لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No:7758-02-3

پتاسیم برومید (نوترون) Potassium bromide, KBr


0.0 (0)
بدون دیگاه 1 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

780,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 100 گرمی

معرفی

معرفی و کاربرد پتاسیم برومید

پتاسیم برومید نمک بسیار محلول در آب از بروم است. برمید پتاسیم برای تولید امولسیون برومید نقره بر روی فیلم ها و صفحات برای فیلم های عکاسی استفاده می شود. به دلیل شفافیت نوری بالا برای امواج الکترومغناطیسی در محدوده 0.23 تا 26.0 میکرومتر، تک بلورهای پتاسیم بروماید برای تولید اجزای نوری مانند به عنوان مثال در لنزها و منشورهایی که برای اپتیک مادون قرمز استفاده می شوند.

از اواسط قرن نوزدهم از پتاسیم بروماید به عنوان دارو برای درمان تشنج و به عنوان آرام بخش استفاده می شد. این باعث می شود که قدیمی ترین ضد صرع باشد. در آن زمان گاهی اوقات از دوزهای بسیار بالا استفاده می شد که منجر به مسمومیت مزمن بروم می شد. این به اصطلاح برومیسم با آرامبخشی بیش از حد، سرگیجه، سردرد، عدم تمرکز، از دست دادن حافظه، توهم یا رینیت مشخص می شد. اغلب علائم پوستی مانند آکنه بروم یا برومودرم با توده های پوستی دردناک و چرکی (بیشتر در اندام ها) رخ می دهد. حتی امروزه نیز از پتاسیم بروماید  برای درمان نوع خاصی از صرع، صرع گراند مال در اوایل دوران کودکی استفاده می شود. اکنون که از دوزهای پایین تر استفاده می شود، برومیسم نادر است. امروزه دیگر از آن به عنوان آرام بخش استفاده نمی شود.

محلولیت پتاسیم برومید با افزایش دما افزایش می یابد. ولی دراستونیتریل محلول نیست. در شرایط استاندارد، پتاسیم بروماید یک پودر کریستالی سفید است. در یک محلول آبی رقیق، برومید پتاسیم طعم شیرین دارد، در غلظت های بالاتر طعم آن تلخ است و هنگامی که غلظت حتی بیشتر شود مزه آن شور است.
 

تولید پتاسیم برومید

روش کلاسیک برای تولید پتاسیم بروماید از واکنش بین کربنات پتاسیم و برومید آهن صورت می گیرد. برمید پتاسیم را می توان با واکنش محلول هیدروکسید پتاسیم با برم در محلول آمونیاکی تولید کرد. این همچنین آب و نیتروژن ایجاد می کند.
 

تاثیر پتاسیم برومید بر سلامتی

در غلظت زیاد، برومید پتاسیم به شدت غشای مخاطی معده را تحریک می کند. باعث حالت تهوع و گاهی استفراغ می شود.
 

فروش پتاسیم برومید

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش پتاسیم برومید با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از معتبرترین منابع چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی، 50 گرمی، 100 گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی، 1 کیلو و 25 کیلویی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید پتاسیم برومید

شما می توانید پتاسیم برومید را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی "ای آز" در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
7758-02-3
نام لاتین
Potassium bromide
فرمول شیمیایی
KBr
جرم مولکولی
119.002 g/mole
نام های مترادف
KBr
دمای ذوب
734 °C
محلولیت
محلول در آب
دمای جوش
1435 °C
شکل ظاهری
پودر جامد سفید
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

 با افزودن دی سولفید کربن و کلر می توان برومید را در یک محلول آبی تشخیص داد.

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();