لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

نیترات سرب (نوترون) Lead (II) nitrate


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند. پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.

آماده ارسال

540,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی نیترات سرب

نیترات سرب (II) یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Pb(NO3)2 است. معمولاً به صورت یک کریستال بی رنگ یا پودر سفید ظاهر می شود و بر خلاف سایر نمک های سرب (II) در آب محلول است. از قرون وسطی تولید نیترات سرب (II) از سرب فلزی یا اکسید سرب در اسید نیتریک در مقیاس کوچک برای استفاده مستقیم در ساخت سایر ترکیبات سرب بود. در قرن نوزدهم نیترات سرب (II) به صورت تجاری در اروپا و ایالات متحده تولید شد. از لحاظ تاریخی، استفاده اصلی به عنوان ماده خام در تولید رنگدانه برای رنگ های سربی بوده است، اما رنگ های کمتر سمی مبتنی بر دی اکسید تیتانیوم جایگزین این رنگ ها شده اند.

سایر کاربردهای صنعتی شامل تثبیت حرارت در نایلون و پلی استرها و در پوشش‌های کاغذ فتوترموگرافی بود. از حدود سال 2000، نیترات سرب (II) شروع به استفاده در سیانیداسیون طلا کرده است. نیترات سرب (II) سمی است و برای جلوگیری از استنشاق، بلع و تماس با پوست باید با احتیاط رفتار کرد. به دلیل ماهیت خطرناک آن، کاربردهای محدود نیترات سرب (II) تحت نظارت دائمی است. 


کاربرد نیترات سرب

نیترات سرب به عنوان تثبیت کننده حرارت در نایلون و پلی استرها، به عنوان پوششی برای کاغذهای فتوترموگرافی و در جونده کش ها استفاده شده است. گرم کردن نیترات سرب وسیله ای مناسب برای تولید دی اکسید نیتروژن است. در فرآیند سیانیداسیون طلا، افزودن محلول نیترات سرب (II) فرآیند شستشو را بهبود می بخشد. فقط مقادیر محدودی (10 تا 100 میلی گرم نیترات سرب در هر کیلوگرم طلا) مورد نیاز است. در شیمی آلی، ممکن است در تهیه ایزوتیوسیانات ها از دی تیوکاربامات ها استفاده شود. استفاده از آن به عنوان یک جاذب برمید در طول جایگزینی SN1 گزارش شده است.


خطرات نیترات سرب

نیترات سرب (II) سمی است و مصرف آن ممکن است منجر به مسمومیت حاد با سرب شود، همانطور که برای همه ترکیبات محلول سرب قابل استفاده است. همه ترکیبات معدنی سرب توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) به عنوان احتمالاً سرطان زا برای انسان طبقه بندی می شوند (رده 2A). آنها با سرطان کلیه و گلیوم در حیوانات آزمایشگاهی و با سرطان کلیه، سرطان مغز و سرطان ریه در انسان مرتبط هستند، اگرچه مطالعات کارگرانی که در معرض سرب قرار دارند اغلب با قرار گرفتن همزمان با آرسنیک پیچیده می شود. سرب به عنوان جایگزین روی در تعدادی از آنزیم ها، از جمله δ-آمینو لوولینیک اسید دهیدراتاز (پورفوبیلینوژن سنتاز) در مسیر بیوسنتزی هم و پیریمیدین-5'-نوکلئوتیداز، که برای متابولیسم صحیح DNA مهم است و بنابراین می تواند باعث آسیب جنین شود، شناخته شده است. 

فروش نیترات سرب نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش نیترات سرب در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.

خرید نیترات سرب نوترون

جهت خرید نیترات سرب نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

مشخصات فنی
CAS Number
10099-74-8
نام لاتین
Lead(II) nitrate
فرمول شیمیایی
Pb(NO3)2
جرم مولکولی
331.2 g/mole
دمای ذوب
470 °C
شکل ظاهری
سفید رنگ
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

})();