لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No: 64-19-7

اسید استیک (دکتر مجللی) (گلاسیال: بدون آب 100%) Acetic Acid (Extra pure)


0.0 (0)
بدون دیگاه 3 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

نام های مترادف: اتانوییک اسید، جوهر انگور، جوهر سرکه
بطری پلاستیکی
تضمین اصالت و کیفیت کالا

آماده ارسال

180,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : ا لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری بسته بندی : 20 لیتری

معرفی

معرفی و کاربرد اسید استیک گلاسیال

اسید استیک گلاسیال نامی برای اسید استیک بدون آب (بی آب) است. این نام از کریستال های یخ مانندی گرفته شده است که کمی کمتر از دمای اتاق در دمای 16.6 درجه سانتیگراد تشکیل می شوند. اسید استیک با نام سیستماتیک اتانوئیک اسید، یک ترکیب اسیدی، مایع بی رنگ و آلی با فرمول شیمیایی CH3COOH است. سرکه حداقل 4 درصد از نظر حجمی اسید استیک است که اسید استیک را جدا از آب و سایر عناصر کمیاب جزء اصلی سرکه می کند.
 
اسید استیک دومین اسید کربوکسیلیک ساده (بعد از اسید فرمیک) است و گروه عاملی آن متیل است. این یک معرف شیمیایی مهم و ماده شیمیایی صنعتی است که عمدتاً در تولید استات سلولز برای فیلم عکاسی، پلی وینیل استات برای چسب چوب و الیاف و پارچه های مصنوعی استفاده می شود. در خانواده ها، اسید استیک رقیق شده اغلب در مواد رسوب زدایی استفاده می شود. در صنایع غذایی، اسید استیک با کد افزودنی غذایی E260 به عنوان تنظیم کننده اسیدیته و به عنوان چاشنی کنترل می شود. در بیوشیمی، گروه استیل، مشتق شده از اسید استیک، برای همه اشکال حیات اساسی است. هنگامی که به کوآنزیم A متصل می شود، در متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها نقش اساسی دارد. تقاضای جهانی برای اسید استیک حدود 6.5 میلیون تن در سال است که تقریباً 1.5 تن در هر سال از طریق بازیافت تامین می شود. باقی مانده از متانول ساخته شده است. سرکه عمدتاً اسید استیک رقیق است که اغلب از طریق تخمیر و اکسیداسیون بعدی اتانول تولید می شود.
 
یک واکنش رنگی برای نمک‌های اسید استیک، محلول کلرید آهن ۳ است که رنگ قرمز سیر ایجاد می‌کند که پس از اسیدی‌سازی ناپدید می‌شود. استات‌ها وقتی با تری اکسید آرسنیک از اکسید کاکودیل حرارت داده می‌شوند، از طریق بوی بدی که تولید می‌کنند قابل شناسایی هستند. تولید بسیاری از ترکیبات شیمیایی، اسید استیک گلاسیال به عنوان یک واکنشگر شیمیایی به کار می‌آید. مهمترین کاربرد خاص اسید استیک در تولید استات وینیل تکپاره‌است، که بلافاصله پس از آن آنیدرید استیک و استر تولید می‌شود. میزان اسید استیک مورد استفاده در سرکه به نسبت اندک است. اسید استیک گلاسیال رقیق شده در نگهداری و کنسرو کردن ترشیجات و سایر سبزیجات استفاده می شود. همچنین به عنوان یک ماده رسوب زدا برای تمیز کردن استفاده می شود. همراه با تمیز کردن و کنسرو کردن، اسید استیک رقیق شده می تواند عفونت های باکتریایی یا قارچی گوش خارجی را درمان یا از آن پیشگیری کند.



ویژگی های استیک اسید

قدرت اسیدی اتم هیدروژن (H) در گروه کربوکسیل (−COOH) دراسیدهای کربوکسیلیک همچون استیک اسید، می‌تواند به عنوان یک یون (پروتون) H+ آزاد شود و به آنها خاصیت اسیدی دهد. اسید استیک گلاسیال مایع، مانند آب و اتانول یک حلال پروتون‌دار آبدوست (مولکول قطبی|قطبی) است. این ماده با ثابت دی الکتریک ۲/۶، می‌تواند علاوه بر حل کردن ترکیبات قطبی همچون نمک‌های معدنی و شکرها، ترکیبات غیر قطبی همچون روغن‌ها و عناصر شیمیایی مثل سولفور و آیودین را در خود حل کند. این ماده با بسیاری از حلال های قطبی و غیر قطبی همچون آب، کلروفرم و هگزان مخلوط می‌شود. این خاصیت انحلال و امتزاج‌پذیری اسید استیک آنرا به یک ماده شیمیایی پرکاربرد صنعتی تبدیل کرده‌است. اسید استیک گلاسیال را می‌توان از طریق بوی خاص آن شناخت. ساختار شیمیایی اسید استیک گلاسیال در شکل زیر ارائه شده است:
ساختار مولکولی اسید استیک گلاسیال
 


دفع ضایعات استیک اسید

رقیق کردن با آب یا جذب به وسیله ماده خشک که در ظرف حاوی مواد پسماند قرار دارد صورت می گیرد. می توان باقی مانده استیک اسید را توسط محلول رقیق سدیم کربنات خنثی کرد.
 


انبار کردن و جابه جایی استیک اسید

این مواد در یک محیط بسته وجدا شده نگهداری می گردد. نگهداری آنها بایستی در دماهای پایین، در ظرف دارای مهروموم شده، باشد. همچنین محیط نگهداری عاری از هرگونه منابع جرقه وآتش زا باشد.
 


خطرات شیمیایی استیک اسید

واکنش آن با فلزات تولید گاز هیدروژن می کند که خطرناک است. درتماس با پتاسیم ترشری بوتوکساید آتش گیراست. مخلوطی از آمونیوم نیترات و استیک اسید در صورت گرم شدن قابلیت انفجار رادارد. واکنش بین بخارات استیک اسید و رطوبت هوا ممکن است انفجاری باشد.
 


اثرات مواجهه کوتاه مدت استیک اسید

  • تحریک کننده وخورنده می باشد و از طریق پوست جذب می شود.
  • باعث خارش وتورم پوستی می شود.
  • موجب سوزش چشم،تاری دید وموجب تحریک شدید دستگاه تنفسی می گردد.
  • موجب عطسه وسرفه شدید می گردد.

اثرات مواجهه طولانی مدت استیک اسید

  • موجب آسیب وخوردگی غشاهای مخاطی می شود.
  • موجب ضعف عضلانی وباعث تحریک دستگاه گوارشی می گردد.
  • تماس مزمن موجب لکه های سیاه وتیرگی دندانها می شود.

فروش اسید استیک گلاسیال دکتر مجللی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش اسید استیک در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید اسید استیک گلاسیال دکتر مجللی

جهت خرید اسید استیک گلاسیال آزمایشگاهی دکتر مجللی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.
 
مشخصات فنی
CAS Number
64-19-7
نام لاتین
Acetic Acid
فرمول شیمیایی
CH₃COOH
جرم مولکولی
60.052 g/mole
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
Extra pure
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

سرکه توسط فرآیند تخمیر از میوه ها و برخی مواد غدایی به دست می آید و در واقع همان استیک اسید با غلظت کم است.

قرار گرفتن در معرض اسید کلرواستیک است به احتمال زیاد در محیط کار رخ می دهد. استنشاق حاد (کوتاه مدت) یا قرار گرفتن در معرض آن عوارض پوستی ایجاد می کند که باعث تحریک یا آسیب شدید پوست، چشم، دستگاه تنفسی و مخاط غشاها و باعث افسردگی سیستم عصبی مرکزی در انسان می شوند. اثرات مزمن (طولانی مدت) کلرواستیک اسید در انسان آسیب به دستگاه تنفسی بوده است. EPA آن را به عنوان ماده ایی با پتانسیل سرطان زایی طبقه بندی نکرده است.

اسید استیک که حاوی مقدار بسیار کمی آب (کمتر از 1٪) است، اسید استیک بی آب (بدون آب) یا اسید استیک گلاسیال نامیده می شود. دلیل اینکه آن را گلاسیال می نامند این است که به کریستال های جامد اسید استیک تبدیل می شود که خنک تر از دمای اتاق در دمای 16 است. اسید استیک گلاسیال چیزی نیست جز فرم غلیظ محلول اسید استیک. اسید استیک حاوی آب بیشتری است و به صورت رقیق شده است. اسید استیک گلاسیال کمتر از 1 درصد آب دارد و غلیظ است.

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();