لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

سدیم کلرید (سدیم کلراید) (دکتر مجللی) Sodium chloride (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور

آماده ارسال

200,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی بسته بندی : 5 کیلوگرمی بسته بندی : 10 کیلوگرمی

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی سدیم کلرید آزمایشگاهی

کلرید سدیم که معمولاً به عنوان نمک شناخته می شود، یک ترکیب یونی با فرمول شیمیایی NaCl است که نشان دهنده نسبت 1:1 یون های سدیم و کلرید است. با جرم مولی 22.99 و 35.45 گرم بر مول، 100 گرم NaCl حاوی 39.34 گرم Na و 60.66 گرم کلر است. کلرید سدیم بیشترین نمکی است که مسئول شوری آب دریا و مایع خارج سلولی بسیاری از موجودات چند سلولی است. در شکل خوراکی نمک خوراکی، معمولاً به عنوان چاشنی و نگهدارنده غذا استفاده می شود. مقادیر زیادی از سدیم کلرید آزمایشگاهی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی استفاده می شود و منبع اصلی ترکیبات سدیم و کلر است که به عنوان مواد اولیه برای سنتزهای شیمیایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دومین کاربرد عمده کلرید سدیم، یخ زدایی معابر در هوای زیر یخبندان است.

سدیم کلرید آزمایشگاهی در حال حاضر از طریق تبخیر آب دریا یا آب نمک از چاه های نمک و دریاچه های نمک به صورت انبوه تولید می شود. استخراج سنگ نمک نیز منبع اصلی است. چین تامین کننده اصلی نمک در جهان است. در سال 2017، تولید جهانی 280 میلیون تن برآورد شد که پنج تولیدکننده برتر (به میلیون تن) چین (68.0)، ایالات متحده (43.0)، هند (26.0)، آلمان (13.0) و کانادا (13.0) هستند. نمک نیز محصول جانبی استخراج پتاسیم است.



کاربرد سدیم کلرید 

در اکتشاف نفت و گاز، نمک جزء مهمی از سیالات حفاری در حفاری چاه است. از آن برای لخته سازی و افزایش چگالی سیال حفاری برای غلبه بر فشارهای بالای گاز پایین چاه استفاده می شود. هر زمان که مته به سازند نمک برخورد کند، نمک به مایع حفاری اضافه می شود تا محلول اشباع شود تا انحلال در لایه نمک به حداقل برسد. نمک همچنین برای افزایش پخت بتن در روکش های سیمانی استفاده می شود. در منسوجات و رنگرزی، نمک به عنوان شستشوی آب نمک برای جداسازی آلاینده های آلی، برای ترویج "نمک زدایی" رسوبات مواد رنگزا، و ترکیب شدن با رنگ های غلیظ برای استاندارد کردن آنها استفاده می شود. یکی از نقش های اصلی آن تامین بار یون مثبت برای ترویج جذب یون های با بار منفی رنگ ها است. حداقل از زمان های قرون وسطی، مردم از نمک به عنوان یک ماده پاک کننده استفاده می کردند که روی سطوح خانه مالیده می شد. همچنین در بسیاری از مارک های شامپو، خمیر دندان و به طور معمول برای یخ زدایی مسیرها و تکه های یخ استفاده می شود. 

در بسیاری از صنایع لبنی، سدیم کلرید آزمایشگاهی به عنوان یک عامل کنترل رنگ، تخمیر و بافت به پنیر اضافه می شود. زیربخش لبنیات شامل شرکت هایی است که کره خامه ای، شیر تغلیظ شده و تبخیر شده، دسرهای منجمد، بستنی، پنیر طبیعی و فرآوری شده و محصولات لبنی تخصصی تولید می کنند. در کنسرو کردن، نمک در درجه اول به عنوان تقویت کننده طعم و نگهدارنده اضافه می شود. همچنین به عنوان یک حامل برای سایر مواد، عامل خشک کننده، بازدارنده آنزیم و نرم کننده استفاده می شود. در پخت، نمک برای کنترل میزان تخمیر در خمیر نان اضافه می شود.
 

شکل ظاهری روغن سدیم کلرید آزمایشگاهی



ویژگی های سدیم کلرید آزمایشگاهی

pH محلول کلرید سدیم به دلیل باز بودن بسیار ضعیف یون Cl- که باز مزدوج اسید قوی اسید هیدروکلریک است، معادل 7 باقی می ماند. به عبارت دیگر، نمک طعام در محلول‌های رقیق شده که تأثیر قدرت یونی و ضرایب فعالیت ناچیز است، تأثیری بر pH  سیستم ندارد. جاذبه بین یون‌های Na+ و Cl− در جامد آنقدر قوی است که تنها حلال‌های بسیار قطبی مانند آب، NaCl را به خوبی حل می‌کنند. هنگامی که در آب حل می شود، چارچوب کلرید سدیم متلاشی می شود زیرا یون های Na+ و Cl- توسط مولکول های آب قطبی احاطه می شوند. در کلرید سدیم جامد، هر یون توسط شش یون با بار مخالف احاطه شده است، همانطور که در زمینه های الکترواستاتیک انتظار می رود. یون های اطراف در راس یک هشت وجهی منظم قرار دارند. کلرید سدیم جامد دارای نقطه ذوب 801 درجه سانتیگراد است. 

 

فروش سدیم کلرید آزمایشگاهی دکتر مجللی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش سدیم کلرید در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید سدیم کلرید آزمایشگاهی دکتر مجللی

جهت خرید سدیم کلرید آزمایشگاهی دکتر مجللی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید..

 
مشخصات فنی
CAS Number
7647-14-5
نام لاتین
Sodium chloride
فرمول شیمیایی
NaCl
جرم مولکولی
136.086 g/mole
دمای ذوب
880.7 °C
دمای جوش
1465 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودر کریستالی سفید رنگ
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید