لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No:7681-11-0

پتاسیم یدید (نوترون) Potassium iodide (USP)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

نام های دیگر: پتاسیم آیداد، یدو پتاسیم، کالیمیدید و پتید
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

1,200,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 100 گرمی بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی و کاربرد پتاسیم یدید

یدید پتاسیم یک نمک متالوآلید است که دارای پیوند یونی بین کاتیون پتاسیم (K +) و آنیون یدید (I–) است. ظاهری بی رنگ به صورت بلورهای مکعبی یا گرانول های پودری یا سفید با طعم بسیار تلخ و نمکی دارد. پتاسیم یدید با فرمول شیمیای KI شناخته می‌شود. این ترکیب شیمیایی از عناصر مختلف، نظیر ید و پتاسیم تشکیل شده است که دارای کاربردهای مختلف پزشکی، آزمایشگاهی و صنعتی است. پتاسیم یدید به عنوان یک ترکیب شیمایی پرکاربرد دارای نام‌های مختلفی نظیر یدو پتاسیم، کالیمیدید، پتید و یدید پتاسیم است.

شیوه‌های متعددی برای تولید این ترکیب شیمایی کاربردی وجود دارد که ساده‌ترین راه‌های تولیدیدید پتاسیم به دو روش است. در روش نخست می‌توان پتاسیم هیدروکسید را با ید مخلوط کرده تا ترکیب شیمایی پتاسیم یدید ایجاد شود. در این روش محلول به دست آمده دارای غلظت زیادی است که برای رفع این مشکل می‌توان مقداری پودر زغال به آن اضافه نمود تا پس از تبخیر شدن به یدید پتاسیم مناسب تبدیل شود. در شیوه دوم می‌توان با ترکیب کردن مفتول آهنی با یدین و سپس اضافه کردن ترکیب پتاسیم کربنات و پس از چند دقیقه،یک ترکیب غلیظ و شفاف پتاسیم یدید را به دست آورد.
 

کاربرد پتاسیم یدید

  • استفاده در ضدعفونی کنندهای انسانی و دامی نظیر گلیسیرین یده
  • پایدار کننده حرارتی نایلون 6و6
  • تهیه قرص یدات پتاسیم برای مراکز هسته ای
  • کاربردهای آزمایشگاهی در تیتراسیونهای یدومتری
  • در داروسازی جهت ساخت مکملهای مولتی ویتامین مینرال و برخی داروهای خلط آور
  • درمان برخی عفونتهای قارچی مانند sporotrichosis

فروش پتاسیم یدید

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش پتاسیم یدید با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید پتاسیم یدید

شما می توانید پتاسیم یدید را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی "ای آز" در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
7681-11-0
نام لاتین
Potassium iodide
فرمول شیمیایی
KI
جرم مولکولی
166.0028 g/mole
دمای ذوب
681 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودر سفید
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();