لطفا چند لحظه صبر نمائید

                                                                                                                                                  شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

CAS No:107-21-1

اتیلن گلیکول (اتیلن گلایکول) (نوترون) Ethylene glycol, USP


0.0 (0)
بدون دیگاه 4 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

تضمین اصالت و کیفیت کالا
بسته بندی: بطری پلاستیکی
ارسال به سراسر کشور
خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.

آماده ارسال از 1 روز کاری آینده

190,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری بسته بندی : 20 لیتری

معرفی

معرفی اتیلن گلیکول

اتیلن گلیکول ساده ترین الکل آلیفاتیک شناخته شده است. این ماده با فرمول مولکولی (CH2OH2) جزء اولین دسته از الکل های دی هیدریک است که توانایی تولید اترها، استرها، اسیدها و آلدهیدها را دارد. این ماده که گاها با نام اتیلن الکل نیز شناخته می شود، یک مایع شفاف، ویسکوز، بی بو با مزه شیرین و سمی است. این ماده در حلال هایی مانند آب، استون، اتیل استات، الکل های آلیفاتیک گرید پایین، کتون ها و آلدهیدها امتزاج پذیر است. اصلی ترین کاربرد این ماده تهیه ماده منفجره نیتروگلیسیرین است. همچنین برای تهیه رزین های پلی استری، رزین های آلکیدی و الیاف های استری، به منظور تهیه مواد خام دارویی، پلاستیک ها و حلال با نقطه جوش بالا نیز کاربرد دارد. فرآیند صنعتی تولید این ماده استفاده از اتیلن به عنوان ماده اولیه است. 
 

خواص و ویژگی‌ های اتیلن گلایکول

اتیلن گلیکول یک مایع روغنی، شفاف، بی رنگ با بوی شیرین است. این ماده جزء دسته مواد اشتعال پذیر و سمی است. ساختار شیمیایی این ماده CH2OHCH2OH است. این ماده به دلیل کاربردهای بسیار وسیع آن با نام های مختلفی مانند اتان-1و2-دی ال، اتیلن الکل و 2-مونو اتیلن گلیکول نیز شناخته می شود. به دلیل وجود گروهای هیدروکسیل در پیکربندی آلی خود در آب به خوبی محلول است. همچنین این ماده در انواع الکل های آلیفاتیک گرید پایین، استون، آلدهیدها، کتون ها، استرها، استیک اسید و انواع حلال های آلی به هر میزان امتزاج پذیر است. ایزوبوتیل الکل به طور طبیعی در زغال سنگ یافت می شود. روش صنعتی برای تهیه این ماده از طریق واکنش اتیلن در حضور آب و کاتالیزورهای اکسنده است.

جرم مولکولی این ترکیب 068/62 گرم بر مول و چگالی آن 113/1 گرم بر میلی لیتر است. همچنین، نقطه ذوب و نقطه جوش آن به ترتیب 9/12- و 3/197 درجه سانتیگراد است. به دلیل نقطه جوش بالا در دمای محیط کاملا پایدار است. به دلیل انحلال پذیری خوب این ماده در آب و الکل ها، همچنین نقطه ذوب بسیار پایین آن، در تهیه ضدیخ ماشین ها و روغن های هیدرولیک استفاده می شود. هنگامی که در ضدیخ ها استفاده می شود به رنگ زرد- سبز فلوروسنت دیده می شود. به دلیل بی بو بودن این ماده هیچ گونه هشداری در مورد قرار گرفتن در معرض غلظت های خطرناک استنشاقی ارائه نمی دهد. آستانه بو آن در هوا حدود 25 ppm است.
 

کاربرد اتیلن گلیکول

  • استفاده به عنوان یک ماده اولیه برای تهیه پلیمرهایی همچون پلی استرها و پلی اتیلن ترفتالات
  • کاربرد در فرمولاسیون ضدیخ در خودروها
  • کاربرد به عنوان یک ماده خنک‌کننده و تسهیل‌کننده انتقال حرارت در سیستم‌های تهویه مطبوع
  • عامل جلوگیری کننده از انجماد آب در داخل چیلرها و تجهیزات خنک‌کننده در صنایع
  • کاربرد به عنوان یک ترکیب آب زدا برای حذف مولکول‌های آب از گاز طبیعی
  • استفاده از مونو اتیلن گلیکول برای سنتز برخی از ترکیبات آلی کربونیل دار
  • کاربرد در صنایع لاستیک سازی
  • استفاده در صنایع تولید انواع رزین‌های پلیمری
     

نکات ایمنی کار با اتیلن گلیکول

اتیلن گلیکول بسیار سمی است و به ویژه حیوانات خانگی در معرض مسمومیت‌های ناشی از نشتی این مایع از وسایلی که از آن استفاده می‌کنند، هستند.
 

فروش اتیلن گلیکول

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی-صنعتی و ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی می باشد که آماده فروش اتیلن گلیکول در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید اتیلن گلیکول

شما می توانید اتیلن گلیکول را با قیمت مناسب در بسته بندی های 50 میلی لیتری، 100 میلی لیتری، 250 میلی لیتری، 500 میلی لیتری، 1 لیتری، 2/5 لیتری، 5 لیتریی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

 
مشخصات فنی
CAS Number
107-21-1
نام لاتین
Ethylene glycol
فرمول شیمیایی
C2H6O2
جرم مولکولی
62.068 g/mole
نام های مترادف
Phenylmethanol
دمای ذوب
-12.9 °C
دمای خود آتشگیری
410 °C
دمای جوش
197.3 °C
محلولیت
امتزاج پذیر با آب
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع ویسکوز
گرید
USP
شرکت تولید کننده
نوترون
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

این ترکیب در لیست مواد سمی و خطر آفرین برای سلامتی انسان دسته‌بندی می‌شود و از بلع، تماس با پوست و چشم و تنفس آن باید خودداری کرد. در صورت تماس با پوست و چشم باید محل برخورد را با آب جاری فراوان شست‌و‌شو داد و اگر کسی این ماده را ببلعد باید به میزان زیاد به او آب خوراند.
خطر عمده مونو اتیلن گلیکول، تهدید محیط زیستی آن است. چرا که به دلیل ماهیت مایع داشتن به آسانی به خاک نفوذ کرده و می‌تواند منجر به آلودگی آب‌های زیرزمینی شود.

به دلیل سمیت بالایی که این ماده دارد استفاده از آن در موارد زیر منع شده است:
• تجهیزات مربوط به آب مصرفی
• در ساخت و فرمولاسیون غذا، دارو و مواد آرایشی بهداشتی
• به عنوان ضد یخ در مخازن آب
• ضدیخ در سیستم‌های اطفا حریق

در صنعت پلاستیک اتیلن گلیکول یک پیش ماده مهم و ضروری برای فیبرها و رزینهای پلی استری است. پلی اتیلن ترفتالات که در تولید بطری های پلاستیکی برای نوشیدنی های ساده نقش دارد نیز، از اتیلن گلیکول ساخته می شود.

این ماده از اتیلن به وسیله واسطه‌ای به نام اتیلن اکساید تولید می‌شود. در این فرآیند EO و آب با هم واکنش داده و اتیلن گلیکول‌ها تولید خواهند شد.

مونو اتیلن گلیکول به عنوان یک حلال متقابل برای اسیدهای چرب و صابونهای اسید چرب در روغنهای تراشکاری، همچنین در روغنهای امولسیون کننده، جهت فراهم کردن تشکیل امولسیونهای پایدار که ریز ریز نمی شوند مصرف دارد. MEG همچنین به عنوان یک ماده نرم کننده و نمگیر برای سریشوم حیوانی، برای ژلاتین و دکسترین و برای تولید صفحات چوب پنبه صنعتی مصرف می شود.

در بسیاری از موارد در صنایع کاربردی و لاک سازی می توان به جای گلیسیرین از مونو اتیلن گلایکول استفاده کرد. بنابراین MEG را می توان بجای گلیسیرین برای امولسیون ها، در خمیرها و مایعات پولیش کاری، در عوامل پرداخت نهایی، در خمیرهای پوشش سطح، برای خمیرهای رنگدانه برای صنایع سرامیک، برای رنگ های نقاش ها و … به کار برد.

قیمت ها در حال به روز رسانی می باشد لطفا قبل از ثبت سفارش با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

})();