لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:77-09-8

فنل فتالئین (نوترون) Phenolphthalein


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا

آماده ارسال

280,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 5 گرمی بسته بندی : 10 گرمی بسته بندی : 25 گرمی

معرفی

معرفی و کاربرد فنل فتالئین

فنل فتالئین یا فنول فتالین پودری ریزدانهٔ و سفیدرنگ و یک ترکیب شیمیایی (با چهار گونه مولکول مختلف) با فرمول C20H14O4 است. به‌طور معمول به عنوان شناساگر یا معرفی برای اسید و بازها استفاده شده و دارای دامنه کاربرد PH آن از ۸ تا ۱۰ برای شناسایی بازها می‌باشد. در محیط اسیدی بی رنگ و در محیط بازی قرمز ارغوانی است و از محلول واکنش آهسته آن در مدارس، برای شناساندن معرف‌ها به دانش آموزان استفاده می‌شود. فنل فتالین در آب نامحلول است و اغلب در آزمایش‌ها، آن را با الکل رقیق می کنند. این ماده به خودی خود یک اسید ضعیف بوده و در محلول یون هیدروژن آزاد می‌کند.

از فرم کاهش یافته فنل فتالئین، فنل فتالین که بی رنگ است در آزمایش برای شناسایی موادی که تصور می شود حاوی خون هستند استفاده می شود  که معمولاً به عنوان آزمایش Kastle-Meyer شناخته می شود. یک نمونه خشک با یک سواب یا کاغذ فیلتر جمع آوری می شود. چند قطره الکل سپس چند قطره فنل فتالین و در نهایت چند قطره پراکسید هیدروژن روی نمونه می ریزد. اگر نمونه حاوی هموگلوبین باشد به دلیل تولید فنل فتالئین بلافاصله با افزودن پراکسید صورتی رنگ می شود. یک آزمایش مثبت نشان می دهد نمونه حاوی هموگلوبین است و بنابراین احتمالاً خون است. یک مثبت کاذب می تواند ناشی از وجود موادی با فعالیت کاتالیزوری مشابه هموگلوبین باشد. این آزمون برای نمونه مخرب نیست. می توان آن را نگه داشت و در آزمایش های بعدی استفاده کرد. این آزمایش با خون هر حیوانی که خونش حاوی هموگلوبین است از جمله تقریباً همه مهره داران واکنش یکسانی دارد. برای تعیین اینکه آیا منشا آن از یک انسان است آزمایش بیشتری لازم است.

در صنعت ساختمان به عنوان روشی برای آزمایش کربنات در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. فنل فتالئین با ترکیبات کلسیم موجود در مواد واکنش نشان می دهد، کلسیت معدنی را تشکیل می دهد و pH را کاهش می دهد.
 

نکات ایمنی کار با فنل فتالئین

  • قرار گرفتن در معرض فنل فتالئین ممکن است باعث خوردگی و خارش پوستی شود که ممکن است تا زخم مداوم پیشرفت کند.
  • قرار گرفتن در معرض غلظت بالای این ترکیب ممکن است باعث افت فشار خون، استفراغ، اسهال آبکی یا خونین، رنگ پریدگی، ضربان قلب سریع، اغما و مرگ شود.
  • علائم دیگر شامل سوزش درد در دهان و معده است. تماس چشمی ممکن است منجر به ورم پلکها و اکیموزهای شود. همچنین ممکن است منجر به سوزش، قرمزی و درد شود.
  • گاهی اوقات باعث ایجاد آلبومینوری و هموگلوبینوره شده است. همچنین ممکن است باعث ایجاد بثورات پوستی شود. علائم دیگر شامل گرفتگی شکم، فشارخون قلبی و تنفسی شود!

فروش فنل فتالئین

فروشگاه ای آز فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش فنل فتالئین با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز در گرید های مختلف آزمایشگاهی، غذایی و صنعتی از منابع ایرانی، چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های: 1 گرمی، 5 گرمی، 10 گرمی، 25 گرمی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید فنل فتالئین

شما می توانید فنل فتالئین را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
77-09-8
نام لاتین
Phenolphthalein
فرمول شیمیایی
C20H14O4
جرم مولکولی
318.328 g/mole
رنگ
سفید
شکل ظاهری
پودر
شرکت تولید کننده
نوترون
طول موج جذبی
552 nm
لطفا چند لحظه صبر نمائید
})();