لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:151-21-3

سدیم دودسیل سولفات (سدیم لوریل سولفات) (نوترون) Sodium dodecyl sulfate (SDS)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی آن را خریداری کند.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

780,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی سدیم دودسیل سولفات

سدیم دودسیل سولفات (SDS) یا سدیم لوریل سولفات (SLS) که گاهی اوقات سدیم لوریل سولفات نوشته می شود، یک ترکیب آلی با فرمول CH3(CH2)11OSO3Na است. این یک سورفکتانت آنیونی است که در بسیاری از محصولات تمیز کننده و بهداشتی استفاده می شود. این ترکیب نمک سدیم آلی سولفات 12 کربنی است. دم هیدروکربنی آن همراه با یک "گروه سر" قطبی به این ترکیب خواص آمفی دوستی می دهد که آن را به عنوان یک شوینده مفید می کند. SDS همچنین جزء مخلوط های تولید شده از روغن نارگیل و نخل ارزان قیمت است. SDS جزء مشترک بسیاری از نظافت خانگی، بهداشت شخصی و محصولات آرایشی، دارویی و غذایی، و همچنین تمیز کردن صنعتی و تجاری و فرمولاسیون محصولات است.

سدیم دودسیل سولفات، SDS یا سدیم لوریل سولفات، یک سورفکتانت آنیونی است. همانطور که از نام آن پیداست، شکل نمک سدیم یک دم 12 کربنی است که به سر سولفات قطبی متصل است. گروه سر قطبی به ترکیب خاصیت آمفی دوستی می دهد و آن را به یک شوینده موثر در بیولوژی مولکولی، لوازم آرایشی، تحقیقات دارویی و کاربردهای صنعتی تبدیل می کند. SLS به صورت پودر سفید ریز عرضه می شود. ساختار مولکولی سدیم دودسیل سولفات در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی سدیم دودسیل سولفات
 


کاربرد سدیم دودسیل سولفات

نظافت و بهداشت: SDS عمدتاً در مواد شوینده برای لباس‌های شسته‌شده با کاربردهای تمیزکننده بسیاری استفاده می‌شود. این یک سورفکتانت بسیار موثر است و در هر کاری که نیاز به از بین بردن لکه های روغنی و باقی مانده ها باشد استفاده می شود. به عنوان مثال، در غلظت های بالاتر با محصولات صنعتی از جمله چربی زدای موتور، کف شوینده و پاک کننده های بیرونی خودرو یافت می شود. این ماده جزء مهم در صابون دست، خمیر دندان، شامپو، کرم موبر و فرمولاسیون حمام حباب دار است، به دلیل توانایی آن در ایجاد کف (کف)، به دلیل خواص سورفکتانت و تا حدی برای اثر غلیظ کننده آن.

افزودنی مواد غذایی: سدیم دودسیل سولفات طبق USFDA به عنوان یک ماده ایمن (GRAS) برای استفاده در غذا در نظر گرفته می شود. از آن به عنوان عامل امولسیون کننده و کمک کننده شلاق استفاده می شود. به عنوان یک امولسیفایر در یا با سفیده تخم مرغ، قانون مقررات فدرال ایالات متحده ایجاب می کند که نباید از 1000 قسمت در میلیون (0.1٪) در مواد جامد سفیده تخم مرغ یا 125 قسمت در میلیون (0.0125٪) در سفیده تخم مرغ منجمد یا مایع تجاوز کند. یک عامل شلاق برای تهیه مارشمالو نباید از 0.5 درصد وزن ژلاتین تجاوز کند.

کاربردهای آزمایشگاهی: SDS معمولاً به عنوان جزئی برای لیز کردن سلول‌ها در طول استخراج RNA و/یا استخراج DNA، و برای دناتوره کردن پروتئین‌ها در آماده‌سازی برای الکتروفورز در تکنیک SDS-PAGE استفاده می‌شود.

کاربردی دارویی: سدیم لوریل سولفات به طور گسترده در زمینه داروسازی به عنوان یک حل کننده و امولسیفایر یونی استفاده می شود که برای کاربرد در پراکندگی مایع، محلول ها، امولسیون ها و میکرو امولسیون ها، قرص ها، فوم ها و نیمه جامدها مانند کرم ها، لوسیون ها و ژل ها مناسب است. علاوه بر این، SLS به ترشوندگی تبلت (قرص) و همچنین روانکاری در طول تولید کمک می کند. نام های تجاری SLS درجه دارویی شامل Kolliphor SLS و Kolliphor SLS Fine است.


نکات ایمنی کار با سدیم دودسیل سولفات

SDS سرطان زا نیست. مانند تمام شوینده ها، سدیم لوریل سولفات چربی های پوست را از بین می برد و می تواند باعث تحریک پوست و چشم شود. SDS ممکن است مشکلات پوستی را در افراد مبتلا به حساسیت پوستی مزمن بدتر کند.


فروش سدیم دودسیل سولفات نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اسید سولفوریک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید سدیم دودسیل سولفات نوترون

جهت خرید اسید سولفوریک آزمایشگاهی نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
151-21-3
نام لاتین
Sodium dodecyl sulfate
فرمول شیمیایی
C12H25NaSO4
جرم مولکولی
288.37 g/mole
نام های مترادف
Sodium lauryl sulfate (SLS)
دمای ذوب
206 °C
محلولیت
محلول در آب
شکل ظاهری
پودر سفید
لطفا چند لحظه صبر نمائید
})();