌های غذایی
  • مایه خنک‌کننده (ضدیخ) در موتور یا مایع ضدیخ بروی هواپیما De-ice
  • روغن هیدرولیک در سیستم‌های هیدرولیک
  • مواد دودزا در ماشین‌های دودزا Fog machine
  • تغریز کننده، پاک کننده، ضدعفونی‌کننده در صنایع آرایشی و بهداشتی
  • مونومر در تهیه رزین‌های پلی استری

فروش پروپیلن گلیکول

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش پروپیلن گلیکول در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید پروپیلن گلیکول

شما می توانید پروپیلن گلیکول را با قیمت مناسب در بسته بندی های 50 میلی لیتری، 100 میلی لیتری، 250 میلی لیتری، 500 میلی لیتری، 1 لیتری، 2/5 لیتری، 5 لیتریی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
 
مشخصات فنی
CAS Number
57-55-6
نام لاتین
Ethylene glycol
فرمول شیمیایی
C3H8O2
جرم مولکولی
76.095 g/mole
نام های مترادف
Phenylmethanol
دمای ذوب
-59 °C
محلولیت
امتزاج پذیر با آب
دمای جوش
188.2 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع ویسکوز
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

از پروپیلن گلیکول اغلب در غذاهای آماده برای حفظ رطوبت و کیفیت طعم و نگهداری بالا استفاده می شود. همچنین به عنوان طعم دهنده در عصاره های وانیل یا بادام، و ماده رنگی در برخی از مواد غذایی استفاده می شود.

میزان سمی بودن این ماده بسیار بسیار پایین است. تا به امروز هیچ سندی بر اینکه منجر به بروز سرطان و تغییر ژن دهد، مشاهده نشده است. همچنین هیچ گزارشی از مرگ و میر به سبب مصرف این ماده وجود ندارد. بعد از اینکه غذایی که حاوی پروپیلن گلیکول است، قورت داده می شود، 45 درصد از آن از طریق کلیه ها بدون اینکه تغییری ایجاد شود، دفع می شود، بقیه هم در بدن به لاکتیک اسید تبدیل می شوند.