لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192


0.0 (0)
بدون دیگاه 1 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

نام دیگر: دی سدیم تترا بورات دکاهیدرات
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
پوشیدن دستکش، ماسک و عینک آزمایشگاهی الزامیست.
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

350,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی

معرفی

معرفی بوراکس

بوراکس نام دیگر سدیم تترا بورات است. بوراکس یک نمک (ترکیب یونی)، یک بورات هیدراته سدیم، با فرمول شیمیایی Na2B4O7·10H2O نوشته می‌شود. این ماده شیمیایی، یک جامد کریستالی بی رنگ است که در آب حل می شود و یک محلول بازی ایجاد می کند. معمولاً به صورت پودر یا گرانول در دسترس است و مصارف صنعتی و خانگی بسیاری دارد، از جمله به عنوان آفت کش، به عنوان شار لحیم کاری فلز، به عنوان جزئی از شیشه و لعاب سفالی، دباغی پوست، به عنوان یک نگهدارنده در برابر قارچ چوب و به عنوان یک عامل قلیایی کننده دارویی. در آزمایشگاه های شیمیایی، از آن به عنوان یک عامل بافری نیز استفاده می شود. بوراکس در آب، متانول، اتیل استات و استون حل می شود. در دو نوع دکا و پنتا در بازار عرضه می گردد. تفاوت نوع دکا و پنتا در مقدار آب موجود در ساختار این ترکیبات است. بوراکس دکا با دارا بودن 10 مولکول آب پرکاربرد ترین نوع این ماده است. نوع خشک بدون آب است و نوع پنتا در ساختار خود دارای 5 مولکول آب می باشد. ساختار مولکولی بوراکس در شکل زیر ارائه شده است:
مشخصات، قیمت و خرید بوراکس


کاربرد بوراکس

  • استخراج طلا
  • از بین بردن آفت گیاهان
  • از بین بردن علفهای هرز
  • از بین بردن رطوبت اضافی گیاهان
  • از بین بردن حشرات موذی
  •  به‌ عنوان تنظیم‌ کننده pH و بافر
  • کاهش سختی آب و بهبود تاثیر گذاری شوینده ها
  • از بین بردن لکه های اسیدی و بهبود خواص پاک کنندگی شوینده ها
  • جلوگیری از رشد قارچ و کپک
  •  تهیه اسلایم ها


کاربرد بوراکس در صنایع مختلف

  • بوراکس به دلیل سمی بودن برای مورچه ها در محلول های کنترل استفاده می شود. مورچه‌های کارگر به دلیل کندی اثر، بوراکس را به لانه خود می‌برند و بقیه کلنی را مسموم می‌کنند.
  • بوراکس در انواع لباس‌های خانگی و محصولات تمیزکننده استفاده می‌شود از جمله تقویت‌کننده لباس‌شویی 20 Mule Team Borax، صابون دست پودری Boraxo، و برخی فرمول‌های سفیدکننده دندان.
  • تهیه بافر: یون‌های بورات (که معمولاً به‌عنوان اسید بوریک عرضه می‌شوند) در آزمایشگاه‌های بیوشیمیایی و شیمیایی برای ساخت بافرها استفاده می‌شوند، به عنوان مثال. برای الکتروفورز ژل پلی آکریل آمید DNA و RNA، مانند بافر TBE (تریس هیدروکسی متیل آمینو متونیوم بافر بورات) یا بافر جدیدتر SB یا بافر BBS (سالین بافر بورات) در روش های پوشش. بافرهای بورات (معمولاً در pH 8) نیز به عنوان محلول تعادل ترجیحی در واکنش های پیوند عرضی مبتنی بر دی متیل پیملیمیدات (DMP) استفاده می شود.
  • بوراکس به تنهایی میل ترکیبی بالایی برای کاتیون های سختی ندارد، اگرچه برای نرم کردن آب استفاده می شود.
  •  بوراکس گاهی اوقات به عنوان بخشی از فرآیندی به نام روش بوراکس (به عنوان یک شار) استفاده می‌شود تا نیاز به جیوه سمی در فرآیند استخراج طلا را از بین ببرد، اگرچه نمی‌تواند مستقیماً جایگزین جیوه شود. گزارش شده است که بوراکس توسط معدنچیان طلا در بخش هایی از فیلیپین در دهه 1900 استفاده می شد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این روش علاوه بر کاهش اثرات زیست‌محیطی، به بازیافت بهتر طلا برای کانسنگ‌های مناسب دست می‌یابد و هزینه کمتری نیز دارد. 


فروش بوراکس نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش بوراکس در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید بوراکس نوترون

جهت خرید بوراکس آزمایشگاهی نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
مشخصات فنی
CAS Number
1330-43-4
نام لاتین
Borax
فرمول شیمیایی
Na2B4O7·10H2O
جرم مولکولی
201.22 g/mole
نام های مترادف
بوره
دمای ذوب
743 °C
محلولیت
محلول در آب
رنگ
سفید
شکل ظاهری
جامد
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

این ترکیب در دسته ترکیبات سبز و ایمن قرار دارد. ماده اصلی این ترکیب سدیم تترابورات است و به طور طبیعی نیز موجود است. اما به طور کلی هر ماده شیمیایی خطرات و عوارض خاص خود را دارد. به عنوان مثال در برخی افراد می تواند آلرژی زا باشد. همچنین در صورت تماس با چشم یا پوست می تواند تحریک کننده باشد و منجر به قرمزی و سوزش شود.

کالاهای مرتبط