لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

سدیم متا بی سولفیت (گرید غذایی) (پارس سولفیت) Sodium metabisulfite


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :
کالا اصل می باشد و با تضمین اصالت عرضه می شود.

گرید غذایی
کیسه 20 کیلویی و 25 کیلویی

آماده ارسال

950,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 20 کیلوگرمی

معرفی

معرفی سدیم متا بی سولفیت 

سدیم متا بی سولفیت صنعتی که به نام‌ سدیم پیروسولفیت نیز شهرت دارد، غالباً به صورت پودرهای سفید رنگ کریستالی است. پودری سفید رنگ و کریستالی است که بویی همانند گوگرد دارد. این ماده غیر آلی دارای فرمول شیمیایی آن Na2O5S2 می باشد و با کارکردهای آنتی اکسیدان، نگهدارنده و ضد عفونی کننده، در صنایع گوناگونی کاربرد دارد. سدیم متا بی سولفیت یک ماده کاهش دهنده است که در خمیر استفاده می شود. این ماده اغلب در تولید شیرینی و کراکر مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب همچنین به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، به عنوان ماده نگهدارنده برای محصولات پخته شده ، شراب، میوه های خشک و مربا استفاده می شود.

 

ویژگی های سدیم متا بی سولفیت

جرم مولکولی نمک دی سدیم 190 گرم بر مول می باشد. چگالی این ترکیب آلی شیمیایی 1.48 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد. Na2S2O5 در دمای 315 درجه سانتی گراد به نقطه جوش رسیده و در 150 درجه سانتی گراد ذوب می شود. در تماس با آب این ترکیبات دی اکسید گوگرد آزاد می کنند که بوی بسیار نامطبوعی دارد. تماس پوست دست با این مواد منجر به سوختگی های سطحی می گردد. برخورد چشم با سدیم متا بی سولفیت باعث سوزش و خارش می گردد. استشمام زیاد بخار تولید شده از این مواد می تواند منجر به حالت تهوع، تنگی نفس و همچنین استفراغ گردد. این ترکیبات در حالت کلی ایمن بوده و کدهای ایمنی آنها R۲۲ R31 R۴۱ می باشد.
 


ساختار سدیم متا بی سولفیت

متا بی سولفیت آنیونی شامل یک گروه SO2 است، که به یک گروه SO3 مرتبط است، با بار منفی بیشتر در انتهای SO3 قرار دارد. طول پیوند یگانه گوگرد-گوگرد معادل 2.22  آنگستروم است و فواصل S-O “تیونات” و “تیونیت” به ترتیب 1.46 و 1.50 Å است. متا بی ‌سولفیت سدیم از نظر شیمیایی نمک سدیم معدنی است که از یون های سدیم و دی سولفیت با نسبت ۲: ۱ تشکیل شده است. ساختار مولکولی سدیم متا بی سولفیت صنعتی در شکل زیر ارائه شده است:

ساختار مولکولی سدیم متا بی سولفیت صنعتی

 

کاربرد سدیم متا بی سولفیت 

  • جهت رسوب طلا از اسید طلادر صنایع طلا سازی
  • منبع تولید SO2 برای تخریب سیانید در فرآیندهای سیانیداسیون طلا
  • به عنوان نگهدارنده و آنتی اکسیدان در مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی
  • جهت تمیز کردن غشاهای اسمز معکوس آب آشامیدنی در سیستم های آب شیرین کن
  • در صنایع عکاسی و فیلم جهت آماده سازی حلال های مناسب برای حمام تثبیت کننده اسیدی
  •  جهت تمیز کردن و سفید کردن پشم و سایر الیاف های گیاهی
  • در ساخت کاغذ جهت سفید کردن خمیر چوب
  • در صنایع چرم سازی جهت آهک زدایی پوست
  • جهت حذف کلر اضافی در آب آشامیدنی 
  • جهت حل کردن عصاره های دباغی
 

نکات ایمنی کار با سدیم متا بی سولفیت

سدیم متا سولفیت از خطرناک ترین مواد شیمیایی به شمار می رود و به سیستم تنفسی و گوارشی و پوست آسیب های جدی وارد می کند. از مهم ترین خطرات و مضرات تماس با این مواد می توان به بروز مشکلاتی از قبیل سوزش و خارش شدید پوست، حالت تهوع، سردرد، نوسان در ضربان قلب و همچنین اختلال در سیستم گوارشی اشاره نمود. به همین دلیل این مواد تنها در شرایط کاملا ایمن و با دستکش و عینک و ماسک های تنفسی قوی مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل اینکه این ماده می تواند سلامتی برخی از افراد به ویژه افراد مبتلا به آسم را تحت تأثیر قرار دهد در چندین کشور استفاده از آن در محصولات گوشتی مجاز نیست.

 

فروش سدیم متا بی سولفیت گرید غذایی پارس سولفیت

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش سدیم متا بی سولفیت در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید سدیم متا بی سولفیت گرید غذایی پارس سولفیت

جهت خرید سدیم متا بی سولفیت  20 کیلویی پارس سولفیت می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
CAS Number
7681-57-4
نام لاتین
Sodium metabisulfite
جرم مولکولی
190.107 g/mole
دمای ذوب
170 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
جامد سفید رنگ
شرکت تولید کننده
پارس سولفیت
توضیحات
گرید غذایی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

‌پیوست‌ها

کالاهای مرتبط