لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:67-68-5

دی متیل سولفوکسید (نوترون) Dimethyl sulfoxide (DMSO) Extra pure


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

نام های مترادف: متیل سولفوکسید، متیل سولفونیل متان
ارسال این کالا فقط از طریق چاپار یا تیپاکس امکانپذیر است. لطفا پست را انتخاب نکنید.
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا
ارسال به سراسر کشور


آماده ارسال

1,400,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری

معرفی

معرفی دی متیل سولفوکسید

دی متیل سولفوکسید (DMSO) یک ترکیب آلی گوگردی است. آن یک مایع بی رنگ است که بیشترین استفاده صنعتی را دارد. این یک حلال مهم اپروتیک قطبی است که ترکیبات قطبی و غیر قطبی را حل می کند و در طیف وسیعی از حلال های آلی همانند اتانول، متانول، دی کلرومتان و همچنین آب قابل اختلاط است. نقطه جوش نسبتاً بالایی دارد. DMSO دارای خاصیت غیرمعمولی است که بسیاری از افراد پس از تماس با آن با پوست خود طعمی شبیه سیر را در دهان احساس می کنند.

DMSO یک حلال آپروتیک قطبی است و سمیت کمتری نسبت به سایر اعضای این کلاس مانند دی متیل فرمامید، دی متیل استامید، N-متیل-2-پیرولیدون و هگزامتیل فسفورامید (HMPA) دارد. DMSO اغلب به عنوان یک حلال برای واکنش های شیمیایی شامل نمک ها، به ویژه واکنش های فینکلشتاین و سایر جایگزین های هسته دوست استفاده می شود. همچنین به طور گسترده به عنوان یک استخراج کننده در بیوشیمی و زیست شناسی سلولی استفاده می شود. از آنجایی که DMSO فقط اسیدی ضعیفی دارد، بازهای نسبتا قوی را تحمل می کند و به همین دلیل به طور گسترده در مطالعه کربنیون ها استفاده شده است. مجموعه ای از مقادیر غیر آبی pKa (اسیدیته های C-H، O-H، S-H و N-H) برای هزاران ترکیب آلی در محلول DMSO تعیین شده است. از نظر ساختار شیمیایی، مولکول دارای تقارن Cs ایده آل است. هندسه مولکولی هرمی مثلثی دارد که با سایر ترکیبات S(IV) سه مختصات، با یک جفت الکترون غیرپیوندی روی اتم گوگرد تقریباً چهار وجهی سازگار است. ساختار شیمیایی دی متیل سولفوکسید در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار شیمیایی دی متیل سولفوکسید DMSO



کاربرد دی متیل سولفوکسید

DMSO معمولاً در دامپزشکی به‌عنوان ضماد برای اسب‌ها به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد استفاده می‌شود. در مورد دوم، اغلب، عملکرد مورد نظر DMSO به عنوان یک حلال برای انتقال سایر مواد درمانی در سراسر پوست است. همچنین در اسب ها، DMSO به صورت داخل وریدی، دوباره به تنهایی یا همراه با سایر داروها استفاده می شود. این دارو به تنهایی برای درمان افزایش فشار داخل جمجمه و/یا ادم مغزی در اسب استفاده می شود.

DMSO در واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) برای مهار ساختارهای ثانویه در قالب DNA یا پرایمرهای DNA استفاده می شود. قبل از واکنش به مخلوط PCR اضافه می شود، جایی که با خود مکمل بودن DNA تداخل می کند و واکنش های مزاحم را به حداقل می رساند.

DMSO همچنین ممکن است به عنوان یک محافظ برودتی استفاده شود و به محیط سلولی اضافه شود تا تشکیل یخ را کاهش دهد و در نتیجه از مرگ سلولی در طول فرآیند انجماد جلوگیری کند.

DMSO همچنین برای حل کردن ترکیبات آزمایشی در برنامه‌های غربالگری کشف داروی آزمایشگاهی و طراحی دارو، از جمله برنامه‌های غربالگری با کارایی بالا، استفاده می‌شود.

 

دفع ضایعات دی متیل سولفوکسید

 ماده ریخته شده یا نشت شده را در ظروف بدون منفذ جمع آوری کنید. باقیمانده را با مقدار زیاد آب به بیرون برانید.


انبار کردن و جابه جایی دی متیل سولفوکسید

 در ظروف سربسته نگهداری شوند. به دور از دماهای بالا وعوامل آتش زا نگهداری شوند.در دمای پایین نگهداری شوند.دور ازعوامل ناسازگار مانند اکسیدانهای فلزی نگهداری شوند.


خطرات شیمیایی دی متیل سولفوکسید

با اکسیدانهای قوی وهالیدهای اسید های آلی ومعدنی ناسازگار است. با فلزات قلیایی وسدیم هیدروکسید واکنش پذیر است.


اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • تحریک چشم ها
  • تحریک دستگاه تنفسی وتنگی نفس
  • شکم درد ودرد عضلانی


اثرات مواجهه طولانی مدت

  • تاری دید واختلال در بینایی
  • التهاب دستگاه گوارشی
  • اختلال در سیستم قلبی وعروقی ودستگاه ادراری


فروش DMSO نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش دی متیل سولفوکسید در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید DMSO نوترون

جهت خرید دی متیل سولفوکسید نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره 09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را مستقیما از شرکت خریداری کنید
 

مشخصات فنی
CAS Number
67-68-5
نام لاتین
Dimethyl sulfoxide (DMSO)
فرمول شیمیایی
C2H6OS
جرم مولکولی
78.13 g/mole
نام های مترادف
Methylsulfinylmethane, Methyl sulfoxide
دمای ذوب
18 °C
دمای جوش
189 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
نوترون
محلولیت
امتزاج پذیر با آب
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط