لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No:7778-50-9

پتاسیم دی کرومات (نوترون) Potassium dichromate (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

790,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی پتاسیم دی کرومات

پتاسیم دی کرومات یا پتاسیم بی کرومات با فرمول شیمیایی K2Cr2O7 به صورت بلورها یا ورقه های تیره و یا زرد مایل به قرمز دیده می شود. این ترکیب در الکل نامحلول است و محلول آبی آن کاغذ آبی لیتموس را به رنگ قرمز در می آورد. دی کرومات پتاسیم یک ماده معدنی است و در فرمول شیمیایی خود کروم 6 ظرفیتی دارد. موادی که در ساختار خود کروم 6 ظرفیتی دارند بسیار خطرناک هستند. این ترکیب کریستال شکل است و رنگ قرمز و نارنجی به خود می گیرد. این ترکیب یک اکسیده و پیش ماده برای آلومینیوم است و این موضوع خود به محبوبیت آن می افزاید. عاملی که باعث می شود دی کرومات پتاسیم نسبت به نمک های دیگر موثر تر باشد، خاصیت انحلال ناپذیری در آب است. همچنین بهتر است بدانید که پیش مادگی این ترکیب برای آلومینیوم مربوط به صنعت دباغی چرم می شود. 
 


کاربرد پتاسیم دی کرومات

تست نقره یکی از مهم ترین کارایی های دی کرومات پتاسیم است. این ترکیب شیمیایی می تواند پیش ساز یک محلول به نام schwerter باشد. این محلول از ترکیب دی کرومات پتاسیم و نیتریک اسید به وجود می آید. غلظت نیتریک اسید در این ترکیب باید 35 درصد باشد. این محلول می تواند مشخص کند که چه فلزاتی در ساختار نقره به کار رفته اند و اینگونه خلوص نقره مشخص می شود. نحوه کار این محلول به این گونه است که در برخورد با فلزات رنگ آن عوض می شود. در برخورد این محلول با نقره خالص، رنگ آن به قرمز روشن تبدیل می شود و اینگونه هر زمان می توانیم نقره خالص را شناسایی کنیم. رنگ های قرمز تیره و قهوه ای و سبز از دیگر رنگ هایی هستند که برای اندازه گیری خلوص نقره در نظر گرفته می شود. به ترتیب این رنگ ها معرفی کننده نقره استرلینگ، نقره خلوص کم و نقره خلوص 0.500 هستند.
مشخصات پودر پتاسیم دی کرومات

همانطور که گفته شد عمدتا برای اکسندگی از دی کرومات پتاسیم استفاده می شود. از دیگر کارایی های مشابه این مورد، می توان به این مورد اشاره کرد که از کاغذ دی کرومات پتاسیم برای بررسی گوگرد دی اکسید استفاده می شود. همچنین این ترکیب در صنعت نیز کارایی های بسیاری دارد، از جمله این کارایی ها، می توان شرکت در آزمایشات به عنوان نمک سدیم را نام برد. دی کرومات پتاسیم به این علت که یک اکسید کننده ماهر است، در پاک سازی ظرف های آزمایشگاهی بهتر از هر ترکیب دیگری عمل می کند.

در صنعت چوب، هر چوبی را نمی توان رنگ کرد و یا هر رنگ دلخواهی را نمی توان با استفاده از رنگ های مدرن امروزی به وجود آورد. پس چه باید کرد؟ دی کرومات پتاسیم راه حل این مشکل است. دی کرومات پتاسیم تاتین های چوب را تیره می کند. این کار باعث می شود که چوب رنگ های سیری و قهوه ای تیره به خود بگیرد. چوب ماهون که در آمریکا رشد می کند، یکی از چوب هایی است که توسط این روش رنگ می شود.


فروش پتاسیم دی کرومات نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش پتاسیم دی کرومات در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز  و تضمینی در گرید فوق خالص  آزمایشگاهی و از برندهای معتبر  به صنایع، کارخانجات، پژوهشگران و دانشگاهیان است.
 

خرید پتاسیم دی کرومات نوترون

جهت خرید پتاسیم دی کرومات نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
7778-50-9
نام لاتین
Potassium dichromate
فرمول شیمیایی
K2Cr2O7
جرم مولکولی
294.18 g/mole
نام های مترادف
پتاسیم بی کرومات
دمای ذوب
398 °C
دمای جوش
500 °C
شکل ظاهری
پودر کریستالی قرمز-نارنجی
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();