لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No: 64-18-6

اسید فرمیک %85 (نوترون) Formic Acid (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
بسته بندی: بطری پلاستیکی
نام های مترادف: متانوئیک اسید
گارانتی برگشت وجه
ارسال سریع به سراسر کشور

آماده ارسال

425,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2.5 لیتری بسته بندی : 20 لیتری

معرفی

معرفی اسید فرمیک

اسید فرمیک (جوهر مورچه) یا متانوئیک اسید، ساده‌ترین عضو گروه کربوکسیلیک اسیدها است. فرمول شیمیایی آن HCOOH بوده و در طبیعت در نیش حشراتی مانند مورچه و زنبور یافت می‌شود. همچنین ترکیب عمده، ماده گزش‌زا در برگ گزنه‌است. ریشه لغوی فرمیک اسید از نام لاتینی مورچه (Formica) گرفته شده‌است. زیرا این ترکیب اولین بار از تقطیر تخریبی مورچه بدست آمد.

اسید فرمیک به خوبی با آب و بیشتر حلالهای آلی قطبی مخلوط می‌شود. در هیدروکربنها هم تا حدی حل می‌شود. اسید فرمیک در فاز گازی و در هیدروکرینها به صورت دیمرهایی است که با پیوند هیدروژنی به هم متصل شده‌اند. در فاز گازی پیوند هیدروژنی میان مولکولهای اسید فرمیک باعث انحراف از قانون گازهای ایده‌آل می‌شود. اسید فرمیک در حالت مایع و جامد شامل شبکه‌ای نامحدود از مولکولهایی است که با پیوند هیدروژنی به هم متصل هستند. بیشتر خواص اسید فرمیک همانند خواص سایر اسیدهای کربوکسیلیک می‌باشد اما آن نمی‌تواند آسیل کلرید ایجاد کند. ساختار شیمیایی اسید فرمیک دکتر مجللی در زیر ارائه شده است:
ساختار شیمیایی اسید فرمیک دکتر مجللی


کاربرد اسید فرمیک

  • استفاده عمده از اسید فرمیک به عنوان ماده نگهدارنده و ضد باکتری در خوراک دام است. در اروپا این ماده بر روی سیلوها، از جمله علوفه تازه، برای ترویج تخمیر اسید لاکتیک و جلوگیری از تشکیل اسید بوتیریک به کار می رود. همچنین اجازه می دهد تخمیر به سرعت انجام شود و در دمای پایین تر، کاهش ارزش غذایی را به دنبال دارد.
  • اسید فرمیک می تواند در یک سلول سوختی مورد استفاده قرار گیرد (می تواند به طور مستقیم در سلول های سوختی اسید فرمیک و به طور غیر مستقیم در سلول های سوختی هیدروژنی مورد استفاده قرار گیرد). تبدیل الکترولیتی انرژی الکتریکی به سوخت شیمیایی به عنوان یک منبع بزرگ فرمات توسط گروه های مختلف پیشنهاد شده است.
  • اسید فرمیک یک کاربرد بالقوه در لحیم کاری دارد. به دلیل ظرفیت آن برای کاهش لایه های اکسیدی، گاز اسید فرمیک می تواند در یک سطح اکسید به منظور افزایش ترشوندگی لحیم کاری منفجر شود.
  • اسید فرمیک همچنین به طور قابل توجهی در تولید چرم، از جمله برنزه کردن، و در رنگرزی و منسوجات نهایی به دلیل ماهیت اسیدی آن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اسید فرمیک همچنین به جای اسیدهای معدنی برای محصولات تمیز کننده مختلف مانند پاک کننده های بهداشتی سرامیک و پاک کننده کاسه توالت استفاده می شود.


دفع ضایعات اسید فرمیک

ضایعات اسید فرمیک در ظرف حاوی ضایعات جمع آوری گردد و از انباشت آن در محیط آزمایشگاهی خودداری گردد.
 


انبار کردن و جابه جایی اسید فرمیک

 اسید فرمیک در یک ظرف خشک نگهداری شود. در یک محیط خنک نگهداری گردد. ظرف حاوی فرمیک اسید به دور از حرارت وجرقه وعوامل آتش زا نگهداری گردد.
 


خطرات شیمیایی اسید فرمیک

 در حضور شعله باز، جرقه وحرارت و در حضور فلزات نیز اندکی اشتعال پذیر است.
 


اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • باعث تحریک پوست و سوختگی می گردد.
  • باعث تحریک چشم ها و سوختگی می شود.
  • سوزش و تحریک دستگاه تنفسی


اثرات مواجهه طولانی مدت

  • تحریک دستگاه گوارش و سیستم کبدی
  • شکم درد، استفراغ و مرگ


فروش اسید فرمیک نوترون

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اسید فرمیک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید اسید فرمیک نوترون

جهت خرید اسید فرمیک آزمایشگاهی نوترون می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

مشخصات فنی
CAS Number
64-18-6
نام لاتین
Formic acid
فرمول شیمیایی
CH2O2
جرم مولکولی
46.025 g/mole
نام های مترادف
متانوئیک اسید، جوهر مورچه
غلظت (درصد)
85%
دمای ذوب
8.4 °C
دمای جوش
100.8 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط

قیمت ها در حال به روز رسانی می باشد لطفا قبل از ثبت سفارش با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

})();