لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:1344-28-1

اکسید آلومینیوم (قطران شیمی) Aluminium oxide


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

مناسب مدارس و اهداف آموزشی
مناسب کارهای آزمایشگاهی، کارگاهی، صنایع و کارخانجات
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

150,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 250 گرم

معرفی

معرفی اکسید آلومینیوم

اکسید آلومینیوم یک ماده معدنی متشکل از گروه های اکسید و آلومینیوم است. این ماده که رایج ترین فرم آلومینیوم بوده یک جامد سفید رنگ، بی بو و بدون طعم است. فرم مولکولی این ترکیب به صورت Al2O3 است. این ماده به صورت طبیعی با نام کریستالی "کوراندوم" نیز شناخته می شود. فرم سنتزی اکسید آلومینیوم به صورت کریستال های مصنوعی نیز شناخته می شود بیشتر به عنوان ساینده استفاده می شود.

به طور کلی، این ماده به دو فرم کریستالی (طبیعی) و پودری (سنتزی) در بازار وجود دارد. فرم پودری آن در در مقایسه با فرم طبیعی آن در صنعت بسیار پر مصرف بوده و در بخش های مختلف صنعت از آن استفاده می شود. در طبیعت این ماده به همراه سیلیس و سایر مواد معدنی به فور یافت می شود و ماده اصلی تشکیل دهنده خاک رس به همراه سیلس است. از خاک رس برای تهیه سافل ها، چینی ها، سفال، آجرهای نسوز و مواد عایق حرارتی استفاده می شود. 

اکسید آلومینیوم که به صورت تجاری بیشتر با نام آلومینا شناخته می شود یک ماده معدنی نامحلول و مقاوم حرارتی است. به طور کلی این ترکیب در اکثر حلال ها و آب کاملا نامحلول است. منابع طبیعی آن، کانی های بوکسیت و کوراندوم بوده که به عنوان سنگ معدن آلومینیوم نیز گفته می شود. آلومینا در حالت بلورهای کاملا خالص خود تقریبا بی رنگ بوده و در حالت پودری به صورت سفید رنگ است. خالص ترین نوع این ماده با درصد خلوص 5/99 در آمریکای شمال یافت می شود.

کاربرد اصلی اکسید آلومینیوم برای تولید فلز آلومینیوم و ساینده ها است. علاوه بر آن، برای تولید سرامیک ها، مواد نسوز، رنگدانه ها، حامل های کاتالیزوری و ماده اولیه شیمیایی استفاده می شود.این ماده به صورت فرم شش ضلعی آلفا آلومینا و گاما آلومینا استه که فرم آلفا آن سخت تر بوده و برای تهیه ساینده ها استفاده می شود. فرم گاما آن ظریف تر بوده و بیشتر حالت تزئینی دارد. این ماده از نظر سمیت، ترکیب نسبتا پایدار با سمیت پاییت بوده و بخارات و گردوغبار آن از طریق استنشاق وارد بدن شده و روی سیستم تنفسی مشکلاتی ایجاد می کند.
 


کاربرد اکشید آلومنیوم قطران شیمی

  • مناسب برای مدارس (اهداف آموزشی)
  • مناسب دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی
  • مناسب صنایع و کارخانجات
  • مناسب صنایع خانگی و کارگاهی


کاربرد اکسید آلومینیوم

  • رسانای بسیار بالای جریان الکتریسیته و برق 
  • تجهیزات نظامی و حفاظتی
  • تهیه پلاستیک
  • به عنوان ضد آفتاب در لوازم آرایشی بهداشتی
  • به عنوان عامل کف کننده در کپسول های آتش نشانی
  • برای تهیه سنگ های زینتی و گران قیمت
  • برای تهیه رنگدانه ها
  • برای تهیه نانو الیاف های آلومینا
  • به عنوان جاذب رطوبت در تصفیه گازها به عنوان ماده اولیه برای تهیه شیشه


نکات ایمنی مواجهه با اکسید آلومینیوم

اکسید آلومینیوم یک ترکیب رایج و با سمیت پایین است. به طور کلی گرد و غبار این ماده به طور مستقیم از طریق استنشاق و بلع وارد بدن می شود. عوارض این ماده همراه با سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، مشکلات تنفسی و نارسایی هایی در ریه است. در صورت سوزش چشم یا خارش پوست به سرت محل آسیب دیده را با آب فراوان شست و شو دهید. در موارد شدید تر، بیمار را سریعا به مراکز درمانی انتقال داده و تحت مراقبت قرار گیرد. اکسید آلومینیوم یک ماده پایدار است که اغلب در حضور اکسنده ها و اسید های قوی ساختمان شیمیایی آن دچار تخریب می شود. بنابراین، در حین کار با آن از دستکش، ماسک تنفسی و عینک آزمایشگاه استفاده کنید. همچنین، محل نگهداری این ترکیب، در جای خشک و خنک و به دور از سایر مواد فعال و آتش زا است.



فروش اکسید آلومینیوم

فروشگاه ای آز فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش اکسید آلومینیوم با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز از منابع ایرانی، چینی، هندی و اروپایی در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گرید آموزشی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به مدارس، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، صنایع و کارخانجات است.

خرید اکسید آلومینیوم قطران شیمی

شما می توانید اکسید آلومینیوم را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز در بسته بندی های متنوع تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
مشخصات فنی
CAS Number
1344-28-1
نام لاتین
Aluminium oxide
فرمول شیمیایی
Al2O3
جرم مولکولی
101.960 g/mole
دمای ذوب
2072 °C
دمای جوش
2977 °C
محلولیت
نامحلول در آب و حلال ها
شکل ظاهری
پودر سفید
شرکت تولید کننده
قطران شیمی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

‌پیوست‌ها