لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No: 7664-38-2

اسید فسفریک خوراکی 85% (چینی) Phosphoric acid


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

نام های مترادف: اورتو فسفریک اسید
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور

آماده ارسال

ارسال رایگان

4,500,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 20 لیتری

معرفی

معرفی و کاربرد اسید فسفریک خوراکی

اسید فسفریک را اسید معدنی یا اسید فسفر می نامند. یکی از موارد کاربرد اسید فسفریک خوراکی به عنوان افزودنی در نوشابه های گاز دار است.هم چنین در مواد شوینده مانند پاک کننده ها ی صابونی و غیر صابونی، صنعت داروسازی، صنعت تصفیه آب،خوراک دام و طیور ( دی­ و­ مونو کلسیم فسفات )،صنعت تصفیه آب و پس آب ­ها، ضد حریق کردن بعضی سطوح و تولید کود های فسفاته استفاده می شود.

استفاده از اسید فسفریک در صنایع غذایی مجاز است. در ایران طبق استاندارد ملی، از این اسید با رعایت حد مجاز و در محصولات مجاز می توانند استفاده کنند. با توجه به خاصیت این اسید برروی تشدید خاصیت آنتی اکسیدانی، می توان از آن در روغن های گیاهی استفاده کرد. به دلیل استفاده اسید فسفریک در فرمول ساخت نوشابه ها، باعث شده تا نوشابه نسبت به آبلیمو و سرکه اسیدی تر باشد. و برای پوشش گزندگی طعم این اسید به آن مقدار زیادی شکر اضافه می کنند.

از این اسید هم چنین در تهیه افزدنی ها که براساس فسفریک اسید هستند مانند سدیم فسفات و تری کلسیم فسفات، هگزامتافسفات، دی کلسیم فسفات به کار می رود. در اغلب مواد غذایی از نمک های اسید فسفریک استفاده می شود مانند محصولات گوشتی و لبنی جهت تنظیم pH و اصلاح پروتئین برای بهبود کیفی محصول نهایی استفاده می شود. اضافه کردن اسید فسفریک به پنیر، ماندگاری آن را بالا می برد. این ماده را می توان در پنیر، کلوچه، قهوه تلخ و شیر و… یافت. برای تهیه بکینگ پودر، جوش شیرین را با نمک اسید فسفریک مخلوط می کنند. پکینگ پودر ماده ای است که در بسیاری از کالاهای پخته شده وجود دارد.
 

دفع ضایعات اسید فسفریک خوراکی

موادی که قابل بازیافت نیستند را در محل مناسبی دور از ریشه درختان دفن نمائید. تانکر حمل اسید فسفریک بعد از تخلیه برگشت داده شود. بشکه های خالی را نیز با رعایت اصول ایمنی برا ی پر شدن مجدد عودت دهید و یا انها را بعد از شستشو با اب کافی و اطمینان از پاک شدن کامل، به مصارف دیگر برسانید.
 

انبار کردن و جابه جایی اسید فسفریک خوراکی

قبل ازجابه جایی اقدامات کنترل ایمنی صورت گیرد،تجهیزات حفاظتی موردنیاز در دسترس کارکنان مسئول حمل ونقل باشد. افراد درمقابله با خطرات آموزش کافی دیده باشند. درمحیط سرد، خشک با تهویه مناسب به دور از اشعه مستقیم خورشید، منبع گر در بشکه و ظروف کاملاً بسته قرار دهید. در بشکه و ظروف کاملاً بسته قرار دهید. از ظروف حاوی اسید در برابر اسیب های فیزیکی محافظت شود. در ظروف چند لایه پلاستیکی آسیب های فیزیکی محافظت شود. در ظروف چند لایة پلاستیکی مخصوص یا فولاد زنگ نزن مخصوص ذخیره شود.
 

خطرات شیمیایی اسید فسفریک

آتش گیر نیست اما درصورت تماس با اغلب فلزات واکنش داده و تولید گاز هیدروژن قابل انفجار واشتعال می کند.
 

اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • خارش وقرمزی چشم
  • آسیب به پوست
  • آسیب به سیستم تنفسی بدن
     

اثرات مواجهه طولانی مدت

  • سبب تیره شدن چشم وآسیبهای ماندگار چشمی می شود.
  • درمقادیر زیاد احتمال شوک، از کار افتادن گردش جریان خون و مرگ وجود دارد.
  • تنفس مقادیر زیاد اسید می تواند آسیبهای جدی به ریه وارد کند.

فروش اسید فسفریک خوراکی

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش اسید فسفریک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید اسید فسفریک خوراکی

شما می توانید اسید فسفریک را با قیمت مناسب در بسته بندی های 50 میلی لیتری، 100 میلی لیتری، 250 میلی لیتری، 500 میلی لیتری، 1 لیتری، 2/5 لیتری، 5 لیتریی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.
 
مشخصات فنی
CAS Number
7664-38-2
نام لاتین
Phosphoric Acid
فرمول شیمیایی
H3PO4
جرم مولکولی
97.994 g/mole
نام های مترادف
اورتوفسفریک اسید
غلظت (درصد)
85%
دمای ذوب
40 °C
دمای جوش
212 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
شرکت تولید کننده
چینی
توضیحات
خوراکی
لطفا چند لحظه صبر نمائید