لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No: 109-99-9

تتراهیدروفوران (دکتر مجللی) Tetrahydrofuran (THF) (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
ارسال به سراسر کشور
تضمین اصالت کالا

آماده ارسال

800,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری

معرفی

معرفی و کاربرد تتراهیدروفوران

تتراهیدروفوران (THF) یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی (CH2)4O است؛ مایعی بیرنگ که با آب قابل امتزاج است و در دما و فشار استاندارد دارای ویسکوزیته پایینی می باشد. ترکیبی هتروسیکل است که اتری قطبی بوده و به عنوان حلال آلی قطبی معمولاً استفاده می شود، اگرچه به عنوان آغازگر در پلیمرها هم استفاده میشود . بویی مشابه به دی اتیل اتر دارد اما قدرت بیهوشی خیلی کمتری از آن دارد. THF میتواند توسط اسیدهای قوی پلیوریزه شود تا یک پلیمر خطی به نام پلی تترا متیلن اتر گلیکول (PYEMG) که PTMO (پلی تترا متیلن اکسید) نیز شناخته می شود تبدیل شود.

استفاده اولیه این پلیمر به منظور ساخت فیبرهای پلی اورتان کش سان مثل اسپاندکس (spandex) است. به عنوان حلال کاربرد اصلی آن استفاده به عنوان حلال صنعتی برای PVC و در جلا دهنده ها است. یک حلال آپروتیک با ثابت دی الکتریک 7.6 که یک حلال قطبی است و میتواند شما زیادی از ترکیبات قطبی و غیر قطبی را در خودش حل کند ؛ با آب قابل امتزاج بوده و میتواند ساختارهای کلاترات هیدرات(clathrate hydrate) را در دمای پایین با آب تشکیل دهد.
احتیاط ها THF به عنوان یک حلال غیر سمی با دوز مرگ آور LD50 که با استون قابل مقایسه است. از مشخصات قابل توجه آن این است که در پوست نفوذ کرده و یه سرعت سبب دهیدراسیون می شود. latex را در خودش حل کرده و برای حمل آن باید از لاستیکهای نئوپرن استفاده شود. این ماده به شدت قابل اشتعال است. برای خشک کردن این ماده نباید آن را تقطیر کرد چرا که در اثر کاهش این ماده پراکسیدهای قابل انفجار در آن تغلیظ میگردد . این ماده به عنوان حلال در واکنش های پر بازده تهیه ی الکل از آلکنها نظیر "هیدرو بوردار شدن- اکسایش" و " اکسید جیوه دار کردن - جیوه زدایی" کاربرد دارد.
 


دفع ضایعات تتراهیدروفوران

 ماده ریخته شده یا نشت شده را در ظروف بدون منفذ جمع آوری کنید. باقیمانده را با مقدار زیاد آب به بیرون برانید. باقی مانده ماده را در محیط آزمایشگاهی در ظرف حاوی ضایعات جمع آوری کنید.
 


انبار کردن و جابه جایی تتراهیدروفوران

 در مکان های مقاوم در برابر آتش سوزی نگهداری شود. جدا از اکسیدان های قوی نگهداری شود. در بسته نگه دارید. دور از گرما و منابع اشتعال نگهداری شود. به دلیل وجود پراکسیدها در داخل آن، آنها را از نور و حرارت دور نگهدارید.
 


خطرات شیمیایی تتراهیدروفوران

مایعی فرار وآتش گیراست. دراثر ضربات مکانیکی ممکن است منحر به انفجار شود. به دلیل وجود پراکسیدهای تشکیل شده در داخل آنها از نور و حرارت دوربماند. با پتاسیم هیدروکسید و لیتیم-آلومینیوم هیدرید مخلوط قابل انفجاری تشکیل می دهد.
 


اثرات مواجهه کوتاه مدت:

  • تحریک چشم ها
  • تحریک وسوزش پوست
  • تاثیر بر روی سیستم عصبی مرکزی


اثرات مواجهه طولانی مدت:

  • خواب آلودگی وضعف عضلانی
  • شکم درد مزمن وخطرناک
  • اختلال در سیستم قلبی وعروقی ودستگاه ادراری


فروش
تتراهیدروفوران دکتر مجللی

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش تتراهیدروفوران در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید
تتراهیدروفوران دکتر مجللی

شما می توانید تتراهیدروفوران دکتر مجللی را با قیمت مناسب در بسته بندی های 50 میلی لیتری، 100 میلی لیتری، 250 میلی لیتری، 500 میلی لیتری، 1 لیتری، 2/5 لیتری، 5 لیتریی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
 
مشخصات فنی
CAS Number
109-99-9
نام لاتین
Tetrahydrofuran (THF)
فرمول شیمیایی
C4H8O
جرم مولکولی
72.11 g/mole
نام های مترادف
N,N-دی متیل متان آمین، N,N-Dimethylmethanamide، DMF
دمای ذوب
-108.3 °C
دمای جوش
65 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید