لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No:497-19-8

سدیم کربنات (نوترون) Sodium carbonate (USP)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

نام های متداول: سودا اَش، کربنات دی سدیم، سودا کلسیم، نمک سدیم، سدیم کربنیک، سودای سولوی
به علت ماهیت شیمیایی کالا، خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

190,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی سدیم کربنات

کربنات سدیم یک ترکیب شیمیایی معدنی است. کربنات سدیم چیزی است که معمولاً به عنوان خاکستر سودا شناخته می شود. خاکستر سودا از ترونا استخراج می شود. ترونا یک نمک مضاعف حاوی کربنات سدیم و کربنات هیدروژن سدیم است که در نتیجه یک سری فرآیندهای تبخیر در دریاچه ها ایجاد شده است. کربنات سدیم که اغلب به آن سودای شستشو یا خاکستر سودا می گویند، یکی از مهمترین مواد شیمیایی اساسی است. مزیت بزرگ آن نسبت به هیدروکسید سدیم این است که خورنده نیست و بنابراین حمل و نقل آن ایمن تر است.

کربنات سدیم یک نمک دیازونیوم اسید کربنیک با فرمول شیمیایی Na2CO3 است.  این ترکیب معدنی محلول در آب است و هنگامی که در آب حل می شود اسید کربنیک و هیدروکسید سدیم را تشکیل می دهد. در حالت خالص، پودری سفید رنگ و بی بو است. این یک پایه قوی است و به عنوان یک ضد اسید عمل می کند. کربنات سدیم را می توان با چهار فرآیند تولید کرد: فرآیند Solvay، فرآیند Labnac، فرآیند دوگانه، فرآیند الکترولیتی. از آنجایی که یک اسید ضعیف است، کمی در اتانول محلول است. یکی از کاربردهای مهم Na2CO3 به عنوان نرم کننده آب است. PH حدودی آن 11 است.

کربنات سدیم به عنوان یک شار برای سیلیس عمل می کند و نقطه ذوب مخلوط را به چیزی می رساند که بدون مواد خاص قابل دستیابی است. این "شیشه سودا" به آرامی محلول در آب است، بنابراین مقداری کربنات کلسیم به مخلوط مذاب اضافه می شود تا شیشه نامحلول شود. شیشه بطری و پنجره (شیشه سودا-آهک) از ذوب چنین مخلوطی از کربنات سدیم، کربنات کلسیم و ماسه سیلیس (دی اکسید سیلیکون (SiO2)) ساخته می شود. سدیم کربنات همچنین در صنایع غذایی به عنوان یک افزودنی غذایی (E500) به عنوان تنظیم کننده اسیدیته، عامل ضد انعقاد، عامل افزایش دهنده و تثبیت کننده استفاده می شود. همچنین برای تثبیت PH محصول نهایی استفاده می شود. در حالی که احتمال سوختگی شیمیایی آن نسبتا کمتر است، اما هنگام کار با کربنات سدیم در آشپزخانه باید احتیاط کرد، زیرا برای ظروف آلومینیومی، ظروف و مواد غذایی خورنده است. ساختار مولکولی سدیم کربنات در شکل زیر ارائه شده است:

ساختار مولکولی سدیم کربنات


کاربرد سدیم کربنات

  • در ساخت مواد شوینده، صابون و کاغذ استفاده می شود.

  •  در ساخت شیشه آب (سیلیکات سدیم)، بوراکس، فسفات سدیم و بسیاری دیگر از ترکیبات سدیم استفاده می شود.

  • به عنوان عامل مرطوب کننده در صنعت آجر استفاده می شود.

  • به عنوان یک عامل ساینده و کف کننده در خمیر دندان استفاده می شود.

  • به عنوان یک اصلاح کننده pH استفاده می شود.

  • به عنوان یک نرم کننده آب استفاده می شود - آب سخت که از یون های منیزیم و کلسیم تشکیل شده است توسط کربنات رسوب می کند.

  • به عنوان یک معرف آزمایشگاهی برای استاندارد کردن اسیدها و به عنوان یک معرف کاربرد دارد.



نکات ایمنی کار با سدیم کربنات

کربنات سدیم ممکن است خطرات متعددی برای سلامتی و ایمنی ایجاد کند. استنشاق این ماده شیمیایی می تواند عوارض نامطلوبی مانند تحریک مجرای تنفسی، سرفه، تنگی نفس و ادم ریوی داشته باشد.


فروش سدیم کربنات نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش سدیم کربنات در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.


خرید سدیم کربنات نوترون

جهت خرید سدیم کربنات نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

مشخصات فنی
CAS Number
497-19-8
نام لاتین
Sodium carbonate
فرمول شیمیایی
Na2CO3
جرم مولکولی
105.9888 g/mole
دمای ذوب
851 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودر سفید
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();