لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

محلول لوگول (نوترون) Lugol’s iodine


0.0 (0)
بدون دیدگاه
بسته بندی :

به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی به خطرات احتمالی آن را خریداری کند. پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست. از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

جهت ارتباط مستقیم روی آیکون مرتبط کلیک کنید
تضمین اصالت کالا

آماده ارسال

760,000 تومان

بازگشت کالا به دلیل "انصراف از خرید" در صورتی مورد قبول است که پلمپ کالا باز نشده باشد.

موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتر

معرفی

معرفی و کاربرد محلول لوگول

محلول لوگول (Lugol’s iodine) که به عنوان ید آبی و محلول ید قوی نیز شناخته می‌شود، محلول پتاسیم یدید با ید موجود در آب است. لوگل اولین بار در سال ۱۸۲۹ به وسیله فیزیک دان فرانسوی جین لوگل تهیه شد. که هم دارو و هم ضد عفونی کننده است محلول لوگل یک معرف زرد مایل به قهوه ای می باشد. و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

کاربرد های محلول لوگول

  • برای تست نشاسته (آبی تیره)
  • بی حرکت کردن تاژکداران 
  • مشخص کردن هسته درسلول های روپوست
  • در انگل شناسی برای شناسایی برخی اجزای ارگانیسم ها مانند واکوئل در انتاموبا از لوگل استفاده می کنند.
  • محلول لوگل به عنوان یک ثابت‌کننده در حین انجام رنگ‌آمیزی گرم استفاده میشود. پس از رنگ آمیزی با کریستال ویوله به مدت ۱ دقیقه لام با محلول لوگل آغشته میشود. سپس با آب شسته شده و باقی مراحل رنگ آمیزی انجام می شود.

طرز تهیه معرف لوگول

۶ گرم یدید پتاسیم (یدور پتاسیم) را در۲۰۰ میلی لیتر آب مقطر حل می کنیم و سپس 3 گرم بلورهای ید را به آن اضافه کنیم و سپس به کمک آب مقطر حجم را به یک لیتر می رسانیم.
 

نکات مهم کار با معرف لوگول

  • چون محلول لوگل حاوی ید آزاد است با غلظت ۲٪ تا ۵٪ بدون رقیق کننده برای مخاط، از جمله پوشش مری و معده، تحریک کننده و مخرب است.
  • در اثر تماس بیش از حد به لوگول فرد دچار واکنش های آلرژیک، سر درد، حالت تهوع و اختلال در خواب می شود.
  • باید توجه داشت که محلول ۲۴ ساعت قبل از استفاده تهیه شود تا ید به طور کامل به آرامی در آب حل شود. محلول لوگل را باید در شیشه موادشیمیایی قهوه ای رنگ تا مدتی در آزمایشگاه نگهداری کرد.(در اثر نوربی رنگ می شود).
 

فروش محلول لوگول

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش ممحلول لوگل با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از منابع ایرانی، چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های متنوع به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید محلول لوگول

شما می توانید محلول لوگول را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی "ای آز" در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
نام لاتین
Lugol’s iodine
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید